Nieuws: 'Xbox 360 voor PS3 in Europa'
Door Roderick op 16-02-2009 om 10:32
|
Bron: GI.biz
|
Sony en Microsoft zijn het oneens. Dat zal niets nieuws zijn maar deze keer gaat het om iets dat ook echt meetbaar is: Microsoft meldde vorig jaar de leiding te hebben in Europa. Sony betwistte dit en zei dat dit niet zo was.
Microsoft's Chris Lewis laat weten dat zij toch echt gelijk hebben en hij legt uit waarom: op basis van externe data, verzameld door onpartijdige bedrijven als GfK en Chart Track, die verkoopcijfers bij de winkels registreren, is te zien dat Microsoft toch echt voor staat in Europa, het Midden Oosten en Afrika. Daarbij moeten we niet Australië en Nieuw Zeeland rekenen, wat ook PAL gebieden zijn (waar de Xbox 360 ook voorligt). Microsoft verschilt hierin met Sony, die altijd over 'interne data' praat als het over verkoopcijfers gaat.
quote: If you look right across my area of responsibility, every data point that I've got, which I trust - and data points we've always used - put us approximately 1 million units ahead in the aggregate
|
|
|
|
10:37 'Lost and Damned is volledig spel'
20:09 Schud met Chris en Sheva in pre-order bonus RE5
|
Reacties (76) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Weslii
op 16-02-2009 om 10:36
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
Nou dan zal het wel zo zijn.
Ook niet verwonderlijk. De meeste en de beste games, tegen een redelijke prijs./
En ik heb zowel een PS3, 360 als een Wii.
En ik kan als ervaringsdeskundige zeggen dat de 360 superieur is.
Gewijzigd door Weslii op 16-02-2009 om 10:38
|
|
tesla246
op 16-02-2009 om 10:38
[Niv: 18 / Exp: 875]
|
hoe triest, dit kaatsen met de bal
MS, $ony, ze doen net alsof het om henzelf gaat, maar inwezen strijden ze om de tweede plek, en nintendo is de lachende derde  , maar daar praten ze niet over
trouwens, die miljoenen RROD consoles die MS heeft vervangen, worden die ook meegeteld in verkoopcijfers, of niet (aangezien het niet via winkels loopt)?
geld ook voor PS3,zij het in mindere mate
Gewijzigd door tesla246 op 16-02-2009 om 10:41
|
|
no-ps4-no-living
op 16-02-2009 om 10:40
[Niv: 16 / Exp: 790]
|
weslii waar slaat dat op,bijna alle prijzen zijn hetzelfde als een spel net uitkomt op de ps3 en xbox 360. en de kwaliteit van de games is op allebei geweldig kijk maar naar halo,killzone enz dus zeg aub wat zinnigs
tesla:want ze weten dat ze geen kans maken tegen de wi
Gewijzigd door no-ps4-no-living op 16-02-2009 om 10:40
|
|
Cubic X
op 16-02-2009 om 10:44
[Niv: 203 / Exp: 10171]
|
RROD Xbox'en worden natuurlijk niet meegeteld, tenminste dat zou wel zo eerlijk zijn. En laten we eerlijk zijn, als die wel meetellen is een voorsprong van 1 miljoen niks...
|
|
Weslii
op 16-02-2009 om 10:47
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
@ no-ps3-no-living
Ten eerste is de console een stuk goedkoper en zijn nieuwe spellen op zn duurst 65 voor de 360. Voor de PS3 kan dat wel 75 zijn.
En ik ontken niet dat er op de PS3 mooie titels zijn. Alleen zijn het er op de 360 meer (vind ik).
Overigens is Killzone 2 nog niet uit en haalt hij lang niet overal monsterscores.
|
|
no-ps4-no-living
op 16-02-2009 om 10:53
[Niv: 16 / Exp: 790]
|
weslii de ps3 kan je in een bundel krijgen voor 280 euro bij ons in bartsmit en je moet wel eerlijk zeggen de ps3 is toch een beetje krachtiger en heeft blue-ray dus hij mag wel ietsjes duurder kosten.
en 2 op de 30 spellen ofzo zijn maar over de 65 euro en dat verandert wel na paar weken.
PS:sinds wanneer maakt het uit of een game ee monsterscore of niet heeft het gaat toch om wat jij vind en niet wat een stelletje reviewers vinden zoals je zelf al zei het is YOU MENING en niet die van anderen
Gewijzigd door no-ps4-no-living op 16-02-2009 om 10:54
|
|
Roderick
op 16-02-2009 om 10:53
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Cubic X: natuurlijk worden die niet meegerekend.
|
|
Azzwanker
op 16-02-2009 om 10:55
[Niv: 13 / Exp: 636]
|
|
|
Weslii
op 16-02-2009 om 10:57
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
@no-ps3-no-living
"weslii de ps3 kan je in een bundel krijgen voor 280 euro bij ons in bartsmit "
Dus is hij duurder.
"en je moet wel eerlijk zeggen de ps3 is toch een beetje krachtiger en heeft blue-ray dus hij mag wel ietsjes duurder kosten."
Op papier, in de praktijk tovert de 360 mooiere graphics op het scherm. En je geeft dus inderdaad toe dat hij duurder is?
"en 2 op de 30 spellen ofzo zijn maar over de 65 euro en dat verandert wel na paar weken."
Dus de spellen zijn inderdaad duurder.Zoals ik al zei.Ook al duurt het een paar weken.
"PS:sinds wanneer maakt het uit of een game ee nmosterscore of niet heeft het gaat toch om wat jij vind en niet wat een stelletje reviewers vinden zoals je zelf al zei het is YOU MENING en niet die van andere "
Sinds ik zelf nog geen Killzone heb kunnen spelen en dat stelletje reviewers wel.
|
|
Roderick
op 16-02-2009 om 10:59
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Nou maak er geen 360 versus PS3 oorlog van wat betreft games guys. Dit gaat om de verkoopcijfers.
|
|
Gast (82.168.137.xxx)
op 16-02-2009 om 11:02
|
@ weslli
Wat ben jij toch een enorme fanboy om te zeggen dat in praktijk nu de 360 betere graphics heeft. Ik weet niet op wat voor scherm jij games speelt, maar de PS3 heeft nu behoorlijke graphics.
En sja, als je ook goed gelezen had in de reviews van Killzone 2 waren de graphics het beste wat er te bieden is op de consoles. Alleen ontbreekt er wat orginaliteit. Get your facts right !
|
|
Weslii
op 16-02-2009 om 11:06
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
@ gast hierboven
Ik speel op 40" Full HD.
En behoorlijke graphics is iets anders dan betere graphics. Dat de PS3 behoorlijke graphics heeft ontkend niemand.
En ik heb de reviews gelezen.En ja, er moet een spel zijn met de beste graphics, dat zal nu killzone zijn, dat is volgend jaar weer een anders spel. En ik heb het over gemiddelden, niet over 1 spel. En gemiddeld heeft de 360 gewoon betere graphics, ik heb ze hier beiden staan.
En een slechte game met goede graphics is nog steeds een slechte game. Dus als er al wat ontbreekt aan originaliteit volgens de reviewer, dan blijft dus een gemiddelde shooter over met mooie graphics.
|
|
Gast (217.102.250.xxx)
op 16-02-2009 om 11:10
|
de ps3 is suprieur
maar de 360 is gewoon heel goedkoop en
doet ook niet zo heel veel onder voor de ps3
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 16-02-2009 om 11:15
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
Tjonge, en het word alweer een console-battle >_<
Maakt het allemaal wat uit? In plaats van die blinde haat te focussen op al die kritiek kan je het ook gewoon als kritiek aannemen en gelijk van de baan vegen.
Wat maakt het iemand uit wat een ander zegt? Als je favoriete console de PS3 is, dan is dat goed voor jou, als het andersom is, ook goed! Zolang je zelf blij bent met je keuze en van je console kan genieten maakt het toch weinig uit wat voor kritiek iemand erop geeft zelfs al mocht de waarheid zijn.
Hardwarematig is de X360 instabiel en de PS3 kent grafisch minderwaardige ports. Serieus, gaat dat weekje X360 reparatie of het gebrek aan een grafisch effect of AA bij de PS3 zo zwaar doorwegen? Koop dan een PC zeg...
|
|
Gast (80.126.145.xxx)
op 16-02-2009 om 11:19
|
Ik heb ook een 360 en een ps3 staan, en de 360 is gewoon de console waar ik de meeste games op koop.
Die heeft gewoon meer goede spellen dan de ps3 en die spellen zien er meestal gewoon net zo goed of soms zelfs beter uit dan op de ps3.
Maar de ps3 komt nog wel terug hoor, zoals met god of war 3 ofzo xD
|
|
Gast (82.136.239.xxx)
op 16-02-2009 om 11:26
|
Weslii, Killzone 2 staat een 93 gemiddeld op Metacritic, gamerankings.com en N4G.. Dit kunnen Fable II, Left4Dead en nog veel meer MS exclusives niet zeggen. Dus hou je mond over cijfers... De PS3 heeft met Uncharted alleen al betere graphics dan die van Gears of War. Neem daar Metal Gear Solid 4 en Killzone 2 bij en je bent binnen. De tijd dat de ports van de 360 naar de ps3, er minder goed uitzien op de ps3 is voorbij. Ontwikkelaars porten tegenwoordig van de ps3 naar 360.
|
|
Roderick
op 16-02-2009 om 11:27
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Dat is niet waar: Onlangs heb ik FEAR2 nog een halve punt minder gegeven omdat de PS3 port ver beneden peil was.
En nu terug naar de SALES.
|
|
Gast (83.83.162.xxx)
op 16-02-2009 om 11:28
|
|
|
Trunx
op 16-02-2009 om 11:33
[Niv: 14 / Exp: 696]
|
Maakt niks uit, zo zijn er minder kindjes op ons psn network. hebben wij geen last van lagg  (bij de geporte games dan)
Sinds ik halo wars heb gespeel ga ik binnenkort Xbox halen.
|
|
Weazel
op 16-02-2009 om 11:40
[Niv: 59 / Exp: 2952]
|
@ Maarten
PC?
Ja daar komt veel soeps op uit
Voor de rest, PS3 gaat straks uitlopen op elk vlak.
Qua graphics en top games, en de prijzen van de games?
Ooit gehoord van game-shops?
|
|
Gast (94.212.194.xxx)
op 16-02-2009 om 12:06
|
weazel de graphics klopt niet dat de ps3 daar ooit op vooruit gaat lopen het is al eerder bewezen dat ze vrijwel gelijk zijn en de xbox 360 graphics card zelfs beter is als ps3 maar goed dat terzijde.
ik word een beetje moe van die eindeloze oorlog die waarbij ze zichzelf moeten bewijzen. en voor alle fanboys laat ms en sony en nintendo die oorlog voeren want van jullie gezeur en gezemel word iedereen ook wel wat zat(dat is een beetje algemeen bedoelt)
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 16-02-2009 om 12:12
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
"Ja daar komt veel soeps op uit"
Inderdaad: Empire Total War, Starcraft 2, Diablo 3, Dawn of War 2 om maar een paar kleppers op te noemen en nagenoeg elke X360/PS3 titel die niet puur console-exclusief is.
|
|
Waldini
op 16-02-2009 om 12:16
[Niv: 7 / Exp: 327]
|
Hmmm, ik zou toch graag een PS3 willen kopen alleen voor de BluRay en Metal Gear Solid  Maargoed, dat ding is nog 400 pleuro ( heb destrijds 460 voor de X360 betaald ) en ik vind het nog een beetje aan de dure kant.
Hmmmmmm .. toch doen?
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 16-02-2009 om 12:21
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
@ Waldini: Ik was eerst een beetje so-so over MGS4. Ik wist echt niet of ik hem wel goed ging vinden. Desondanks mijn twijfels heb ik 'm in huis gehaald met Uncharted en Warhawk en het is echt een goed spel, niet enkel voor de die-hard MGS4 fans.
Ik verwacht dan wel dat je uiteindelijk meer games gaat halen dan enkel MGS4 want als je al de rest op X360 haalt, heeft de PS3 niet veel nut meer
|
|
Weslii
op 16-02-2009 om 12:26
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
Ik was eerst juist heel blij over MGS4 maar nu ik van de euforie bekomen ben is het toch wat bekoeld.
Kwa gameplay heeft MGS 4niks nieuws te bieden tov voorgaande delen. Snake beweegt nog steeds als een spast aan een touwtje.
Het enige vernieuwende zijn de ontzettend lange custscenes en mooie graphics.En dan kun je je direct afvragen hoe goed een spel in elkaar zit als je van cutscenes van 1 uur afhankelijk bent om het verhaal een beetje uit de verf te laten komen.
Neemt niet weg dat het spel een leuke ervaring was maar op geen enkel vlak vernieuwend.
Gewijzigd door Weslii op 16-02-2009 om 12:27
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|