Nieuws: 'Xbox 360 voor PS3 in Europa'
Door Roderick op 16-02-2009 om 10:32
|
Bron: GI.biz
|
Sony en Microsoft zijn het oneens. Dat zal niets nieuws zijn maar deze keer gaat het om iets dat ook echt meetbaar is: Microsoft meldde vorig jaar de leiding te hebben in Europa. Sony betwistte dit en zei dat dit niet zo was.
Microsoft's Chris Lewis laat weten dat zij toch echt gelijk hebben en hij legt uit waarom: op basis van externe data, verzameld door onpartijdige bedrijven als GfK en Chart Track, die verkoopcijfers bij de winkels registreren, is te zien dat Microsoft toch echt voor staat in Europa, het Midden Oosten en Afrika. Daarbij moeten we niet Australië en Nieuw Zeeland rekenen, wat ook PAL gebieden zijn (waar de Xbox 360 ook voorligt). Microsoft verschilt hierin met Sony, die altijd over 'interne data' praat als het over verkoopcijfers gaat.
quote: If you look right across my area of responsibility, every data point that I've got, which I trust - and data points we've always used - put us approximately 1 million units ahead in the aggregate
|
|
|
|
10:37 'Lost and Damned is volledig spel'
20:09 Schud met Chris en Sheva in pre-order bonus RE5
|
Reacties (76) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Roderick
op 16-02-2009 om 12:31
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Waldini: voor MGS4 alleen zou ik het zeker niet doen. Die game is mij persoonlijk vies tegen gevallen.
|
|
Gast (62.108.3.xxx)
op 16-02-2009 om 12:32
|
Zal niet meer lang duren voor MS. Sony zal in eind 2009/2010 hun inhalen :)
|
|
Gast (195.246.236.xxx)
op 16-02-2009 om 12:36
|
Beide bedrijven gebruiken de data die hen het beste uitkomt. Nu de 360 in die cijfers voorligt gebruiken ze die cijfers. Sony zou hetzelfde doen. Ondanks voorliggende verkopen bijv in nederland verkoopt software op de Ps3 toch beter dan de 360 versies.
|
|
Gast (82.168.137.xxx)
op 16-02-2009 om 12:45
|
^^^
Helemaal eens. Wat dacht je van die gekopieerde games voor op de 360. Terwijl dit op de Ps3 niet kan.
Ms kan roepen wat ze willen. Maar altijd trekken ze aan het kortste eind. ze moeten eens focussen op hun gedrag. want die slaat werkelijk nergens op, ik ben de machtigste en zal de machtigste zijn en blijven !
|
|
Gast (84.87.175.xxx)
op 16-02-2009 om 12:52
|
hoeveel ligt de wii eigenlijk voor op de xbox
|
|
Gast (82.173.58.xxx)
op 16-02-2009 om 12:52
|
KILLZONE!! FTW !!
|
|
Gast (77.160.47.xxx)
op 16-02-2009 om 13:25
|
met een jaar extra is dit niet veel
|
|
Gast (77.160.47.xxx)
op 16-02-2009 om 13:27
|
trouwens, chart track en GfK doen net als VGchartz, ze baseren de totale verkopen op maar een heel klein nummer...
|
|
Roderick
op 16-02-2009 om 13:32
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Nee, ze meten inderdaad niet de hele markt maar ze doen geen klein beetje. De NPD groep doet zo'n 60% van de markt en extrapoleert de rest. Voor Chart track en GFK zijn dit ook zinnige nummers.
Verschil met zulke instanties en VGchartz is dat die instanties professionals hebben en geavanceerde modellen. VGchartz niet.
Daarbij zijn GFK en Chart Track (net als NPD) getallen betrouwbaarder dan "interne cijfers" die je net zo kunt draaien als je zelf wilt. Met GFK/NPD/Chart Track cijfers is niet te spelen omdat iedereen ze binnen de industrie kan controleren.
Gewijzigd door Roderick op 16-02-2009 om 13:33
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 16-02-2009 om 13:42
|
dit gaf ik een paar weken geleden al aan toen Sony zei dat zei voorlagen. GFK is gewoon een onafhankelijk bedrijf dat kassaregistratie gegevens krijgt van retailers. Hiermee wordt nauwkeurig weergegeven wat de marktverhoudingen zijn.
Helaas voor Sony zijn zij toch echt een miljoen kleiner met de PS3 dan de Xbox 360.
Die achterstand is in 2009 alweer wat groter geworden overigens.
Overigens verkoopt Sony volgens GFK ongeveer 60% minder PS2 in de Benelux tov vorig jaar en is de PS3 de laatste 4 weken kleiner dan 2009 en is Belgie heel 2009 tot nu toe kleiner dan vorig jaar. Niet heel bijzonder, maar wel opvallend aangezien de Wii en Xbox 360 meer dan verdubbelen in diezelfde periode.
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 16-02-2009 om 13:47
|
@195.246.236.xxx
De PS3 verkoopt per console 5.9 games en de Xbox 360 verkoopt 7.1 games gemiddeld sinds de launch. Dus software verkoopt beter op de Xbox 360.
Sommige multiplatform titels doen het beter op de PS3, maar er zijn ook minder games op de PS3 dus minder keuze en dat maakt dat er verschillen komen.
@Roderick. GFK heeft voor de PS3 in Nederland 78% marktdekking en voor de Xbox 360 75%. Hiermee kun je dus extrapoleren naar de totale markt, wat GFK dus ook doet in rapportages. Aangezien GFK een zeer gerenommeerd bedrijf is die leeft van dit soort data onderzoek ahv kassaregistratie, is het zeer betrouwbaar
|
|
spitfiresoul
op 16-02-2009 om 13:47
[Niv: 57 / Exp: 2854]
|
ms ligt idd voor. dat is voor een groot deel te danken aan het geweldige 2008 dat ze achter de rug hebben.
voorlopig ziet het er voor 2009 wel beteruit voor sony dan voor ms en hoop dat het zo blijft. sony mag dit jaar ms wel inhalen en voorbijsteken en in 2010 weer andersom.
op die manier moeten bijden goede deals blijven aanbieden om met elkaar te concureren en daar wordt de gamer alleen maar beter van.
denk dat vele gamers dat hier vergeten. als ms de absolute opperhand haald zijn console's zwaar screwed. als sony de absolute overmacht haalt zullen de prijzen ook niet zo aantrekkelijk zijn. enkel als ze constant moeten vechten voor de leiding zien we leuke prijzen.
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 16-02-2009 om 13:50
|
@82.168.137.xxx
Wat roep je nou dat MS een grote mond heeft. MS is een new kid on the block op gaming gebied en zijn de challenger naar de old guys als Nintendo en Sony. Nintendo had twee generaties geleden de grootste mond en wilde dat ten tijde van de Gamecube ook nog wel eens doen, totdat ze doorhadden dat het niet reeel was. Sony kreeg een grote mond tijdens de PS2 en hebben nu nog steeds de arrogantie van wij fiksen het echt wel weer eventjes hoor...
Ik weet dus niet of Sony het wel eventjes gaat fiksen, maar ik kan heel goed begrijpen dat Microsoft van zich afbijt als ze na hard werken en ploegen eindelijk op de grote jonges voorliggen en die het vervolgens gaan ontkennen met foutieve data.
Sony is goed in het bewerken van de opinie.
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 16-02-2009 om 13:54
|
Eh Spitfiresoul, waarom ziet het er beter uit voor Sony dan MS in 2009? Voorlopig doen ze op elk continent minder units dan een jaar geleden. In de US al in Q4 2008 -20%, maar nu ook in europa minder units elke week dan jaar eerder. Microsoft daarentegen verkoopt elke week veel meer dan vorig jaar in elk land.
Ik begrijp je dus niet helemaal, welke data gebruik jij of doel je op komende titels die Sony al jaren geleden heeft aangekondigt en die uitstel krijgen mogelijk? MS kondigt kort van tevoren aan, dus je kunt nu geen pijl trekken op de beschikbare data voor komend jaar. Wat je wel kunt zien is de huidige verkop per week en dat ziet er gewoon niet goed uit voor Sony
|
|
Roderick
op 16-02-2009 om 13:58
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
In de maand januari en februari lijken de 360 en PS3 wereldwijd gewoon gelijk op te gaan. Denk zelfs dat de 360 het voordeel pakt dankzij de VS. Dat de PS3 de 360 inhaalt is voorlopig geen sprake van.
De 360 ligt wereldwijd zo'n 8 miljoen voor op de PS3 als we de officiele berichten mogen geloven. Dit was eind 2006, toen de PS3 lanceerde, ook al zo, dus er is weinig veranderd in 2,5 jaar tijd. Is dat goed voor Microsoft? Ja, want elke console die zij nu verkopen is winst in marktaandeel.
Gewijzigd door Roderick op 16-02-2009 om 13:59
|
|
Weslii
op 16-02-2009 om 14:02
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
@ spitfiresoul
Je hebt gelijk dat een monopolie nooit goed is voor welke markt dan ook.
Maar ik denk dat het tijd is voor Sony om eens flink op hun bek te gaan. Dan leren ze dat ze niet eindeloos de consument voor de gek kunnen houden met beloftes die niet nagekomen worden.
Op een handvol Sony fanboys na slikken mensen dat gewoon niet.
Waar zijn alle games die op echt full hd draaien?
Waar zijn de episodic games waarvan iedere maand een deel gereleased wordt?
Waar zijn alle films en series die ik zou kunnen gaan kijken via mijn PS3?
Waar blijven die echte next gen games? Dus die games die met kop ens chouders boven de 360 uitsteken?
En dan heb ik het nog niet eens over leugens als:
-Er zit geen rumble in de sixaxis omdat het last gen is.
Gewijzigd door Weslii op 16-02-2009 om 14:04
|
|
FloriX
op 16-02-2009 om 14:05
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
Wat een oorlog weer. Beide consoles verkopen "goed" en beide consoles zijn de aankoop waard. KLAAR.
|
|
Solid_snake
op 16-02-2009 om 14:07
[Niv: 16 / Exp: 816]
|
Eigelijk maakt het allemaal weinig uit, Nintendo loopt toch al veel voor qua verkopen op de 360 en PS3.
Wat me ook opvalt is dat er weinig exclusieve titels blijven zijn deze generatie. De PS2 kon in zijn tijd uitpakken met een GTA, een Devil May Cry, de Final Fantasy reeks en er zullen nog titels zijn die ik vergeet. Productie kosten liggen voor de Developers hoog tegenwoordig, ik weet het, maar als mainstream klant en ik zie GTA IV liggen voor de 360 en PS3 denk ik toch dat ze naar de 360 versie gaan ook omdat de console goedkoper is.
Ik zou Sony dus aanraden om de prijs van de PS3 te laten dalen. Dat Blu-Ray excuus is ook al achterhaalt, ondertussen zijn er al Blu-Ray spelers die goedkoper zijn dan de PS3, dus ja.
|
|
GekooktEi
op 16-02-2009 om 14:13
[Niv: 483 / Exp: 24134]
|
Domme ping-pongspelletje van die 2 >.<
Kunnen ze nou nooit eens normaal doen?
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 16-02-2009 om 14:15
|
nou ja gekookt ei, als Sony verkeerde cijfers gebruikt zou ik als MS ook wel dit willen rechtzetten door te verwijzen naar je bron en die is in deze geheel onafhankelijk en betrouwbaar. Conclusie MS heeft in deze gelijk door te zeggen dat ze in EMEA 1m voorliggen en Sony even terug in je mand
|
|
Wii gamer
op 16-02-2009 om 14:39
[Niv: 290 / Exp: 14517]
|
waarom praat microsoft niet eens over hoeveel miljoenen units het hebben gefaald en teruggebracht moesten worden.
Ze praat alleen maar over hoe 'geweldig' ze wel niet zijn, maar in feite verzwijgen ze gewoon de slechte dingen.
|
|
Roderick
op 16-02-2009 om 14:41
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Ja daar gaan ze ook echt over lopen praten....ERG goeie reclame...
|
|
Weslii
op 16-02-2009 om 14:43
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
@ wii-gamer
Dat doet iederen fabrikant van welk product dan ook.
Daarom moet je zelf ook kritisch blijven.
|
|
Gast (92.66.111.xxx)
op 16-02-2009 om 15:01
|
Blij dat MS nu pwnt! De 360 is gewoon een erg goeie console die het ook gewoon verdient goed te verkopen. Het was al zo sneu dat de originele Xbox niet zo goed verkocht terwijl het qua specs veel superieurder was aan de concurrentie. Ze hebben deze generatie de goede zet gemaakt voor SONY uit te komen met hun console, SONY haalt het niet meer in.
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 16-02-2009 om 15:19
|
Wii Gamer, volgens mij lees ik hierboven niet hoe geweldig ze zijn, maar wordt Spny gecorrigeerd over onjuist verspreide informatie.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|