De Onimusha franchise heeft al twintig jaar geen nieuwe game gehad, maar hier komt volgend jaar verandering in met Way of the Sword. Capcom liet recentelijk een nieuwe trailer zien en heeft nog wat meer te melden over wat we mogen verwachten.
De ontwikkelaar laat weten dat de game is opgebouwd rondom een reeks opeenvolgende missies. Deze levels hebben een relatief lineair pad met enkele secundaire gebieden. Aan het einde van een level volgt een eindbaas en deze eenmaal verslagen ga je door met de volgende missie.
Wat we tot nu toe gezien hebben van de game was volgens Capcom slechts representatief voor een klein deel van wat er in het Kiyomizu-dera-level te vinden is. Weliswaar is de opzet lineair, maar wel mogen we uitkijken naar veel verborgen content.
Als Onimusha: Way of the Sword één ding in ieder geval niet is, dan is het een reactie op games als Dark Souls. Hun doel is niet om een uitdagende game te maken, in plaats daarvan willen ze dat een zo breed mogelijk publiek direct in de game kan duiken om ervan te genieten: "Het doel is niet om een moeilijke ervaring te creëren: we willen zowel hardcore gamers als gamers die het vanuit een ander perspectief benaderen, bijvoorbeeld om van het verhaal en de setting te genieten, de juiste voldoening bieden."
De eerstvolgende keer dat we weer iets van Onimusha: Way of the Sword gaan zien is tijdens Gamescom, aldaar is de game namelijk speelbaar.
|