Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Preview:

Calling All Cars!


Door Joni Philips op 03-06-2007 om 11:32
Bron: Gamed

David Jaffe verwierf faam dankzij de ontwikkeling van God of War, maar hij raakte het concept van lange, dure games al snel beu. Hoewel hij nog steeds toekijkt op de ontwikkeling van grote namen zoals Warhawk, steekt hij zijn meeste tijd in kleine, downloadbare spellen zoals Calling All Cars!

In Calling All Cars! speel je een politieagent die ontsnapte criminelen moet vangen, de oude titel Criminal Crackdown was dus een betere beschrijving van het concept. Dit concept vertaalt ook in een eenvoudige multiplayer voor vier personen. In deze multiplayer is het simpelweg de bedoeling om zoveel mogelijk criminelen te vangen binnen het vooropgestelde tijdsbestek en voor elke crimineel krijg je een bepaald aantal punten. De game is volledig gericht op deze multiplayer want als pure singleplayergame zal het snel gaan tegenvallen. Er zijn namelijk amper vier maps en een handvol wagens die enkel qua uiterlijk van elkaar verschillen. Het valt wel snel in te zien dat dat geen goede basis is voor een singleplayerervaring.



David Jaffe weet dat ook en heeft het spel ontworpen als chaotische multiplayergame. In de multiplayer neem je het met vier personen tegen elkaar op. Er is telkens één crimineel op het toneel dus iedereen moet vechten om hem naar de gevangenis te mogen brengen. Het wordt dus een heftige race om de crimineel als eerste te bereiken, maar als je de crimineel hebt opgepakt, heb je nog niet gewonnen. Je kunt namelijk aangevallen worden door de andere spelers, als zij je raken, verlies je de gevangene. Ze kunnen je aanrijden of één van drie wapens gebruiken. Die laatste heb je echter niet nodig want een andere deelnemer aanrijden is even effectief als hem raken met de hamer of met een raket.

Je zult dus continu moeten uitkijken voor aanvallen van de andere spelers. Aan de andere kant kan ook jij andere spelers aanvallen als ze de crimineel hebben gestolen. Als je de crimineel in je wagen hebt zitten is het de bedoeling om hem zo snel mogelijk bij de gevangenis te brengen. Dit is echter moeilijker dan je denkt aangezien de gevangene veel van wagen wisselt en de gevangenis niet altijd even gemakkelijk te bereiken is. Soms moet je de gevangene afleveren bij een bewegend doelwit, andere keren moet je van een rijdende trein springen om de gevangenis te bereiken. Het is dus ongetwijfeld een hectische ervaring aangezien er ondertussen drie tegenstanders achter je aanzitten. Gelukkig krijg je wel meer punten als de gevangenis moeilijker te bereiken is. Aangezien elk level drie gevangenissen telt en elk punt belangrijk is, loont het zeker om te proberen om de moeilijkste te bereiken.



De game gebruikt een grappig uitziende visuele stijl die al de actie nog wat moet accentueren. Dit zorgt voor een Looney Tunes-achtige ervaring. Calling All Cars! lijkt geen volwaardige titel te worden, maar dat is dan ook de reden dat hij verschijnt op het PlayStation Network. De game is ideaal voor korte multiplayersessies, maar het is geen titel om lang te spelen. Daarvoor zijn er nu eenmaal te weinig opties en mogelijkheden. Nu is het alleen maar wachten tot de game in Europa verschijnt, anders zul je hem moeten downloaden via de Amerikaanse Store. Pas dan kunnen we ons finale oordeel vellen over de nieuwste David Jaffe game die gezien al zijn gehype zeker wat te bewijzen heeft.


11:32  Artwork Final Fantasy XIII
11:28  Opoona trailers
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gast (84.104.124.xxx) op 03-06-2007 om 11:51
Ik weet dat hij volgende week op 8 juni uitkomt. Stond op de OPM site... _O_

Joni Philips (Eindredacteur) op 03-06-2007 om 11:57 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
En Nucleus ging vrijdag uitkomen volgens diezelfde site. We hebben dus nog geen zekerheid.

Gast (213.46.146.xxx) op 03-06-2007 om 11:58
OPM zegt maar wat, onbetrouwbare bron! Ze zeggen ook Killzone 2 in september terwijs Guerillia zegt nee echt niet hoe komen zij daarop !!

Gast (84.197.236.xxx) op 03-06-2007 om 13:29
Nucleus ziet er belachelijk uit.. Eigenlijk zijn al die arcadegames zwaar kut. Blast Factor en Tekken zijn de enige 2 waark nog af en toe op speel..
Calling all cars, daar geefk wel met plezier 5 euro aan!

Gast (213.224.83.xxx) op 03-06-2007 om 13:32
lol misschien ook wat over de game prate?? :P

Gast (80.126.189.xxx) op 13-06-2007 om 16:20
Het spel }>

Gast (80.126.189.xxx) op 13-06-2007 om 16:20
Het spel }>

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Calling All Cars!
Type:
Game
Releasedatum:
22-06-2007
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:


Meer media