Metroid: Zero Mission is een remake van de allereerste Metroid. Deze game zette een hele reeks op gang, en kent nu nog vele fans. Onlangs was de game ook met succes naar drie dimensies omgezet, en wel in Metroid Prime. Nu komt er dus weer een Metroid naar de Game Boy Advance. Ik bespreek hem hier in een uitgebreide review.
Tussen de levels door kom je zeker een aantal bazen tegen. Deze zijn allemaal erg leuk om te bevechten, alleen zijn ze helaas wat te makkelijk. Het zou leuker geweest zijn als het wat moeilijker was. Dan zou je echt het gevoel hebben van: "Pff, dat was moeilijk, maar I Did It!".
De opbouw van de levels zit beter in elkaar dan de levels uit voorganger Metroid Fusion. In die game zat je soms écht vast, wat irritant kon zijn. In deze game is het wat makkelijker gemaakt. Misschien vinden sommige mensen dit minder, omdat ze van moeilijke puzzels houden. Maar in Zero Mission blijft de vaart er zo beter in zitten, en dat vind ik een goed punt. Helaas zit de vaart er misschien iets té snel in. Binnen enkele uren ben je al erg ver gevorderd in de game, zo ver zelfs dat je Mother Brain (de eindbaas) hebt verslagen.
Let op! In het onderstaande stukje staat een spoiler. Sla het over en ga naar de volgende pagina als je de spoiler niet wilt weten!
Gelukkig blijkt het niet afgelopen te zijn, zoals dat in de meeste games wel het geval zou zijn. Je vliegt weg in je ruimteschip, maar je stort neer. Je bent al je power-ups kwijt en nu moet je verder. Helaas zijn er weer vele vijanden op je pad. Doordat je geen krachten meer hebt, brengt dit speciale gameplayelementen met zich mee. Je probeert bijvoorbeeld zelfs te sluipen langs vijanden, iets wat we nog niet eerder zagen in Metroid games.
|