Ontwikkelaar Capcom heeft bevestigd dat Resident Evil Requiem eindbaasgevechten zal bevatten, en dat we onze hersenen moeten gebruiken om ze te overwinnen. Eerder gaven ze al aan dat dit negende hoofddeel in de serie 'bijna een upgrade' is van de horror- en gameplaystijl van Resident Evil 2.
Koshi Nakanishi, game director van dit nieuwste deel, besprak de eindbaasgevechten in een interview met Automaton. Deze bazen zullen we niet op een flitsende manier verslaan, met nadruk op schietactie. In plaats daarvan keren ze meer terug naar Resident Evil en Resident Evil 2, waar je in een afgesloten ruimte zi ten obstakels moet overwinnen met je verstand.
Ook bespreekt Nakanishi de personages uit Resident Evil die aanvankelijk doodsbang zijn, maar uiteindelijk onbevreesd worden wanneer ze met extreme situaties worden geconfronteerd. Dit is ook het geval voor Grace. Ze is bang en het probleem wordt ernstig genoeg om haar tot een breekpunt te drijven, waardoor ze het uiteindelijk op kan nemen tegen de vijanden. De ontwikkelaar is van mening dat "het samen met de protagonist kunnen ervaren van dit groeiproces een van de hoogtepunten van de game is."
Resident Evil Requiem verschijnt op 27 februari voor de PC, PlayStation 5, Xbox Series en Nintendo Switch 2.
|