Wij gamers hebben een stem, zo blijkt ook maar weer in het geval van Borderlands 4. Legde ontwikkelaar Gearbox Software in een eerder stadium namelijk uit waarom er geen radar in de game zou zitten, daar heeft feedback vanuit de community ervoor gezorgd dat ze deze beslissing toch hebben herzien.
In een lang statement op X legt Pitchford uit dat Borderlands 4 veel meer verticaliteit heeft in vergelijking met eerdere delen, en dat dit problemen zou geven bij de implementatie van een mini-map. Als redenen verwees hij onder meer naar de extra ontwikkelkosten en het gebruik van geheugen.
quote: Er zijn drie grote kosten verbonden aan de minikaart (en een heleboel andere kosten). Deze kosten zijn reëel en dwingen ontwikkelaars om afwegingen te maken met andere functies. Denk hierbij aan ontwikkeltijd, schermruimte en het gebruik van CPU en geheugen."
De ontwikkelaar besloot hierop te investeren in andere elementen, zoals het nuttiger, sneller en beter maken van de hoofdmap. Ook is er een EchoBot AI-drone die een holografisch navigatiepad uittekent zodat je deze lijn kunt volgen. Toch was dit voor de community niet genoeg en was er, aldus Pitchford, zo'n 15% die het betreurde dat er geen mini-map of radar aanwezig was. Het is om deze reden dat de ontwikkelaar er alsnog mee aan de slag gegaan is.
|