De relatie tussen Fable III enerzijds en Kinect anderzijds lijkt nog geen beste te zijn, sinds de bekendmaking dat de accessoire een rol gaat spelen in de game werden we vooral overvallen door onduidelijkheid.
Gedurende de E3 liet Microsofts Neil Thompson al weten dat hij geen idee had hoe het nu precies zat tussen de twee, waarna we begin deze maand vernamen dat Kinect in ieder geval niet bij de launch van Fable III beschikbaar zou zijn.
Een nieuw interview met Peter Molyneux geeft helaas ook geen antwoord op een directe vraag wanneer we Kinect dan wel in de titel zullen zien:
"Kinect is an interesting one. I mean, I love Kinect. And this is me as a designer. Forget the fact that I’m employed by Microsoft, and they’d probably lynch me if I said anything negative about Kinect. But I do sincerely, truly love Kinect. It’s a very, very different world. It feels like when the mouse was invented for the PC. There’s before the mouse and there’s after the mouse. So I love Kinect; I love Fable. But guess what: do we… The Fable experience through a controller that we fully understand takes at least two years. When you’ve invented something that’s as new and different as Kinect, it’s going to take a bit longer than six months.
And that’s your answer. We could have done some trivial, gimmicky thing for Fable, some side, gimmicky thing, but I don’t think it’s the right thing. If we’re going to do something with Kinect on Fable it should be brilliant. It should be as good as it can be."
Omdat het antwoord maar duidelijkheid geeft besloten ze nog maar een vraag op hem af te vuren, namelijk of de Kinect functionaliteit wel in Fable III zit. Het antwoord is helaas niet veel beter:
"I love Kinect; I love Fable III."
|