Nadat ontwikkelaar Ratata Arts eerder aan gaf dat we aan het einde van deze maand aan de slag konden met de Early Access-versie van hun aankomende ritmegame Ratatan moeten ze hier nu op terugkomen, en dat heeft alles te maken met de demo.
Ratatan is de spirituele opvolger van Patapon en beide games staan onder leiding van Hiroyuki Kotani. Zijn doel was om een soortgelijke ervaring neer te zetten, maar vooralsnog lijkt dit niet het geval. Na het uitbrengen van een demo kwam er veel kritiek naar voren, onder andere vanwege de gebruikersinterface, spelstructuur en graphics.
Helaas bleek dit niet de enige kritieke, ook de tutorial werd door velen als verwarrend gezien, het beloningssysteem als ongebalanceerd en ook de flow zou verbeterd kunnen worden. Als gevolg hiervan heeft de ontwikkelaar besloten om zowel de Early Access-fase als de definitieve release voor onbepaalde tijd uit te stellen. Hier tegenover staat dat de backers van de Kickstarter extra beloningen zullen krijgen.
Ratatan combineert ritme en roguelike-actie, waarbij spelers als Ratatan magische instrumenten gebruiken om de legers van Cobun te leiden op de beat van dynamische muziek en vijanden te verslaan. De game bevat ritmische aanvals- en verdedigingssequenties, evenals vrij rondlopende personages met unieke vaardigheden, aangevuld met de interactieve "Fever Mode" met een aangepaste soundtrack en meer uitgebreide acties.
|