Wrestlemania, het grootste worstelevent van het jaar. Een goede reden voor THQ om Studio Gigante als nieuwe ontwikkelaar aan het werk te zetten en te laten zien dat het worstelgenre wel degelijk potentie heeft op de Xbox. Toch ... ?
Enkel maar kommer en kwel?
Het is natuurlijk zeer eenvoudig om je puur te concentreren op de slechte elementen binnen een game en de goede te vergeten. Gelukkig heeft de game zeker ook zijn goede punten welke niet over het hoofd gezien mogen worden.
Ten eerste heeft elke superstar zijn stem verleend voor de game, iets wat zeer duidelijk hoorbaar is. Van announcer tot superstar; iedereen heeft op dit gebied zijn steentje bijgedragen.
Aangezien ook het oog wel wat wil is er een 3D publiek aanwezig. Ondanks dat je er verder weinig aandacht aan zult besteden ziet dit er goed uit. Ook motion capture zorgt voor mooie beelden, hoewel eerder aangegeven problemen ervoor zorgen dat dit element toch wel wat beter uitgewerkt had kunnen worden.
De storyline is goed te noemen. In 52 weken en een gelijk aantal matches werk je je naar Wrestlemania toe om aldaar het spel te laten eindigen. In totaal ben je hier een uur of zes mee bezig. Het is dat het verhaal goed aanwezig is (door middel van mooie tussenfilmpjes) en je blijft boeien, anders had ik de game allang in de prullenbak gemieterd.

Op het gebied van geluid had ik gemengde gevoelens. De hiervoor aangegeven ingesproken stemmen zorgen voor goed realisme, maar toch zijn er genoeg dingen om je aan te ergeren. Zo is het commentaar ronduit slecht. De hele tijd krijg je dezelfde grappen naar je oren gegooid en het commentaar is vaak veel te enthousiast, gekeken naar datgene wat er zich in de ring afspeelt.
De muziek welke in de menu's aanwezig is (en welke ook voor je opkomst gekozen kan worden) deden me meteen erg bekend aan. Na ze wat beter bestudeerd te hebben bleek dit ook niet zo heel raar; Smackdown vs. Raw voor de PlayStation 2 maakt namelijk gebruik van dezelfde muziek. Erg goedkoop als je het mij vraagt.
Online kende de game veel problemen. De eerste lichting games in Amerika konden namelijk op geen enkele manier contact maken met de server. Toen dit opgelost was kon de schade echter niet meer hersteld worden. Op een enkele ziel na bevond zich niemand op de servers om een potje krachtmeting mee te kunnen doen. Dan kunnen er wel online scores bijgehouden worden, als ik niemand heb om iets aan deze statistieken te kunnen doen dan heeft dit weinig nut.
|