Kun je ook té perfectionistisch zijn? Het is een vraag die vaak op komt als het gaat om Hideo Kojima gaat. Een man die niet tevreden was met positieve geluiden na speeltesten van het aankomende Death Stranding 2: On The Beach en om die reden besloot veranderingen door te voeren.
De Franse componist Woodkid werkte mee aan de soundtrack van de sequel en in een interview met Rolling Stone ging hij in op dit proces. Wat hij vooral uitdagend vond was het schrijven van muziek die in real-time diende te veranderen terwijl je aan het spelen was.
Aan het einde van het interview krijgt Woodkid nog te vraag of hij iets geleerd had tijdens het werken aan de game. In een reactie noemt hij Hideo Kojima,d ie op een dag aan gaf dat hij van plan was om veranderingen aan de game door te voeren. Nu is dit natuurlijk niet vreemd tijdens de ontwikkeling, alleen gaf hij als reden op dat de game te goed werd ontvangen tijdens speelsessies. De veranderingen hadden te maken met het script en de manier waarop belangrijke gebeurtenissen zich af zouden spelen, en als reden gaf hij aan dat dit polariserender moest worden en meer emoties op moesten roepen.
Het is niet de eerste keer dat we soortgelijke geluiden horen. Vorige maand reageerde Kojima in het magazine Edge zelf op geluiden dat hij niet al te blij zou zijn geweest met de positieve ontvangst van de game. Hierop zei hij dat hij de game liever wat controversiëler had gezien, omdat hij niet geïnteresseerd is in het ontwikkelen van een game voor de massa.
Of hem dit gelukt is leren we op 26 juni, dan verschijnt Death Stranding 2: On The Beach op de PlayStation 5.
|