Ontwikkelaar achter Screamer vertelt meer over de racegame
Door Rene Groen op 27-10-2025 om 17:39
Game Director Federico Cardino en Development & Creative Director Michele Caletti hebben in een interview meer losgelaten over Screamer, de aankomende arcaderacer die een frisse wind door het genre moet blazen.
Eén van de punten waar ze op in gaan is het Twin Stick besturingssysteem, wat ervoor zorgt dat je onafhankelijk kunt driften en sturen. Dit betekent bochten insturen met één stick, en manoeuvres maken met de ander.
Zoals wordt uitgelegd in de video bestaat de kern van Screamer uit teams van drie personages, elk met een leider en gesteund door twee leden. Hoewel de auto’s van leden zich meer op de vechtdynamieken richten zijn de auto’s van de leiders ontworpen met maximale snelheid en prestaties in gedachten, wat een ander soort uitdaging biedt. Met 15 verschillende auto’s uitgerust met unieke vaardigheden is het fundamenteel om een personage te vinden dat het beste bij jouw speelstijl past.
De vaardigheden van de personages vinden hun oorsprong in het verhalende kader van de game, dat ook de drijvende kracht is achter één van de belangrijkste gameplay-elementen: het Echo System. Deze technologie is op ieder voertuig geďnstalleerd en fungeert als basis voor de race- en vechtmechanieken door middel van twee grondstoffen: Sync en Entropy. Sync kan gebruikt worden voor boost en shield, terwijl Entropy twee offensieve acties genaamd Strike en Overdrive bekrachtigt. Het Echo System is een groot onderdeel van het verhaal en de gameplay, dus zal hierover meer informatie worden gedeeld in het tweede deel van het interview.
Screamer staat gepland voor release in 2026 voor PlayStation 5, Xbox Series en PC.