Nintendo boorde met de Nintendo Wii de casual doelgroep aan, de mensen die niet dagelijks gamen, maar het wel leuk vinden om zo nu en dan eens een spel op te pikken. Grote vraag is: zijn ze hierdoor niet een doelgroep vergeten?
Veel 'hardcore' gamers voelen zich namelijk achtergelaten door Nintendo, zeker nu vrijwel alle aandacht uit gaat naar games die een ieder op kan pikken. Microsoft besluit hier dankbaar gebruik van te maken, de Amerikaanse Xbox baas Stephen McGill geeft aan dat de Xbox 360 er zowel voor hardcore als casual gamers is.
Veel mensen kennen titels als Fable II en Gears of War 2 al, McGill voegt dit rijtje echter aan met titels als Lips, You're in the Movies, Scene It, Rock Band, Guitar Hero en Disney content. Hoewel ze dit soort vroeger in 2005 niet hadden toont het nu aan dat ze meerdere doelgroepen kunnen bedienen en zo een ieder aan kunnen spreken.
McGill ontkent verder dat de aankomende Avatars gestolen zijn van Nintendo.
quote: 'Nintendo is niet de uitvinder van karakterplaatjes. Wij hadden al van dit soort plaatjes, plaatjes die je console-ervaring personaliseren, vanaf dag één. De manier waarop we dit uitbreiden en laten zien is met Avatars, ik zie niet in waarom dit gestolen zou zijn van Nintendo.'
|