Ik zeg ZWAAR gemodificeerd Cain.
Foto van de Bonneville 400 run zien?
http://i192.photobucket.com/albums/z98/briangrn/c130j_honda.jpg
Kijk je effe met me mee Cain, lieverd?
Wat zien we zoal?
- Geen achtervleugel,
- Kleinere achtervleugel,
- Waar zijn de side-air-intakes gebleven?
- Waar zijn de air-direction-fins gebleven?
- Barge-boards?
- Body is compleet "smooth"
Ik zie een Honda. Klopt Cain.
Maar GEEN @#$% F1 wagen!
Daarbij telt het record alleen als gemiddelde van de "heenweg" en de "terugweg" van de Bonneville Mile. Oftewel 2X een mile. Dat record voor Honda staat op 397 km/h.
In 2007 zet Russ Wicks een prive ingezette Dodge Charger Stockar "built to NASCAR specifications" in op Bonneville. Met een gemiddelde van 392 km/h!
Hoera Cain! De Honda techneuten weten met een ZWAAR verbouwde F1 wagen van een Stockcar "built to NASCAR specifications" te winnen met 5 km/h. Joepie! Ze zullen trots zijn net als jij Cain.
Wat zal een "echte" F1 wagen doen op Bonneville Cain?
Op Monza geen Flying Mile? Wat noem jij dat stuk tussen Variante Ascari en Rettifilo dan? Dat is een afstand van een gemiddelde amerikaanse oval......
--------------------------
"Ik zie het Amerikanen niet doen"
Omdat jij je ogen dicht hebt Cain.
Je weet waar Cosworth zijn motoren op baseerd?
Je weet ook wie eigenaar is van Cosworth?
Verder zul je moeten afwachten tot 2010 als USGP ten tonele verschijnt.
--------------------------
Ik heb seizoenen 06 t/m 08 inderdaad NIET gezien zoals ik al zei. Maar je ontkomt niet aan de nieuwsberichten over F1 op het wereldwijde net.
Zo krijg ik bijna dagelijks tot iets in mijn oogzicht over de verslomberingen die men Formule 1 blijft durven noemen. In de cijfers (eindstand) is enige spanning te bespeuren. In de races die tot die eindstand hebben geleid echter totaal niet.
-------------------------
Ja duh Cain. Leg me niet uit waarvoor "zigzaggen" op de baan dient. Maar zelfs met dat worden de banden niet teruggebracht tot "ultieme werktemperatuur". Het is gewoon een lapmiddel voor de tijd die je ervoor hebt. F1 wagens die uit de pit moeten starten hebben ook geen probleem met koude banden.
Weaven in een NASCAR zou je niet eens willen Cain.
Anders zorg je daardoor dat je linker en rechter banden dezelfde temperatuur behalen en dat wil je niet op een oval. Op een road-courses zie je ze echter wel de banden opwarmen. En tja, zigzaggen in een kombocht? Wil je weer een doodsvonnis tekenen?
--------------------------
Bij de pitstoptijden mis je me punt Cain. Ik geef helemaal niet aan dat Nascar sneller kan zijn. Ik geef aan dat Formule 1 met al haar "superieure en dure techniek" amper sneller is dan menselijke wilskracht en natuurwetten.
In minder dan 15 seconden wordt in een stockcar tot 91 liter gevuld. (24 gallon) En dat alleen met zwaartekracht uit 2 oversized "jerry-cans" van elk 12 gallon.
Verhouding tussen vulsnelheid en kosten daarvan is bij F1 compleet weg.
Met de wetenschap van F1=12 seconden en Nascar = 15 seconden komt nu het ergste.
In F1 krijgen 12 personen de tijd om in 12 seconden 4 wielen te vervangen.
In Nascar krijgen 2 mannen 15 seconden om 4 wielen te vervangen.
Uitgaande van de maximale vultijd van brandstof.
Zie je de geschifte verhouding?
Een pitstop in Nascar is een "sport opzich". Er is een losstaand kampioenschap elke race voor de teams die het het snelst en het beste uitvoeren.
De bandenmannen moeten zelf 5 moeren los draaien, zelf wiel eraf halen, zelf wiel monteren, zelf 5 moeren opdraaien. En dat maal 2 voor 2 wielen per persoon.
In F1 zitten 3 poppetjes per wiel gezellig samen gehurkt om 1 wieltje te vervangen door middel van 1 centrale moer. En nog gaat het fout schijnbaar.
In F1 noem ik het daardoor een "grove systeem fout". In Nascar is het een "menselijke fout". Net als een poolstokhoogspringer die de lat raakt.