De zomermaanden zijn meestal rustig zowel qua nieuwe releases als qua nieuwe informatie. Tussen E3 en Tokyo Game Show komen meestal geen grote aankondigingen. Maar binnenkort organiseert Microsoft de Xbox Summit 2005.
De line-up voor de Japanse launch van de Xbox 360 zal op de Xbox Summit 2005 worden onthuld, dit is een event van Microsoft op 25 juli. Er zullen zelfs titels gepresenteerd worden die op E3 niet te zien waren. Komt hier dan de aankondiging van Shenmue III? Volgens de geruchten zal die aankondiging in juli gebeuren. Dat wordt dus een dag om naar uit te kijken voor alle Xbox 360 fans.
Jeff Minter heeft ook wat meer gezegd over de Xbox 360. Minter is vooral bekend van Neon, een stukje ligth synth software. Dit stukje software zal allerlei vormen op je scherm toveren op basis van de muziek die je aan het draaien bent. Minter heeft nu bevestigd aan The Guardian dat je die beelden zelf kan controleren met de controller. Elk van de vier controllers bestuurt één laag.
Hij wil, eens hij de uiteindelijke dev kit heeft, alles uit de Xbox 360 halen. Zelfs met de alpha kits die maar 30% van de uiteindelijke kracht zouden bevatten, haalt hij al mooie resultaten.
Hij vertelt ook dat je allerlei audiobronnen aan je Xbox 360 kunt aansluiten en de muziek daarvan gebruiken om Neon te draaien. Zelf weet hij nu al dat thuis nooit naar muziek zal luisteren zonder dat er een gelijkaardig stuk software aan het draaien is eens zijn Xbox 360 aankomt. De console zal meer doen dan gewoon games draaien.
Maar uiteindelijk zal ook hij de 360 vooral gebruiken om games te spelen. Hij speelt liefst games zoals Rez, Katamari Damacy en Toshio Iwai's Elektroplankton, het lijkt alvast dat de man voor de verkeerde console heeft gekozen want dit zijn allemaal NDS/PS2 titels. Minter wil liefst eens een keer samenwerken met Iwai.
Het concept achter Neon is niet nieuw. Reeds in 1984 kwam hij met Psychedelia voor de Commodore 64. De reviews waren echter verdeeld over Psychedelia, sommigen vonden het brilliant, anderen nutteloos. Nu zal zijn visie echter eindelijk een groot publiek bereiken. De man heeft echter wat pech gehad de laatste jaren, J. Allard zou hem ooit via mail hebben willen bereiken om een project te maken voor de Xbox maar die mail ging verloren.
|