Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Review:

Final Fantasy XV


Door Joni Philips op 13-12-2016 om 17:30
Bron: Gamed

Final Fantasy XV ligt eindelijk in de winkels, en dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad. We zagen deze oorspronkelijk als exclusieve PlayStation 3 game Final Fantasy Versus XIII op de Electronic Entertainment Expo 2006 maar sindsdien is er veel veranderd. Pas nu tien jaar later, ziet de game het licht op PlayStation 4 en Xbox One. De lange ontwikkeltijd lijkt echter een duidelijk effect te hebben.

Zoals zovele Final Fantasy games speelt deze editie zich af in een turbulente wereld waar grote keizerrijken strijden en kleine koninkrijken slachtoffer worden. De strijd tussen het machtige Niflheim Empire en het kleine Lucis is iets wat we al vele malen zagen in andere gedaantes. Dit werd in het verleden ook beter gedaan, de hoofdbrok van het Final Fantasy XV verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar. Zo moet je eigenlijk al de bijbehorende film Kingsglaive gezien hebben om alles te begrijpen, er zijn zelfs scènes van de film rechtstreeks opgenomen in het verhaal en zelfs dat is vaak nog niet genoeg om de verhaallijn te begrijpen. Wees dan ook niet verbaasd als je na het spelen de slechterik al snel vergeten bent of dat je nog met vragen blijft zitten. Square Enix komt zelfs met een verhalende patch om één specifiek hoofdstuk opnieuw in elkaar te steken om de kwaliteit ervan fiks op te trekken. Op momenten lijkt het verhaal dus niet afgerond.

Dat Final Fantasy XV desondanks toch een memorabele ervaring biedt, is volledig te danken aan de vier protagonisten. Final Fantasy XV is in de eerste plaats namelijk een verhaal van kameraadschap. Vier ware vrienden die elkaar al jaren kennen en op een trip vertrekken om hun land te redden. De game biedt ademruimte door de vier samen te brengen en simpelweg te laten keuvelen, samen aan het kampvuur of tijdens hun autoritjes. Geen scènes dus waarin deze mannen elkaar leren kennen in ongemakkelijke gesprekken, maar gesprekken die je eigenlijk ook had kunnen voeren met jouw vrienden, moest je samen op avontuur zijn om je vaderland te redden. Uit deze gesprekken – versterkt door goede voice-acting – voel je ook echt de persoonlijkheid van het viertal naar voren komen, deze karakters lijken van vlees en bloed te zijn, een verademing in een industrie waarin je jezelf vaak afvraagt of specifieke schrijvers al eens twee mensen hebben horen praten.


Het samenspel tussen de vier is ook een hoogtepunt in de gevechten. Deze verlopen compleet in real-time zodat enkel Noctis effectief speelbaar is. De andere karakters zijn bestuurd door de computer. Vaak is dat synoniem voor compleet waardeloos, maar de vrienden van Noctis zijn allesbehalve incompetent. In gevechten tegen grote groepen vijanden hebben ze geen probleem om je bij te houden terwijl ze bij bazen vaak helpen met het afleiden door zich op intelligente manier er rond te positioneren zonder dat je hier zelf enige controle over hebt. Je krijgt enkel de kans hen aan te sturen wanneer je een techniekmetertje kunt vullen en op deze manier toegang krijgt tot één van hun speciale aanvallen. Voor de rest is het vooral belangrijk om buiten de gevechten hun wapens regelmatig up te graden en hun ervaringspunten in te zetten, net zoals je voor Noctis zelf doet om nieuwe vaardigheden te leren of om stat-bonussen te krijgen.

Tijdens de gevechten moet je dus enkel focussen op Noctis die een waar arsenaal aan wapens mee heeft. De man kan op elk moment wisselen om op voor elke tegenstander het juiste wapen boven te halen. Vechten is hierbij een kwestie van wisselen tussen het offensief en het defensief, waarbij dat laatste vooral neerkomt op het ontwijken van vijandelijke aanvallen. Dat laatste kun je doen op twee manieren, door te faseren wat je MP kost of uit de weg rollen wat gaat zonder MP. Aangezien je zonder MP dus extra kwetsbaar bent, is het belangrijk om regelmatig opnieuw op te laden en deze gave niet te misbruiken. Ook het offensief is niet complex. Met een simpele druk op de knop voer je combo-aanvallen uit waarbij je strategisch te werk gaat door tijdig te ontwijken en een goede positionering te kiezen. Een aanval van achteren verloopt namelijk effectiever dan een aanval van voren.


Magie speelt eveneens een belangrijke rol in het vernieuwde vechtsysteem, magische aanvallen zijn nu meer potent en ze hebben een effect op de omgeving. Een magische vuuraanval kan bijvoorbeeld het hele slagveld in lichterlaaie zetten, wat gevaarlijk is voor beide partijen. Omdat deze magie zo krachtig is, krijg je ook geen groot aantal ervan. De beperkte voorraad is dan ook vooral handig in de baasgevechten waar de enorme kracht ervan ideaal is om te helpen. Magische spreuken zijn spijtig genoeg minder gevarieerd dan voorheen, je hebt maar een tiental varianten wat veel minder is dan in het verleden. Ook summons zijn nu extreem krachtig, en net als bij magie zullen deze niet te vaak naar voren komen. Je zal de eerste summons pas na tientallen uren verdienen, waarna ze alleen op zeldzame momenten kunnen worden ingezet. Wanneer je toch de kans krijgt één van hen in actie te zien, zal je echter onmiddellijk onder de indruk zijn.

De gevechten zijn dus niet altijd even diepgaand, maar ze zijn wel steeds indrukwekkend te noemen. Je hebt gelukkig ook heel wat te doen buiten de gevechten mochten deze gaan vervelen. De game biedt namelijk vele tientallen uren aan extra content. De open wereld – die zelfs in een lineaire tweede helft toegankelijk blijft – loopt over van verborgen geheimen inclusief minigames als Chocobo races, zijmissies en speciale baasgevechten die voor gigantische post-game content zorgen. Het is zelfs mogelijk om de soundtrack van voorgaande Final Fantasy games te verzamelen om de gelimiteerde originele soundtrack voldoende te versterken. In Final Fantasy XV ontbreekt op dat punt namelijk wat variëteit maar dat wordt dus grootscheeps goedgemaakt door het verzamelen van oude nummers. Interessant is ook dat je tijdens het verkennen rekening dient te houden met de dag- en nachtcyclus. Het is bijvoorbeeld gevaarlijker om ’s nachts te reizen en de protagonisten moeten regelmatig gaan lunchen en rusten, onder andere om hun ervaringspunten binnen te halen.


Het verkennen geeft eveneens mogelijkheid goed te genieten van de omgevingen. Final Fantasy XV is grafisch niet altijd even sterk afgewerkt, de watertexturen zijn bijvoorbeeld lelijk en de framerate blijft niet feilloos, maar de designs van karakters en omgeving zijn wel prachtig. Enkele van de steden die je tegenkomt zijn zelfs adembenemend, met onder andere oud-Europese en Amerikaanse invloeden. Zelfs als je net op een 4K televisie speelt – de PlayStation 4 Pro wordt namelijk ondersteund – is het echt genieten wanneer je een nieuwe stad binnenwandelt terwijl de zon in de achtergrond glinstert. Ook in de gevechten ziet alles er goed uit, vooral door de details die de monsters er nog vervaarlijker laten uitzien. Het is daardoor wel spijtig dat de camera – zeker in de latere meer lineaire omgevingen – niet altijd optimaal staat om hiervan te kunnen genieten. Deze durft soms een deel van de actie verbergen.
Beoordeling
85
Final Fantasy XV is een interessante vernieuwing op de traditionele Final Fantasy formule. De game heeft duidelijke minpunten die de game ervan weerhoudt een echte topper te zijn, maar het zorgt wel voor een frisse, moderne blik op het Role Playing genre in diens succesvolste franchise.


05:32  Persona 5 demonstreert Haru
16:48  Schakel Hitler uit in Sniper Elite 4
 Reacties (39)
 Pagina: 1 | 2
Gast (178.224.51.xxx) op 14-12-2016 om 08:32
Geen variatie in de muziek? Dit vind ik zeker niet als je ost beluisterd.

Jaxl187 op 14-12-2016 om 09:03 [Niv: 16 / Exp: 815]
Joni heeft wat mij betreft een goede review geschreven en daarbij een realistisch cijfer gegeven. Ik zeg dit als FF fan van het eerste uur, ik speel deze serie al mijn hele leven. Vanaf het eerste deel. Ik ben erg blij met dit deel en het geeft mij voor het eerst sinds Hironobo Sakaguchi Squaresoft heeft verlaten het gevoel dat ik weer een echte FF aan het spelen ben. Dit maakt mij echter niet blind voor de gebreken. Het camerawerk tijdens (boss) battles is werkelijk dramatisch en vaak je grootste vijand. Wat mij betreft verliest de game hiermee al 1 punt op het eindcijfer. Joni laat wat plus en min punten onderbelicht maar verder dus gewoon een degelijke review. Kan me goed in zijn oordeel vinden.

Redneckerz (Redacteur) op 14-12-2016 om 11:49 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 86.85.44:

Ik heb het al eens eerder uitgelegd, maar dat lijk je te hebben genegeerd. Tussen 85 en 92 zit maar 7 puntjes verschil. Die 7 punten zijn dan de nuance en subjectiviteit die per persoon verschilt. Jij lijkt je daar echter bijzonder druk om te maken. Als het voor jou GOTY is, tel er dan gerust 7 punten bij op. Vind je de game in zijn geheel niets of de bugs zijn te storend, dan tel je er 7 punten bij af. 85 is in dit geval de rating die een enkel persoon weergeeft gebaseerd op een zo neutraal mogelijk standpunt. (En aangezien Joni een grote FF fan had hij net zo goed blind de game 95 kunnen geven).

Ik vind in die zin dat je daarom moet stoppen met roepen dat zijn review niet geloofwaardig is. Dit zou namelijk wel het geval zijn als Joni de game een 98 had gegeven. Laat staan dat hij niet zou weten hoe de game gespeeld moet worden. Joni kiest er, mijn inziens terecht, ervoor om redelijk aan de oppervlakte te blijven in zijn review, en bepaalde details achterwege te laten. Gezien de grootte van de game, vind ik dat een goede oplossing - Zo worden mensen alsnog verrast wanneer zij de game spelen.

''Daarnaast gaat Final Fantasy XV gepatch worden binnenkort dat zou betekenen dat deze gast die deze review geschreven heeft opnieuw de game mag beoordelen.''

Allereerst bepalen wij dat zelf, ten tweede is het ondoenlijk om elke game te herzien nadat er een grote patch tevoorschijn is gekomen. Het is aan de ontwikkelaars om het spel af te leveren, en zij moeten ervoor zorgen dat een game relatief weinig bugs bevat. Als er dus grote patches nodig zijn omdat het verhaal anders niet meer helder verloopt, dan is dat niet de schuld van de reviewer die de game ''op dat moment'' beoordeelt.

''Ik zie dat jullie the last guardian een 80 geven daarmee zegt het genoeg dat jullie je moeten schamen.''

Hier wil ik wel even op inhaken. Oorspronkelijk kreeg de game namelijk een 75. In overleg met de reviewer is dit naar een 80 getild. Ik wilde namelijk benadrukken dat afgezien van de camera en controls, TLG een bijzondere game op zich is. De interactie met Trico en diens gedrag is iets wat je maar zeer zelden in een game ervaart. En wat betreft de visuals: Deze zijn imo tijdloos. Daar komt o.a die 80 vandaan. Daarnaast kan je TLG en FF17 niet met elkaar vergelijken, we bekijken elke titel afzonderlijk en waarderen deze op zijn eigen waardes. Het ene cijfer houdt dus geen verband met het andere.

En dan moeten wij ons ''schamen'', omdat wij de games afzonderlijk beoordelen zonder roze getinte glazen? Kom nou.

''Je speelt the last guardian in 8 uurtjes uit en de controls en de graphics zijn niet al te best en je geeft het een 80 en Final Fantasy een 85 met meer dan 50uur aan speelplezier.''

We waarderen games niet enkel op basis van speelduur. Het speelt een bijrol, maar niet meer dan dat.

EDIT: Verduidelijking

Gewijzigd door Redneckerz op 14-12-2016 om 12:06

Gast (86.85.44.xxx) op 14-12-2016 om 13:18
Je praat onzin man en ik ben geen Final Fantasy fan en ten derde je weet Duidelijk niet hoe je een game boordeeld want natuurlijk is the last guardian niet een Final Fantasy game maar jullie doen alsof Final Fantasy een mislukte game is met camera en combat problemen en veel meer en dat wordt niet omschreven door veel spelers natuurlijk kan het vervelend zijn maar alleen voor jou en voor de 5% van de spelers die het gekocht hebben.
Waar ik mij druk om maak is dat jullie deze game de grond inboren netals andere gamesites en een totaalbeeld scheppen dat mensen deze game niet kopen terwijl deze game meer verdient.
Als jullie the last guardian een 80 geven en watchDog 2 een 85 dan zijn jullie niet geloofwaardig tenoemen want beide games waren een faal van dit jaar en ik spreek uitervaring dat ik voor meer mensen spreek dat deze Final Fantasy een veel hoger cijfer verdient _O_

Gast (37.74.94.xxx) op 14-12-2016 om 13:25
Echt een geweldige game, chapter 13 voelde een beetje eentonig voor me maar voor de rest een van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld.

Redneckerz (Redacteur) op 14-12-2016 om 13:49 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 86.85.44:

''Je praat onzin man''

Ik dacht toch even dat men het zou waarderen als we normaal antwoord gaven. Laten we niet vergeten, je maakt je druk om 7 punten verschil terwijl nu al 2 keer is medegedeeld dat als jij vindt dat de game GOTY voor jou is, je gerust 7 punten erbij mag optellen om tot die illustere 92 te komen. Daar is helemaal niets mis mee.

Echter heb jij wel een probleem dat iemand anders de game 7 punten lager beoordeeld en gaat daarbij de superlatieven niet uit de weg. We praten onzin, we begrijpen niets van de titel, en we zijn bijkans compleet gek dat we de game niet waarderen naar een cijfer wat JOU het beste past.

Subjectiviteit is een groot goed. Een 85 betekent niet dat de game mislukt is, integendeel, het is een prima titel die je blind kan aanschaffen. In dat licht bezien maakt een 85 of 92 niets uit - De game is een aanrader.

''ten derde je weet Duidelijk niet hoe je een game boordeeld want natuurlijk is the last guardian niet een Final Fantasy game maar jullie doen alsof Final Fantasy een mislukte game is met camera en combat problemen en veel meer''

Als FF XV een mislukte game zou wezen (Wat het niet is natuurlijk), dan zou de game ook geen 85 hebben gescoord. Wel hebben we enkele kritiekpunten waardoor we op een 85 komen. Dat is wat anders dan iets ''de grond inboren'' waar je later over spreekt.

''Waar ik mij druk om maak is dat jullie deze game de grond inboren netals andere gamesites en een totaalbeeld scheppen dat mensen deze game niet kopen terwijl deze game meer verdient.''

Kan je een zinsnede uit de review halen wat erop zou wijzen dat we duidelijk de game de grond inboren?

Ter vergelijking: Volgens Metacritic scoort deze game 83 en 81 volgens gamessites voor de PS4/XBO versies, en 79 en 67 volgens de userratings gemiddeld voor de PS4/XBO versies. Onze 85 zit dus zelfs iets boven het gemiddelde.

''Als jullie the last guardian een 80 geven en watchDog 2 een 85 dan zijn jullie niet geloofwaardig tenoemen want beide games waren een faal van dit jaar''

Dat mag je vinden. Ik heb onderbouwd waarom TLG een 80 heeft gekregen. Over WD2 kan ik niet spreken, deze heb ik niet gespelcheckt. Ik kan je alleen maar vertellen dat de consoleversies van die game volgens Metacritic gemiddeld een 83 scoort bij gamesites, en de PC versie een 74 haalt. Userratings zitten rond de 80. Gemiddeld zijn we dus iets positiever over de game.

PS: The Last Guardian scoort gemiddeld 83 volgens gamessites, 76 volgens users. Onze 80 is dus prima te verdedigen.

''ik spreek uitervaring dat ik voor meer mensen spreek dat deze Final Fantasy een veel hoger cijfer verdient ''

Uiteraard mag dat. Echter hebben we nu merenmalen het cijfer onderbouwd en de review verdedigd, en ook de Metacritic scores laten zien dat wij niet ernstig afwijken van de rest. Een 85 is dus prima te verdedigen, als je de game een 92 waard vind, dan geef je deze persoonlijk een 92.

Of het nu 85 of 92 is, de game is een aanrader die iedereen moet spelen. Daar gaat het om.

Gast (93.122.77.xxx) op 14-12-2016 om 14:44
@Redneckerz

Totaal OT, maar Ik heb in veel van je reacties een andere manier van praten gezien. Wilde alleen even zeggen dat het een stuk professioneler is geworden naar mijn mening! Aangezien je vaak negatieve dingen te horen hebt gehad, is het misschien ook leuk om het een keer positief te horen! That was all :)

Sayonara op 14-12-2016 om 15:41 [Niv: 11 / Exp: 573]
Prima cijfer. Ik vind de sidequests alleen wel extreem eentonig op dit moment(ben in chapter 3 en doe gelijk alle sidequests als die beschikbaar zijn). De omgeving vind ik niet altijd even mooi. Soms een beetje wazig ofzo.

Redneckerz (Redacteur) op 14-12-2016 om 17:28 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 93.122.77:

OT, maar dank

dantekloon op 14-12-2016 om 18:03 [Niv: 185 / Exp: 9264]
Heb erg genoten van de game, wel jammer dat ik de platinum al heb in 64 uur. Ik ga pas de rest van de dungeons en extras doen als alle dlc en patches uit zijn gekomen. Echt een fijne game.

Gast (86.85.44.xxx) op 15-12-2016 om 00:21
@redneckerz

Ik val je niet aan en ik respecteer ook je mening, maar het is wel zo dat ik de review negatief vindt overkomen en ik heb meerdere reviews gelezen en daar worden dingen aangehaald wat ik zelf maar ook andere niet kunnen plaatsen over Final Fantasy waardoor het lijkt alsof de game slecht is en veel mankementen heeft.
Voor mij blijft de game een Pareltje en ik heb de game Platinum _O_

Redneckerz (Redacteur) op 15-12-2016 om 11:36 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 86.85.44:

Even de review doorlezende begrijp ik wel waarom je het negatief vindt overkomen, echter staan er ook genoeg positieve dingen in en het eindcijfer is juist positief te noemen.

''ik heb meerdere reviews gelezen en daar worden dingen aangehaald wat ik zelf maar ook andere niet kunnen plaatsen over Final Fantasy waardoor het lijkt alsof de game slecht is en veel mankementen heeft.''

Dit heeft echter niets van doen met onze review, tenzij je bedoelde te zeggen dat je in andere reviews aspecten tegenkomt die wij niet coveren, waardoor het lijkt alsof we uitgesproken negatief zijn over de game. Gezien de positieve punten die we aanbrengen, ons eigen eindcijfer plus de Metacritic scores moet in ieder geval duidelijk wezen dat we niet uitgesproken negatief zijn over FF XV.

Gast (84.195.184.xxx) op 16-12-2016 om 23:38
Eerlijkheidshalve geen fan van deze Final Fantasy. Het voelt voor mij voornamelijk aan als 2 incomplete games die ze uiteindelijk aan elkaar geplakt hebben.

Het open world gedeelte valt best wel mee, maar er zijn genoeg games in hetzelfde genre, die het open world gedeelte veel beter aanpakken dan FFXV. Plus iedere side quest zou een opportuniteit moeten zijn om een nieuw verhaal te vertellen, binnen de wereld. Jammer maar helaas zijn het gros van de side quests niet meer dan een relikwie die een 2005 vanilla World of WarCraft gevoel geven.

Het verhaal bevat ontzettend veel plotgaten en ik heb op geen enkel ogenblik me echt heel betrokken bij de personages noch met de plotlijn gevoeld. Na chapter 1 krijg je een flauwe montage te zien met clips van Kingsglaive... Geen storytelling, nee, kijk maar naar de trailer... Waar is de film? Als je de goedkoopste versie van het spel gekocht hebt... Koop de blu-ray dan maar! Lazy story telling at its finest... Omdat je geen zin hebt om 30 euro aan de blu-ray uit te geven (gelukkig maar) kijk je deze op een andere manier, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat je net 110 minuten van je leven aan een ontzettend slechte film verspild hebt. Het ergste is dan nog dat de relevantie met de game zelf achteraf bekeken ontzettend miniem te noemen is.

Side characters hebben geen ziel of verhaal. Een heel zwakke bad guy. Veel verhalen worden gedragen door een sterke antagonist, in FFXV was hier weinig spoor van. Ik had helemaal geen voeling met de connectie tussen Noctis en Lunafreya, waardoor de plottwist in hun verhaallijn uiteindelijk mijn koude kleren niet wist te raken. Plus ik ben misschien de enige, maar Lena Headey was geen goede casting voor Lunafreya, weinig gevoel in haar dialoog en ze klonk gewoon te oud wat mij betreft.

Combat was ook maar saai, primitief en repetitief. Weinig uitdagend en weinig interessante vijanden om tegen te vechten...

Tijdens het spelen van FFXV kreeg ik eerder zin om opnieuw The Witcher 3 gaan te spelen. Wat voor mij qua gameplay, verhaal, side quests, diepgang, veel meer te bieden heeft dan FFXV.

Ik hoop enkel maar dat we bij deze de hele "Fabula Nova Crystallis"-onzin kunnen afsluiten gezien deze de laatste 7 jaar enkel maar, wat mij betreft middelmatige games heeft weten te leveren. Een score ga ik er niet op plakken, gezien dit toch enkel maar subjectief is. Maar voor mij persoonlijk een grote teleurstelling en een middelmatige game.

Redneckerz (Redacteur) op 17-12-2016 om 19:31 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 84.195.184:
Mag ik deze comment, tezamen met je reactie bij The Last Guardian, nomineren voor ''comment van het jaar''?

Dit zijn de reacties waar ik nu heel blij van wordt: Een zeer inhoudelijk betoog welke goed aanstipt wat men niet leuk aan de game vindt. Zo hoort kritiek geleverd te worden.


 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Final Fantasy XV
Type:
Game
Releasedatum:
29-11-2016
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media