Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

[Upd.] Kassa gaat in op Xbox 360 krasproblemen


Door Rene Groen op 28-02-2007 om 15:56
Bron: Gamed

Krassen op de discs, een veelgehoord probleem bij de Xbox 360. Het consumentenprogramma Kassa kreeg er 200 klachten over en besteedde er in haar programma aandacht aan.

Diverse mensen kwamen aan het woord, en ieder had dezelfde problemen. Zonder iets aan de console gedaan te hebben kregen ze ronde krassen op hun speeldiscs, contact opnemen met Microsoft gaf hierbij helaas geen oplossing. De helpdesk gaf helaas geen uitkomst, daar ze de schuld bij de consument zelf neer leggen. Volgens Microsoft ligt het aan een instabiele plaatsing van de console waardoor deze niet stevig staat, met vette vingers aan de disc komen, kastjes waar de console in staat of laminaat die trillingen door geeft. Nergens legt men de fout bij de console zelf, het is altijd de klant die iets fout doet.

We zien een voorbeeld van een kleine jongen die een Xbox 360 met het spel Gears of War voor de kerst gekregen had. (Dat Gears of War een spel is voor 18 jaar en ouder, terwijl het kind amper ouder was dan 6 jaar, was kennelijk geen probleem.) Ook hij kreeg krassen op zijn discs, hier zocht de helpdesk de problemen bij de koeling, slechte behandeling van de disc, verschuiven van de Xbox 360 en de plaatsing in de zon. Niets van dit alles had echter betrekking op zijn situatie.

Bij Hardware.info bekeek men waar de krassen precies vandaan kwamen. Dat deze krassen precies rond waren gaf al aan dat de fout in de Xbox 360 te vinden was, iets wat verdere tests bewezen. Ze maakten expres een speldisc instabiel door plakband en ondervonden dat een horizontale plaatsing van de console beter is dan een verticale. Vervolgens markeerden ze de de disc met een zwarte stift, zodat ze konden kijken waar deze met het binnenwerk in aanraking kwam. De zwarte stift bleef achter op een tweetal plaatsen, te weten de buitenrand van de lade en de lens zelf. Het schuren langs de lens is dan ook de reden voor de beschadigingen, de lens is afkomstig van de TSST drive. Een vergelijking met een losse DVD drive van dit merk leerde ze dat deze een viertal beschermkussentjes bevat, iets wat de Xbox 360 drive niet heeft. Deze kussentjes vangen de disc op, waardoor deze niet beschadigt kunnen worden, maar welke dus niet aanwezig zijn in de Xbox 360.

Microsoft Nederland wilde niet aanwezig zijn in Kassa en legde de schuld nogmaals bij de gebruikers neer. In een reactie geven ze nog maar eens aan dat de Xbox 360 stabiel moet staan en niet aangeraakt moet worden als er een disc in zit.

Ondanks dat er een wet is dat gebrekkige producten die schade veroorzaken vergoed moeten worden weigert Microsoft dit. Kassa zegt het probleem op te pakken en vraagt mensen met bovenstaande problemen een e-mail te sturen.

Een fragment van vorige week, met de aankondiging van het probleem, is hier te bekijken

Hier is het fragment van 24 februari te zien.


[Edit]

Op Bashers lezen we de reden dat Microsoft niet wilde reageren in het programma. Paul Naber, Director Home & Entertainment Division van Microsoft Nederland, vertelt:

quote:
'Het is Hardware.info (dat in opdracht van Kassa het probleem onderzocht) niet gelukt het bekraste discs-probleem op een stabiele ondergrond te reproduceren. Dat dit niet gemeld is in het programma vinden wij erg flauw. Vandaar dat we ook niet gereageerd hebben.'


De consument is echter nog steeds de dupe, en we hopen dan ook dat het zo snel mogelijk tot een oplossing zal komen.


16:09  Oblivion laat de PS3 versie zien
15:53  Itagaki heeft interesse voor Wii vechtgame
 Reacties (78)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
Rene Groen (Eindredacteur) op 24-02-2007 om 21:27 [Niv: 752 / Exp: 37605]
@ Gast hierboven: je haalt allerlei punten aan die allang weersproken zijn. Zoals gezegd is de console door hardware.info nagekeken en is de fout allang blootgelegd, namelijk een laser die langs de disc kan krassen door de afwezigheid van beschermkussentjes. Daarnaast vind ik gratis ophaling en levering niet meer dan logisch, dit dient namelijk te gebeuren als er problemen zijn en dat is dus niet zomaar! Tevens zijn het zaken die volledig los staan van bekraste discs, iets waar dit over gaat.

Gast (81.83.56.xxx) op 24-02-2007 om 21:31
{R3v3n4nt}Nu 't volgende, ik meende dat dit probleem een tijd terug ter sprake was gekomen, en er werd bewezen, of men bewees dat er krassen op de discs kwamen door de console te kantelen terwijl er een dis inzat...niet tegenstaande van dat er wel degelijk problemen zijn met de X360, ik heb mijn toestel na een maand ongeveer moeten binnnen doen, maar nu is alles tip top in orde.En toch heb ik zlf zoiets van toen ik dat probleem had, wat is de positie van de winkel eigenlijk in deze, waar je het toestel koopt, het is steeds als je dat of dat probleem hebt naar microsoft bellen, maar waar is de winkel als ik mijn centen terug wil? Waar is de dienst nazorg van de winkels, waar men dit toestel verkoopt...en is er zo geen wet van aanslepende fouten dat je je geld teug krijgt, geld dat je trouwens in de winkel uitgeefd, toch niet rechtstreeks aan microsoft?

Rene Groen (Eindredacteur) op 24-02-2007 om 21:34 [Niv: 752 / Exp: 37605]
Aangezien het gaat om een foutief product (als aangetoond in kassa) is het niet de winkel die de console terug moet nemen, maar de hardwarefabrikant, Microsoft dus.

domelam op 24-02-2007 om 22:05 [Niv: 4 / Exp: 225]
Dit heeft een vriend van mij ook gehad met een wii-Game hij speelde de game voor de eerste keer en er zat een ronde kras op de CD heel raar... nu kan hij een paar characters en levels niet kiezen in de game.

Digital Knight op 25-02-2007 om 00:02 [Niv: 12 / Exp: 600]
Het gekke is dat ze hier in het begin helemaal niet moeilijk over deden.
Ik heb mijn Xbox 360 vanaf de lancering in huis, en toen ik belde dat de drive herrie maakte en af en toe leek te schuren, kreeg ik ook zo een nieuwe die dat helemaal niet meer doet.

Stom dat er nu ineens vanuit Microsoft zo moeilijk over gedaan word..

Maar het probleem kan trouwens overal voorkomen, mijn oude PS2 deed dit namelijk ook, en de PS1 was misschien wel de ergste scratcher van alle consoles die ik gehad heb

Gast (81.164.214.xxx) op 25-02-2007 om 00:16
gast boven mij . ik heb dat nog nooit gehoord bij de playstation .dus zever a.u.b. niet . en vertel geen leugens . omdadat je een xbox fan bent. :(

Gast (82.93.19.xxx) op 25-02-2007 om 00:38
nouw ik wist niet dat zo veel mensen iets aan hun xbox360 mis was gelukkig heb ik er nog geen 8) ik ga toch voor de ps3

Tom_V op 25-02-2007 om 02:26 [Niv: 45 / Exp: 2263]
@Gast (81.164.214.xxx)
Dus omdat jij er nog nooit van gehoord hebt bestaat het niet?
Digital Knight schrijft net dat hij nog een PS2 staan had/heeft en ook nog een PS1 heeft gehad. Hem een xbox fan noemen is dan ook zeer logisch...

Als je probeert te zeiken, zorg er dan tenminste voor dat het een beetje steek houdt.

im2 op 25-02-2007 om 10:59 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Rodderick schreef:Het gebeurt nu niet meer he, dat probleem. Mensen met een oude 360 kunnen het nog hebben, maar een nieuwe 360 zou dit niet meer moeten hebben.

Vanaf wanneer is je Xbox een nieuwe Xbox?

Rene Groen (Eindredacteur) op 25-02-2007 om 11:03 [Niv: 752 / Exp: 37605]
Sowieso klopt dat niet helemaal, het verhaal van dat kind ging over een Xbox 360 die in december gekocht hebt, redelijk nieuw dus lijkt me.

sega gaga op 25-02-2007 om 11:17 [Niv: 9 / Exp: 437]
Als ik mijn Yamaha YST-SW1500 op het maximum zet krijg ik ook krasjes op mijn games.

VHsBack op 25-02-2007 om 12:57 [Niv: 26 / Exp: 1323]
Dit is niet zo leuk voor alle 360 spelers want nu gaan er waarschijnlijk steeds minder mensen een 360 kopen met als gevolg dat er minder spelletjs komen

Gewijzigd door VHsBack op 25-02-2007 om 13:06

Gast (82.93.19.xxx) op 25-02-2007 om 13:36
auw dat doet pijn als er geen nieuwe games uittkomen

Gast (82.93.19.xxx) op 25-02-2007 om 13:36
auw dat doet pijn als er geen nieuwe games uittkomen

rolf op 25-02-2007 om 14:34 [Niv: 101 / Exp: 5058]
kan dat filmpje niet eens kijken

Gast (82.171.125.xxx) op 25-02-2007 om 15:12
Ooit 1 spel gemold door de console te verplaatsen tijdens het spelen eigen schuld.Het staat duidelijk in de handleiding dat je de console niet maar verplaatsen tijdens het spelen vanaf dvd

DarthTedious op 25-02-2007 om 17:17 [Niv: 46 / Exp: 2276]
Dit is de reden waarom ik cartridiges liever gebruik

Gast (82.74.216.xxx) op 25-02-2007 om 17:41
ook al ben ik een 360 fan (wat ik niet ben), had ik nog geen 360 gekocht.

want dit voel je zeker wel in je portemeneee. dan ga ik toch liever voor een ps3. want kwaliteit staat boven op mijn lijst.

de klant mag nooit de dupe zijn van een product die op macht uiting is. want dat is/was de bedoeling van microsoft. om zo snel mogelijk de console op de markt brengen. en zo de voorsprong op de ps3 krijgen.

microsoft wist van dit probleem. en vind het jammer gewoon voor die gene die ervoor hard moeten werken om een spelletje te kopen.

Gast (81.83.59.xxx) op 25-02-2007 om 21:01
{R3v3n4nt} @ rene groen, dus als ik dit goed begrijp, dan mag de winkel mij een stuk toestel verkopen, en ik mag mijn geld niet terugvragen nadien? Ik geef mijn geld toch uit in die winkel, toch niet rechtstreeks aan microsoft...nogal gemakelijk voor dewinkels niet?

Gast (85.145.108.xxx) op 25-02-2007 om 21:13
Heb 3 xbox 360's , 2 oudere en 1 nieuwere die 2 met de tsst drive krassen allebei , die nieuwe is wel goed . Het is niet voor niks dat ze een nieuwe drive er in gestopt hebben . De support bij microsoft is echt hopeloos . Sommige praten geen eens fatsoenlijk nederlands.

Gast (81.205.147.xxx) op 25-02-2007 om 21:28
daarom moet je ook een Wii/PS3 kopen... PS3 beetje duur maar dan heb je ook kwaliteit..

Gast (82.93.19.xxx) op 25-02-2007 om 22:38
kwaliteit zeker voor de ps3 en dewii maar ik heb gelezen in een krant dan een gozer een wee kochte
en speelde er 6 uurtje achter elkaar en toen begeeft de wii in eens de man stond versteld hij ging terug naar de winkel het was intertoy en ze zieden hellaas we kunnen niks voor u doen en die gozer stuurde de wii naar het bedrijf en hij wachte een maand op de wii en nog staads nikds dik geboort. nu krijg je geen grantie zij de man en bij de xbox360 dus d ps3 is wel duur maar het is wel het waard

Rene Groen (Eindredacteur) op 25-02-2007 om 23:54 [Niv: 752 / Exp: 37605]
@ {R3v3n4nt}

Jij vraagt iets heel anders als waar je nu een reactie op geeft. De krassen komen er na verloop van tijd op, terwijl jij net doet of je een TV hebt gekocht terwijl deze in 18 kapotte delen geleverd wordt.

Daarnaast verzoek ik je nog maar eens om je te registeren.

Gewijzigd door Rene Groen op 26-02-2007 om 09:35

DarthTedious op 26-02-2007 om 15:30 [Niv: 46 / Exp: 2276]
@ Gast (82.93.19.xxx): Daarover heb ik niks gehoord...

Toen m'n playstation 2 plotseling ophield met werken, zonder een verklaarbare reden. Kreeg ik geen garantie van de winkel en Sony zei dat het aan mij moest liggen omdat ik het waarschijnlijk zelf stuk maakte...

Dezelfde houding als MS dus. Ik ben nog steeds kwaad op sony voor die kut streek

Gast (81.83.59.xxx) op 26-02-2007 om 16:03
{R3v3n4nt} heb al geregistreerd maar geraak niet binnen, had dit al vermeld...heb een mail aangehad om te activeren en daar loopt het fout...bon, ik had het over een stukke X360, en naargelang dit door de X360 komt...wil dit zeggen dat deze X360 stuk is, 'k bedoel 't is nogal simpel van de winkel dat men ons als consument steeds naar micrososft laat bellen, die lijn is die niet bedoeld voor de winkels in plaats van de consument, die krassen op die games, komen dus door die X360, wel dan is het mogelijk je geld terug te eisen, de reden hardnekkige fouten die steeds weerkeren(het heeft een benaming hoor maar kan er net niet opkomen, op deze manier kan je je geld zelfs erug eisen van iets dat je al een jaar of 5 hebt zelfs langer...nu over die games, is het niet simpeler dat de winkel die games inruild voor een nieuw game en de kapotte game terug inzend naar microsoft...'t is dan natuurlijk de welwillendheid van die winkel, trouwens zo schep je tevreden klanten voor je winkel, nu krijg je meer ontevreden klanten... :P

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Xbox 360
Type:
Hardware
Releasedatum:
02-12-2005
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media