Wrestlemania, het grootste worstelevent van het jaar. Een goede reden voor THQ om Studio Gigante als nieuwe ontwikkelaar aan het werk te zetten en te laten zien dat het worstelgenre wel degelijk potentie heeft op de Xbox. Toch ... ?
Voordat we daadwerkelijk een career game opstarten moet er eerst een worstelaar gemaakt worden. Hoewel er zeer veel opties voorhanden zijn valt meteen op dat Raw 2 er meer had. Gelukkig blijft er wel genoeg over om een worstelaar naar je eigen smaak te creëren.
Toch liet ik deze optie vrij snel liggen. Niet zozeer omdat ik zo snel mogelijk over wilde gaan op de career mode, maar door een factor welke me al vrij snel irriteerde. Om namelijk iets aan je superstar te veranderen moet je dit namelijk eerst selecteren alvorens het zichtbaar is. Een voorbeeld geeft hier een beter zicht op: mijn worstelaar had een leuke broek nodig en ik dook dan ook in deze optie. Terwijl ik het rijtje af ging veranderde er echter niets aan mijn worstelaar welke rechts in mijn beeld stond. Je kan de broek dus niet meteen zien, in plaats daarvan dien je deze eerst te selecteren om te kijken hoe het staat om, vervolgens weer terug het menu in te duiken als je toch voor iets anders wilt kiezen. Als je dit voor elke optie (van kledij tot tatoeage) naar je zin in wilt stellen ben je alleen hier al een paar uur mee bezig. Ik had dit geduld echter niet en vond mijn superstar al snel goed genoeg.
Hierna zijn er ook nog enkele andere opties welke je in kunt stellen, waaronder je finishing move en je openingstune, samen met bijhorende achtergrondsbeelden. Een raar gegeven hierbij is wel dat je een achtergrondsbeeld van een bestaande worstelaar dient te nemen. Zo kwam worstelaar René (bijnaam The Cobra) op met het beeld van Batista, iets wat toch een wat raar beeld oplevert.
Ook je gewichtsklasse kan ingesteld worden en dit heeft daadwerkelijk effect op de game. Zo kan je als cruiserweight geen heavyweight optillen, maar is deze wel weer sneller.

Eenmaal alles ingesteld kon de game dan eindelijk beginnen. Als arrogante rookie stapte ik het kantoor bij Smackdown binnen en al snel was de eerste match op Velocity geregeld. Om het meteen pittig te maken moest ik de klus binnen drie minuten klaren. Kijkend naar het laadscherm was ik benieuwd wat me te wachten stond...
Als eerste was daar de opkomst van mijn worstelaar. Door motion capture en het gebruik van 10.000 polygonen zag dit er zeer goed uit. Iedere entrance van bestaande superstars is zo goed mogelijk nagemaakt, iets wat de game tot op dit punt zeker ten goede komt. We zijn echter niet gekomen om naar een entrance te kijken, er moet gevochten worden!
|