Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
06 December 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 December 2019 
(12) 
(2) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 December 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 December 2019 
(10) 
(12) 
(4) 
(0) 
(2) 
02 December 2019 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
01 December 2019 
(27) 
(2) 
30 November 2019 
(2) 
(13) 
29 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 November 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
(4) 
(0) 
27 November 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
26 November 2019 
(28) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(5) 
(4) 
25 November 2019 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 November 2019 
(5) 
(1) 
(5) 
(0) 
22 November 2019 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
21 November 2019 
(7) 
(0) 
(3) 
(5) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 November 2019 
(0) 
(9) 
(2) 
(1) 
19 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
18 November 2019 
(2) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
17 November 2019 
(0) 
(8) 
Simulacra
Pokémon Sword & Shield
Gamed Gamekalender December 2019
Death Stranding
Nieuws:

Microsoft sloeg Heavy Rain af


Door Rene Groen op 05-09-2013 om 15:57
Bron: Polygon

Of je de game nu een fantastisch avontuur vond of een verzameling quick-time events, Heavy Rain was boven alles een opvallende game. Het had echter zomaar gekund dat het spel niet naar de PlayStation 3, maar naar de Xbox 360 had gekomen.

Quantic Dream oprichter David Cage laat namelijk weten dat Microsoft het spel in een eerder stadium had geweigerd vanwege het onderwerp kinderontvoering, een centraal thema in de game. Na de release van Fahrenheit wilde Microsoft graag samenwerken met de studio, maar uiteindelijk werden ze bang vanwege het onderwerp in Heavy Rain.

Cage voegt eraan toe niet te klagen of kritiek te hebben op hun beslissing, in vergelijking met Sony hebben ze simpelweg een andere visie. Uiteindelijk ontstond er een goede samenwerking met Sony, zij zagen het project als een emotionele ervaring met thema's die niet vulgair zijn, maar bijdragen aan deze ervaring.


16:04  Bendeleden spreken GTA V stemmen in
10:48  Rain
 Reacties (9)
 Pagina: 1
Tom_V op 05-09-2013 om 17:21 [Niv: 45 / Exp: 2263]
Quantic Dream is een studio waarvoor iedereen maandelijks een eerbiedwaardige minuut stilte in acht zou moeten nemen. Groot respect.

Zonde voor de Xbox gebruiker dat deze game hen ontzegd werd omwille van het thema (van een overigens schitterende game).

Uchiha Madara op 05-09-2013 om 18:28 [Niv: 13 / Exp: 626]
Ik ben er blij mee, anders had ik een 360 moeten kopen.

insignificat op 05-09-2013 om 18:52 [Niv: 92 / Exp: 4590]
blij toe ook

Xavior op 05-09-2013 om 20:09 [Niv: 121 / Exp: 6065]
En dan had je een 360 moeten kopen. Had je iig aardig wat goede exclusives zoals splosionman, Gears of War, Halo en nog aardig wat franchises

Ivaniox op 05-09-2013 om 20:29 [Niv: 9 / Exp: 446]
Heavy Rain is uniek. Legendarische game.

masterninja op 05-09-2013 om 21:54 [Niv: 33 / Exp: 1645]
@Tom V

Idd nou kan ik David Cage niet uitstaan als persoon maar dit soort games verleggen qua durf toch weer wat grenzen.

Gemaskerde Muchacho op 05-09-2013 om 23:12 [Niv: 84 / Exp: 4205]
Ik blijf de installatie epic vinden, namelijk origami vouwen die je bij de game erbij kreeg XD

Uchiha Madara op 06-09-2013 om 22:49 [Niv: 13 / Exp: 626]
@ Xavior: de xbox exclusives boeien mij niet.

shanks op 08-09-2013 om 07:25 [Niv: 28 / Exp: 1413]
Heavy rain moge studios voorbeeld aan nemen om niet bang te zijn voor innovatie

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Heavy Rain
Type:
Game
Releasedatum:
26-02-2010
Ontwikkelaar:
Quantic Dream
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media