Sinds het vertrek van Phil Harrison is Shuhei Yoshida de leider van Sony Computer Entertainment Worldwide Studios. Hij neemt vandaag de kans om te spreken over de PlayStation 3 en zijn job.
Hij gaat akkoord met het feit dat de PlayStation 3 in een underdogpositie zit. Bij de launch nam niemand de PlayStation 3 serieus. De problemen met de PlayStation 3 herinneren Yoshida aan de PlayStation launch. Sony moet nauw samenwerken met hun partners om te ontdekken wat de consumenten en de developers willen. Sony heeft hier sterk op gefocust, deze focus heeft men de jaren voor de PS3 launch uit het oog verloren. Dat heeft de PlayStation 3 pijn gedaan. Tijdens het laatste jaar probeerde Sony het vertrouwen van hun partners terug te winnen. Zij zien gelukkig wat Sony doet en steunen hen.
Hij sprak ook over hun eigen titels. Tegenwoordig moet je één miljoen exemplaren van een spel verkopen om geen verlies te maken. Game-ontwikkeling wordt hierdoor stresserend. Aan de andere kant kosten PlayStation Network titels een pak minder, het is meer relaxerend om aan zulke titels te werken. Sony bekijkt alle concepten en beslist dan op welke manier ze moeten verschijnen. Nichetitels verschijnen op het PlayStation Network, titels met een brede markt op Blu-Ray.
|