Veel gamers kijken met warme gevoelens terug naar Red Dead Redemption 2. Ditzelfde is het geval voor Rockstar Games mede-oprichter Dan Houser, alleen had het ook zomaar anders kunnen zijn. 
            In een interview met Lex Fridman gaat Dan Houser uitgebreid in op diverse onderwerpen, waaronder Agent en nu ook Red Dead Redemption 2. In het interview geeft hij aan dat de ontwikkeling van de game zijn budget ver oversteeg en achter liep op schema. Door deze combinatie van factoren werd er zelfs getwijfeld over de realisatie van het project.  
quote: "Je maakt een game over een cowboy die sterft aan tuberculose, en de game komt niet tot stand. Blijkbaar twijfelen veel mensen op dat moment aan je, weet je, het is niet zo leuk. Ik denk dat dat veel druk gaf."
   
Houser prijst zijn oude team dat het ze uiteindelijk gelukt is om Red Dead Redemption 2 toch af te leveren, en dat het één van de meest besproken en gewaardeerde games is geworden. Volgens hem is het Westen, en alle thema's hieromheen, zich perfect hebben geleend voor een game, en dat zowel de schietpartijen als de paarden fantastisch zijn: "Ik denk dat je een combinatie had van technische kennis, een heel, heel sterk team en echt sterk materiaal." 
             |