Met Uncharted: Drake's Fortune leverde Naughty Dog eind 2007 een sterke en populaire PlayStation 3 titel af. Momenteel werkt het bedrijf aan Uncharted 2: Among Thieves dat op elk vlak het origineel moet verbeteren.
In een interview met 1Up geeft Creative director Amy Hennig meer uitleg over de game.
- Het plot rond Marco Polo laat meer variatie in omgevingen toe en levert een nieuwe vijand op. In plaats van gewone piraten krijg je nu tegenstand van een privé-militie met stevige wapens en bescherming.
- De game verplaatst je onder andere naar een moeras, een stad die door oorlog wordt verwoest en een trein. In de stad, in Nepal, moet Nathan zoeken naar een verborgen tempel en tegelijk de burgeroorlog die er woedt, zien te overleven.
- Uncharted 2 moet de Casino Royale of The Dark Knight van Nathan Drake worden, de game moet de duistere kant van Drake tonen zonder zijn karakter emo te maken. Het is geen duisternis, maar gewoon een bewijs dat hij ook kan falen.
- Chloe Frazer is geen Elena, hun karakters liggen ver uit elkaar en ze gedragen zich compleet anders. Ze is de gelijke van Nathan, maar iets impulsiever waardoor ze gevaarlijker en verrassender is dan Nathan zelf.
- Nathan kan nu alles als cover gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld een tafel omdraaien om je te verbergen.
- De stealth is actiestealth, het is gewoon een andere manier om de vijanden te verslaan. Als je gezien wordt, is er geen echt probleem. Dan moet je simpelweg de vijand doden. Je kunt ook simpelweg in het wilde weg alle vijanden proberen neer te halen. De stealth is gewoon een nieuwe tactiek waarvoor geen speciale HUD of metertjes zijn.








|