Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
18 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 November 2019 
(0) 
(8) 
(3) 
(0) 
16 November 2019 
(0) 
(0) 
15 November 2019 
(0) 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2019 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 November 2019 
(2) 
(0) 
(2) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
12 November 2019 
(7) 
(5) 
(3) 
(7) 
(4) 
(3) 
11 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
10 November 2019 
(10) 
(5) 
(4) 
(0) 
09 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
08 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
07 November 2019 
(17) 
(3) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2019 
(5) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 November 2019 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2019 
(5) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
03 November 2019 
(7) 
(1) 
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Waarom gamehoesjes er toe doen!
Review:

Soul Calibur: Broken Destiny


Door Joni Philips op 09-09-2009 om 11:15
Bron: Gamed

Jarenlang was de Soul serie exclusief beschikbaar op console, maar met Soul Calibur: Broken Destiny maakt de serie nu de overstap naar zijn eerste handheld: de PlayStation Portable. Is Soul Calibur: Broken Destiny de moeite waard of is dit een overbodige uitstap?

Op het eerste zicht lijkt Soul Calibur: Broken Destiny een overbodige uitstap want Broken Destiny is een aangepaste versie van Soul Calibur IV. Als je met het vechten begint, zou je effectief kunnen denken dat dit gewoon een PlayStation Portable versie van Soul Calibur IV is. Namco voerde wel meerdere veranderingen door zodat het geen simpele port is. In de eerste plaats is het verhaal verwijderd waardoor Broken Destiny zich buiten de Soul Calibur verhaallijn plaatst. Een nieuw grandioos Soul Calibur verhaal krijg je echter niet. In de plaats daarvan geeft Broken Destiny je allerlei ongeloofwaardige verhaaltjes die de personages onwaardig zijn tenzij je natuurlijk gelooft dat Nightmare echt emotioneel is en dat Yun-seong met buitenaardse wezens praat. Het verhaal is ook meer een losse flodder waardoor je natuurlijk minder reden hebt om de game effectief uit te spelen met alle personages.

De twee verandering is het verwijderen van Yoda, de Apprentice en Darth Vader, maar hun verdwijning is wel opgevangen. De game introduceert twee nieuwe personages, namelijk Dampierre en Kratos. Kratos is bedoeld om de game meer aandacht te geven en veel nieuwkomers te lokken, wat meteen de reden is dat hij gemakkelijk bruikbaar en zeer krachtig is. Kratos is wel geleend en daardoor kun je hem amper aanpassen in tegenstelling tot de andere personages. Andere nieuwkomer Dampierre kun je gelukkig wel aanpassen en hij is vooral gericht op meer hardcore gebruikers. Dampierre is geen personage dat je leert kennen in vijf minuten, wat ook zijn charme heeft. Beide nieuwkomers passen mooi in het Soul Calibur universum, dus is het spijtig dat ze nog geen echte kans krijgen om mee te spelen in de Soul Calibur saga.


De derde verbetering is een verdere verfijning van de gameplay. Het is en blijft een 3D vechtgame waarin je milde en sterke wapenaanvallen combineert met fysieke aanvallen. Door met de analoge stick te bewegen kun je dan hoog of laag gaan aanvallen. En je kunt natuurlijk ook jezelf verdedigen. De basis is dus hetzelfde. Alle features uit Soul Calibur IV zijn ook overgenomen, maar de balans is aangepast. Enkel experts zullen de verschillen echter aanvoelen. Onder andere de Soul Gauge, de Soul Crush en de Critical Finisher keren terug. Beginners hebben weinig nood aan deze functies, maar in gevechten tussen goede menselijke tegenstanders worden ze onmisbaar. Ook de Character Customization is bewaard gebleven. Je kunt een personage naar je wens maken of een bestaand personage aanpassen. Hiervoor moet je wel eerst de nodige items vrijspelen.

De vierde en laatste aanpassing zijn de modi, waarvan de Gauntlet mode de belangrijkste is. Soul Calibur was nooit een moeilijke game om mee te beginnen, maar met deze modus moeten deze beginners het volledige systeem onder de knie krijgen. Deze modus bevat tientallen missies waarin je telkens één element onder de knie krijgt. Dit begint eenvoudig: je moet bijvoorbeeld een lage stompaanval uitvoeren, maar later leer je ook de meer geavanceerde elementen gebruiken. Deze missies zijn redelijk kort en kunnen geen echte gevechten genoemd worden. Ze geven echter uitgebreide feedback zodat kunt kijken wat er fout ging. De missies worden echter al snel onhaalbaar voor beginners wat een kleine smet is. De modus is namelijk voor hun ontwikkeld waardoor deze toch zijn doel voorbijvliegt. De modus moest de gameplay juist aan de beginners leren.

Buiten de Gauntlet mode heb je nog een drietal singleplayermodi, maar zeker niets diepgaand. Geen enkele modus kan de replaywaarde bieden die normaal geleverd wordt door de Arcade mode die met elk personage moet uitgespeeld worden. In het Quick Match speltype kun je AIs selecteren met een eigen stijltje en niveau zodat ze echte spelers moeten lijken, je hebt een training mode en je hebt een trials mode, wat een typische Survival mode is. In een vechtgame zijn dit normaal speltypen die je als afwisseling voor de Arcade mode of iets vergelijkbaar gebruikt. Gelukkig brengt het verzamelen van kostuums daar nog wat redding in zodat je toch nog veel tijd in de game steekt, hoewel er hier ook minder te verzamelen valt dan in Soul Calibur IV. Daarnaast heb je ook een lokale multiplayer waarbij beide spelers de game nodig hebben.


Qua gameplay kun je dus zeggen dat Broken Destiny goed is, maar dat is natuurlijk niet het enige wat telt in de game. Ook de graphics en het geluid zijn belangrijk, en op dit gebied stelt Broken Destiny niet teleur. De personages en de arena's hebben bij de overstap hun levendigheid en hun detail goed bewaard. Ook de animaties zijn overgezet zodat het vechten ook vloeiend lijkt. De game gebruikt zelfs anti-aliasing zodat er geen kartels zijn. Na Tekken: Dark Resurrection bewijst Namco nogmaals dat vechtgames met gemak veel kracht uit de PSP halen. Het wordt zeker indrukwekkend als je beseft dat de laadtijden redelijk kort zijn, en bijna volledig kunnen verwijderd worden als je de game installeert naar een geheugenkaart. Technisch is Broken Destiny dus een hoogstandje, want naast de graphics scoort ook het geluid goed.

Elk gevecht begint met identiek dezelfde aankondiging van die aankondiger waar iedereen van houdt, maar voor de rest is er wel voldoende variatie qua uitspraken. De game bevat daarnaast ook nog een uitgebreide orkestrale soundtrack die aangenaam klinkt en leuke geluidseffecten. Hier ging niets verloren in de overstap naar de PSP. Soul Calibur: Broken Destiny is het eerste handheld-deel in de serie, wat zeker een speciale gelegenheid is. Spijtig genoeg is Broken Destiny geen onverdeeld succes. Het is zeker geen slechte game want hij behoudt de typische Soul Calibur gameplay en die blijft sterk. Het probleem is echter dat de game bepaalde Soul Calibur fundamenten zoals een Arcade mode ontbreekt. Door de hevige focus op de Gauntlet mode lijkt het eigenlijk meer een trainingsgame voor Soul Calibur IV dan een echte game.
Beoordeling
Gameplay   85
Sound   85
Graphics   93
Replay   70

Broken Destiny is een ideale training voor Soul Calibur fans.
83


11:15  'Final Fantasy XIV ook naar Xbox 360'
09:27  God of War 3
 Reacties (8)
 Pagina: 1
LordDusk op 09-09-2009 om 11:30 [Niv: 28 / Exp: 1377]
Een van de weinige keren dat ik het met het punt eens ben, deze game is zijn dikke 8 toch zeker waard

MarcianoNL op 09-09-2009 om 11:48 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Geweldig! Heb Soul Calibur IV erg veel gespeeld de laatste tijd! Mijn enige minpunt is dat het erg veel lijkt op deel 4 kwa stijl.

Gast (77.250.34.xxx) op 09-09-2009 om 13:52
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ soul calibur _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Akatora op 09-09-2009 om 17:12 [Niv: 142 / Exp: 7111]
Hele vette game vooral je gaat multiplayeren.

SC 4 vond ik persoonlijk niks, maar aangezien dit de eerste SC op een Handheld is kan ik er niet over klagen.

Alleen had ik ook de veteranen uit de oude Soul Blade/Edge gezien willen hebben zoals Li Long en Hwang.

Gast (80.61.41.xxx) op 09-09-2009 om 18:03
Waarom heeft deze game geen story mode dat was voor mij zeker een DIKKE min punt

Gast (62.238.36.xxx) op 09-09-2009 om 19:27
^^ idd, verder echt een topgame met echt prachtige grapics _O_

Gast (80.126.80.xxx) op 09-09-2009 om 23:16
@marciano
mss omdat het ook gwoon 4 is.... maar dan voor psp slimmerik....

en niet zeiken om story, dat hebt geen nut. koop het of rot op. game is verder perfect.

Gast (213.10.82.xxx) op 16-09-2009 om 21:26
vet cool, moet ik hebben

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Soul Calibur: Broken Destiny
Type:
Game
Releasedatum:
04-09-2009
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media