Wrestlemania, het grootste worstelevent van het jaar. Een goede reden voor THQ om Studio Gigante als nieuwe ontwikkelaar aan het werk te zetten en te laten zien dat het worstelgenre wel degelijk potentie heeft op de Xbox. Toch ... ?
Ten vierde is daar motion capturing. Het levert goede beelden op maar lijkt er tegelijkertijd voor gezorgd te hebben dat de game erg traag is. Kijk je naar een match op TV dan ligt de snelheid toch zeker wel een paar tandjes hoger dan in deze game. Hierdoor ontbreekt een beetje het gevoel van actie, iets wat de game zeker niet ten goede komt.
Ten vijfde is natuurlijk een erg belangrijk punt: de A.I. van de tegenstander. Eenmaal in gevecht dan valt deze best mee, maar daar houdt het qua positiviteit dan ook mee op. Heeft een tegenstander jou tegen de vlakte dan mag je verwachten dat deze er zijn voordeel mee doet. In plaats daarvan begint de tegenstander soms ineens heen en weer te rennen in de ring, klimt uit de ring om vervolgens meteen weer terug te klimmen en zo zijn er meer momenten waarop de A.I. totaal de weg kwijt lijkt.
Een ander voorbeeld kan gevonden worden in ladder matches. Hier hangt de titel boven de ring en door middel van een ladder moet je hierbij zien te komen. Gekeken naar tag-team verband dan deden de meest rare situaties zich voor. Zo lagen mijn medespeler en ik tegen de vlakte en klom één van onze tegenspelers op de ladder om de match te winnen. Hulp kwam echter uit onverwachte hoek toen zijn medespeler besloot om de ladder omver te duwen waardoor de man op de ladder de titel niet meer kon pakken. Ook komt het voor dat jij op de ladder staat en je tegenstander dom staat toe te kijken hoe jij de titel pakt.

Voor degene die dachten dat hiermee de negativiteit van deze game niet hoger kon; helaas. Puntje zes op mijn lijstje gaat namelijk in op de lijst met superstars welke gemaakt is voor deze game. Enkele grote namen ontbreken terwijl enkele kleinere namen juist weer wel op de lijst staan. Van enkele logica is dan ook geen enkele sprake.
Ten zevende vond ik het counter systeem zeer slecht uitgewerkt. Door middel van een icoontje wordt aangegeven wanneer je kunt blocken, maar hier leek meer geluk dan wijsheid in te zitten. Hoewel ik het later iets meer onder de knie kreeg heb ik dit element nooit volledig kunnen toepassen. Ligt dit nou aan mij of zijn er meer mensen die hier moeite mee hadden?
|