Metroid: Zero Mission is een remake van de allereerste Metroid. Deze game zette een hele reeks op gang, en kent nu nog vele fans. Onlangs was de game ook met succes naar drie dimensies omgezet, en wel in Metroid Prime. Nu komt er dus weer een Metroid naar de Game Boy Advance. Ik bespreek hem hier in een uitgebreide review.
Sound: 85/100
De muziek is het spel doen goed bij tot de sfeer van het spel. De muziek verandert telkens, afhankelijk van welke kamer je betreedt. Als je in gewone gangen wat ronddoolt, hoor je een rustig muziekje dat nog wel eens in je hoofd wil blijven hangen. In Map- en Save Rooms hoor je een geluid dat een beetje weerkaatst in de muren.
Als er plotseling een baas verschijnt, bijvoorbeeld ineens uit een rots boven je, verspringt de muziek in een erg heftig deuntje. Dit past perfect bij de sfeer. De geluidseffecten in Metroid zijn ook goed. Een goed voorbeeld zijn de wapens van Samus. Ze maken allemaal een ander geluid. Bijvoorbeeld krijg je redelijk in het begin een Ice Beam. Het klinkt ook precies als ijs en als je vijanden bevriest, hoor je ook de goede imitatie van een bevriezing. Het geluid is dus ook geen probleem voor Metroid: Zero Mission.
Graphics: 86/100
Ook qua graphics is de game erg goed. De game is vergelijkbaar met Metroid Fusion. Toch zijn de graphics net ietsje mooier op sommige momenten. De graphics zijn erg gedetailleerd. De achtergronden zijn ook mooi, en ook gevariërd. Je zult in allerlei verschillende omgevingen rondlopen.
Samus heeft erg mooie animaties. Je kunt bijvoorbeeld aan de muur gaan hangen, en dan ook gaan schieten.
In de animaties treden soms zelfs speciale effecten op. Als je een sprong maakt, laat je een paarsachtig spoortje achter dat snel verdwijnt. Dit geeft echter wel een mooi effect. Je kunt jezelf ook laten afvuren op speciale plekken, dan laat je een spoor van vernieling achter. Alles wat op je pad komt, ontploft dan direct.
|