Video van Cronos: The New Dawn gaat dieper in op de combat
Door Rene Groen op 24-06-2025 om 16:45
Recentelijk leerden we dat ontwikkelaar Bloober Team aan een remake werkt van de eerste Silent Hill, alvorens het echter zover is komen ze later dit jaar eerst met Cronos: The New Dawn.
Volgens de ontwikkelaar ligt er in de game een grote nadruk op tactische combat. Je zult ieder moment alert en voorzichtig moeten zijn aangezien de vijanden uit de game, de Orphans, zich met elkaar kunnen vermengen. Een vijand doden betekent dan ook zeker niet het einde, in plaats daarvan kan hij geabsorbeerd worden door anderen en zich daarmee versterken.
Om je te wapenen zijn er verschillende wapens en hulpmiddelen die aansluiten bij je speelstijl. Het omgaan met je hulpmiddelen is ook een belangrijk onderdeel, zo kun je ammunitie craften als je meer aanvallend bent ingesteld, of juist vertrouwen op healthpacks als je juist wat defensiever bent.
Als we kijken naar de vijanden dan zijn ze onder te verdelen in specifieke rollen. Een runner kan bijvoorbeeld, de naam zegt het al, naar de speler rennen in een poging om je zo snel mogelijk te doden. Kom je daarentegen iemand tegen met een wapen, dan valt hij aan op afstand en probeert hij je naar zich toe te lokken. Een andere vijand is de Bruiser, wiens doel het is om je hulpmiddelen te ontnemen. Door deze verschillende rollen wil de ontwikkelaar dat je als speler nadenkt over wie je tegen komt en hoe je hiermee om gaat.