Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Assassin's Creed Shadows
Split Fiction
Review:

Knights of the Temple II


Door Kevin van der Kraan op 12-12-2005 om 11:23
Bron: Gamed

'Playlogic, waar komt die naam toch vandaan? Het klinkt zo bekend,' zal je misschien denken. En dit kan heel goed kloppen, want het is een Nederlandse spellenuitgever. Heel erg lang bestaat het bedrijf nog niet en écht bekende titels kennen we ook niet. Het eerste deel van Knights of the Temple werd ook door Playlogic uitgegeven. Het was helaas een zeer matige game waar op alle fronten wel wat op aan te merken was. Is de sequel meer van hetzelfde of heeft men geluisterd en er een topgame van gemaakt?


Cauldron nam in ieder geval de gebreken serieus en ging ermee aan het werk. Ten eerste is Knights of the Temple II niet meer zo lineair. Je kan de missies nu in een willekeurige volgorde spelen en er zijn wat kleinere deelmissies. Deze kunnen belangrijk zijn voor de volgorde van de game, maar je kan er ook alleen goud mee verdienen. Wat ook het lineaire uit het spel haalt, is dat je op twee manieren kan eindigen. Als je het met veel geweld aanpakt, dan eindig je met het agressieve einde en als je het spel met je hersens speelt, eindig je met het intelligente einde. Dit verhoogt de replay-waarde van de game iets, maar doordat je geen tussenweg kan nemen van slim doen en afslachten, kom je straks toch weer op het einde terecht waar je in een eerdere game ook al terecht kwam.
Ook zijn er leuke RPG-elementen toegevoegd: je kan schilden en wapens verkopen en kopen, twintig attributen zijn er te veranderen en men vergaat experience points. Deze punten kan men verdelen over speciale moves en bepaalde combo's. Dit gedeelte van het spel is gelukkig redelijk uitgewerkt.


Niet alleen het RPG-systeem is doorgevoerd, er zijn nog meer aspecten verbeterd. Zo is de besturing een stukje minder irritant geworden. Aanvallen en speciale moves kan je Paul laten doen door een mengelmoes van toetsen op het keyboard en het klikken met de muis. Een handig systeem is een soort scherm waarop alle combo's en moves staan en wat voor kracht deze hebben. Deze is gemakkelijk terug te vinden met één tik op je toetsenbord. Hoofdpersoon Paul bestuur je gemakkelijk met de toetsen W, S, A en D en met de andere hand bedien je de camera door middel van de pijltjestoesten of de muis. Het lijkt heel lekker te spelen, maar dit is niet het geval. Doordat de camera nog steeds niet goed is uitgewerkt, is deze manier van besturen alleen maar storend en kan je in bepaalde situaties de vijand niet zien, wat de dood voor Paul als resultaat kan zijn.


De gebruikelijke vijanden zijn weer aanwezig. Daarbij moet je denken aan piraten, Romeinen en allerlei personages die men kan associëren met het kwaad. Als Paul bij een belangrijk punt in het spel komt, volgt er een eindbaas. Deze bazen zijn niet lastig om te verslaan en de gevechten zien er wel aardig uit. Bij elke vijand is een ander wapen effectiever en doordat er allerlei knotsen, bogen, harnassen, schilden en zwaarden in de game verwerkt zijn, kunnen daar mooie combo's en vele speciale moves uit ontstaan. Leuk detail is dat de wapens en verdedigingsobjecten op het laatst verslijten en daarom moet er gebruikt gemaakt worden van een handelaar. Deze kan hem weer opknappen zodat je het desbetreffende wapen langer kan blijven gebruiken.
Pagina: 1 | 2 | 3
Beoordeling
Gameplay   62
Sound   45
Graphics   60
Replay   50

Wellicht beter dan het eerste deel, maar een topper is Knights of the Temple II zeker niet.
54


12:11  Twee nieuwe plaatjes van Splinter Cell 4
06:54  2 screens voor Valkyrie Profile: Lenneth
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Red_Army op 12-12-2005 om 17:22 [Niv: 28 / Exp: 1392]
playlogisch?ofzo maak me niet uit hoe die heet we gaan zien dat
playidiot gaan sluiten deze uitgever (of gamebedrijf wat dan ook)
maakt allleeen maar bullshit

Gast (83.180.4.xxx) op 12-12-2005 om 17:27
Het Onderwerp in deze Game spreekt me aan. Is deze gradatie wel echt, of krijgt dit spel echt zo'n laag punt?? :( :'(

:) Gamer for life :)

Kevin van der Kraan op 12-12-2005 om 17:57 [Niv: 3 / Exp: 139]
Tja, als je echt naarstig op zoek bent naar een Adventure en helemaal fan bent van het genre, dan zal je het waarschijnlijk wel halen. Als je weet dat sommige sites nog lager geven en ik nog mild bent, had ik de game zeker niet gehaald.

Gast (217.123.15.xxx) op 15-12-2005 om 15:04
Prima verwoord _O_

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Knights of the Temple II
Type:
Game
Releasedatum:
02-12-2005
Ontwikkelaar:
Cauldron
Uitgever:
Playlogic International
Media:
Geen media gevonden