Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 Juni 2026 
(0) 
(0) 
24 Juni 2026 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
23 Juni 2026 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Juni 2026 
(8) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Juni 2026 
(1) 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
19 Juni 2026 
(0) 
18 Juni 2026 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
17 Juni 2026 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2026 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Juni 2026 
(1) 
(0) 
(1) 
(6) 
13 Juni 2026 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2026 
(1) 
(0) 
(2) 
11 Juni 2026 
(0) 
(0) 
(2) 
(5) 
10 Juni 2026 
(0) 
(0) 
(4) 
(6) 
(0) 
09 Juni 2026 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(5) 
08 Juni 2026 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(1) 
07 Juni 2026 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(10) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
06 Juni 2026 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
The Adventures of Elliot
NBA The Run
Gamed Gamekalender Juni 2026
Yoshi and the Mysterious Book
Nieuws:

Bungie kondigt ontslagen en reorganisatie aan


Door Rene Groen op 25-06-2026 om 16:53

Nadat er al eerder geruchten over waren heeft Bungie naar buiten gebracht dat ze hun personeelsbestand in zullen krimpen, als onderdeel van een reorganisatie. Als reden geeft de studio aan dat ze zichzelf nu en in de toekomst zo goed mogelijk willen positioneren.

Het aantal ontslagen medewerkers is niet bekendgemaakt en Bungie heeft aangegeven later meer informatie over de toekomst te zullen delen. Het volledige bericht:
quote:
"Met groot verdriet kondigen we een personeelsreductie aan in verband met een reorganisatie bij Bungie.

Als leiders van Bungie, zowel in het verleden als in het heden, erkennen we dat Destiny 2 de afgelopen jaren niet aan de verwachtingen heeft voldaan. Na onze laatste contentupdate voor Destiny 2, en met onze toekomstige projecten nog in een vroeg ontwikkelingsstadium, konden we helaas niet langer op dezelfde schaal opereren.

We weten dat deze beslissing een grote impact heeft op de betrokkenen, hun families, vrienden en teamgenoten. Hoewel deze veranderingen noodzakelijk zijn om de studio nu en in de toekomst zo goed mogelijk te positioneren, doet dat niets af aan de moeilijkheid van dit moment of de impact ervan op de betrokkenen.

Later zullen we meer over die toekomst met jullie delen, maar vandaag is niet de dag daarvoor.

Vandaag willen we onze dankbaarheid en medeleven betuigen aan elk lid van het Bungie-team dat getroffen is en aan degenen die overblijven.

We hopen dat jullie hetzelfde zullen doen.

—Bungie"

Hermen Hulst, CEO van Sony, heeft een interne e-mail gedeeld met betrekking tot de ontslagen. Deze e-mail bevestigt verdere bezuinigingen binnen de teams van Sony Interactive Entertainment die de activiteiten van Bungie ondersteunen.

Te lezen is dat ze de ontslagen een "aanzienlijk aantal medewerkers" zal treffen, waaronder het grootste deel van het Destiny-team en enkele leden van het Marathon-team.
quote:
"De afgelopen maanden hebben we samen met de leiding van Bungie de langetermijnrichting van de studio, de ontwikkelingsprioriteiten, de benodigde middelen en de rol binnen onze bredere portfoliostrategie bekeken. We hebben verschillende alternatieven onderzocht voordat we tot de conclusie kwamen dat een inkrimping noodzakelijk was om de middelen van de studio af te stemmen op de huidige prioriteiten en langetermijndoelen."

Hulst roemt Destiny en zegt dat Marathon een belangrijk onderdeel is van Sony's portfolio. Ze zullen het team blijven ondersteunen bij het voortbouwen op de sterke basis die ze in het eerste en tweede seizoen hebben gelegd, maar het is nog te vroeg om te spreken over toekomstige projecten.


16:32  Ratatan komt pas drie maanden later uit
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.