Nu de hands-on previews van Indiana Jones and the Great Circle online verschijnen leren we steeds meer over wat we vanaf 9 december mogen verwachten, zo ook over één specifiek aspect, namelijk over de verhalende structuur.
In een interview laat creative director Jens Andersson weten dat het verhaal lineair is en ons naar meerdere plekken op de wereld brengt. Tegelijkertijd doen ze hetzelfde als bij hun eerdere games, namelijk dat je terug kunt keren naar eerder bezochte gebieden en vanaf daar verder kan spelen.
quote: "Het is hierdoor mogelijk om het spel op honderd procent te spelen met één saveslot. En de reden waarom we het zo doen, is dat we deze hele brede, grote gebieden hebben zoals Gizeh, en dan hebben we stukken met meer lineaire achtbaanritten, en er is veel optionele content... veel verborgen mysteries en dat soort dingen. Dus we willen dat spelers die zich op het verhaal richten, het kunnen spelen, en als ze echt van een gebied houden, kunnen ze teruggaan en alles afmaken zonder de meer lineaire delen opnieuw te hoeven spelen. Het past niet in het verhaal, maar vanuit een gameplay-perspectief kun je het doen. Het is meer een lineair verhaal, om eerlijk te zijn. Het is echt goed verteld, goed geacteerd door onze geweldige cast met een goede conclusie. En dan kun je doorgaan en alles ontdekken wat de wereld te bieden heeft."
Elders in het interview geeft Andersson aan dat je de moeilijkheidsgraad van de combat en de puzzels aan kunt passen, waarbij je in het geval van combat kunt kiezen voor Light, Moderate, Hard en Very Hard, en er twee moeilijkheidsgraden voor de puzzels zijn.
|