Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
15 December 2025 
(2) 
(0) 
13 December 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 December 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 December 2025 
(0) 
(0) 
10 December 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
09 December 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 December 2025 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 December 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 December 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 December 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 December 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 December 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
01 December 2025 
(0) 
(0) 
30 November 2025 
(0) 
29 November 2025 
(1) 
(0) 
27 November 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 November 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
25 November 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
24 November 2025 
(6) 
(0) 
(0) 
23 November 2025 
(0) 
(1) 
21 November 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 November 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
19 November 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
Romancing SaGa: Minstrel Song Remastered International
Call of Duty: Black Ops 7
Gamed Gamekalender December 2025
The Berlin Apartment
Nieuws:

AI is volgens Take-Two niet creatief genoeg om een GTA-game te maken


Door Rene Groen op 30-10-2025 om 16:35

Kunstmatige intelligentie, oftewel AI, duikt in steeds meer industrieën op en heeft zowel zijn voor- als zijn tegenstanders. Binnen de game-industrie is dit niet anders en nadat er veel geluiden naar buiten kwamen dat Electronic Arts inzet op het gebruik en de implementatie van AI komt Take-Two met een tegengeluid.

CEO Strauss Zelnick laat namelijk weten dat AI weliswaar goed gebruikt kan worden om een ontwikkelproces te stroomlijnen, het zal alleen nooit in staat zijn om een goede Grand Theft Auto game te creëren. Hij deed deze uitspraken tijdens de CNBC's Technology Executive Council Summit in New York:
quote:
"Kunnen we morgen op een knop drukken en een equivalent van het marketingplan voor 'Grand Theft Auto' creëren? Het antwoord is nee. A, dat kun je nog niet, en B, ik ben van mening dat je er niets goeds mee zult bereiken. Je eindigt met iets dat er nogal van afstamt."

Als één van de belangrijkste redenen dat het niet zal slagen ziet hij een gebrek aan creativiteit, wat volgens hem een kritisch punt is van alle AI modellen. Deze voorspellende modellen zijn voornamelijk gebaseerd op datasets met oude informatie, en hoewel dit op bepaalde gebieden relatief goed kan werken, is dit niet het geval bij het creëren van "de veelgelaagde universums waar de videogames van Take-Two bekend om zijn geworden."
Zelnick roemt ontwikkelaar Rockstar Games in het creëren van iets dat de perfectie benadert. Creativiteit kan volgens hem alleen niet in een AI-model bestaan, juist omdat het uit gaat van data.


17:08  Road to Requiem presentatie geeft meer nieuws over Resident Evil
16:29  [Update 2] Tencent verzoekt om afwijzing van Sony's rechtszaak
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (185.65.134.xxx) op 31-10-2025 om 13:09
kijk, deze CEO heeft zijn nog een beetje zn hoofd op zn schouders, vergeleken met veel van de rest van amerikaanse techbedrijven

Gast (94.226.255.xxx) op 03-11-2025 om 16:02
En dat is nu net het punt , AI mag nooit creatieve vrijheid krijgen anders is dit het einde van de mens …

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Grand Theft Auto VI
Type:
Game
Releasedatum:
19-11-2026
Ontwikkelaar:
Rockstar Games
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media