Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(5) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Nippon Ichi niet bezig aan Wii-titel


Door Joni Philips op 11-06-2006 om 10:06
Bron: GameFront

Nippon Ichi Software is een developer gespecialiseerd in strategische RPGs waarvan er al meerdere in Europa verschenen. Hierbij denken we aan Disgaea, La Pucelle, Phantom Brave, Makai Kingdom en nog enkele andere titels. Binnenkort komt daar nog is Disgaea 2 bij.

Iemand met een beetje kennis van videogames heeft al snel door dat dit allemaal PS2 games zijn. Erger nog, tot nu toe heeft de studio alleen maar games gemaakt voor PS1, PS2 en PSP. Vorige zomer leek het dat er een einde ging komen aan deze Sony loyaliteit, Nippon Ichi liet namelijk weten dat ze de Nintendo Wii wel interessant vinden en ze waren allemaal positief over de console. Daar hebben Nintendo fans nu echter weinig aan, Nippon Ichi liet weten dat ze aan geen enkele Wii-titel werken in tegenstelling tot wat geruchten beweerden. Hun team is namelijk te klein om aan meerdere grote projecten tegelijk te werken. Om dezelfde reden werd eerder al de ontwikkeling van Makai Wars op PSP gestaakt. Al hun aandacht gaat naar Makai Wars voor de PlayStation 3.


10:17  Krijgt Battlefield 2 een nieuwe map en gamemode?
09:53  Gamecharacter: Pikachu
 Reacties (13)
 Pagina: 1
Gast (84.85.97.xxx) op 11-06-2006 om 11:05
sukkels

ze kunnen wel een spel maken dat een SDK van Duizenden Dollars kost maar een goedkope SDK van de Wii kunnen ze weer niet handelen :?

Joni Philips (Eindredacteur) op 11-06-2006 om 11:22 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Wat heeft de prijs van de SDK ermee te maken? Heb je liever dat ze een klein teampje op een Wii-titel zetten om die dan snel snel te maken. Natuurlijk beginnen ze met een PS3 titel, ze hebben al jaren ervaring met Sony's SDKs.

Gast (89.98.7.xxx) op 11-06-2006 om 11:47
Ervaring met Sony SDK's?? De PS3 SDK werkt volledig anders dan de PS2 SDK..of jij moet een PS2 hebben met een Cell processor?

Joni Philips (Eindredacteur) op 11-06-2006 om 11:56 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Natuurlijk is er een verschil tussen de onderdelen, maar de SDKs liggen in dezelfde stijl qua software. Alleen is de PS3 SDK gemakkelijker te gebruiken dan die van de PS2.

project H.A.M.M.E.R op 11-06-2006 om 13:37 [Niv: 16 / Exp: 790]
alleen is de kracht van de cell procesor moeilijker te gebruiken.

Joni Philips (Eindredacteur) op 11-06-2006 om 13:46 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Nee, Cell is gemakkelijker dan de Emotion Engine, hebben alle devs al gezegd.

Gast (85.144.211.xxx) op 11-06-2006 om 14:23
jullie zeuren!!

Gast (213.84.255.xxx) op 12-06-2006 om 08:33
@ Joni, dat is PR-talk... Kijk er eens doorheen! :P

Joni Philips (Eindredacteur) op 12-06-2006 om 08:37 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Tuurlijk, dan is porten naar de Xbox 360 van PC niet gemakkelijk, en dan is de Wii superduur om te ontwikkelen als dat ook PR praat is. Als twintig-dertig developers buiten Sony zeggen dat het gemakkelijker is ...

Gast (213.84.255.xxx) op 12-06-2006 om 09:39
Je gaat als developer voor PS3 toch niet zeggen dat het te moeilijk is en dat je beter af bent bij de xbox 360? Dan mogen ze straks geen games meer publiceren voor de PS3

Joni Philips (Eindredacteur) op 12-06-2006 om 09:57 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Iedereen zegt dat de 360 makkelijker is dan de PS3, maar hij is gemakkelijker dan de Emotion Engine van de PS2, en dat is toch echt wat ik zei.

The PlayStation 3, unlike the PlayStation and PlayStation 2 systems, is based on open and publicly available application programming interfaces.

In addition, in 2005 Sony purchased SN Systems, a former provider of Microsoft Windows-based development tools for a variety of console platforms; including PlayStation 2, GameCube, PSP and Nintendo DS to create additional GNU development tools. Sony is providing all developers with GNU toolchains where SN Systems will provide more customer-oriented GNU tools at an additional cost.

And as for the PS2 vs PS3 development question. I was chatting to Michiel and he was telling me how crazy-easy it was compared to the PS2 and how much quicker things have been going for them. I will take his word on that. [Quote van Guerilla, de persoon van wie de quote komt is een Guerilla medewerker, die Michiel is een programmeur bij hen]

Gast (82.92.237.xxx) op 12-06-2006 om 15:33
toch zieden bijna alle devs dat ontwikkelen voor de ps3 moeilijk is ;)

Joni Philips (Eindredacteur) op 12-06-2006 om 15:53 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Weet je, jullie moeten leren lezen, mijn punt is enkel dat PS3 makkelijker programmeren is dan de PS2, dus dat mensen die de PS2 gewoon zijn om te programmeren, snel aan de slag kunnen met de PS3.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.