Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Meer info en screenshots van Dead Rising


Door Rene Groen op 30-06-2006 om 13:08
Bron: Gamespot

Dead Rising draait om een fotograaf en zijn eventuele grote doorbraak waar hij al zo lang op wacht. De reden van deze doorbraak zijn de zombies die het winkelcentrum overspoeld hebben. Geen tijd om te verspillen, op naar het centrum met het fototoestel in de hand!

Gamespot had de kans om met de game aan de slag te gaan en uiteraard duiken wij er dan bovenop om te kijken of ze wat nieuws te melden hebben. Let wel: onderstaande tekst bevat spoilers voor de game.

Het spel begint in een helikopter, zodat je over de legerafzettingen heen kunt komen. In dit deel draait het vooral om het schieten van foto's, maar je moet wel goed op letten waar je precies foto's van maakt, bij elke foto neemt de batterij namelijk af. Later kun je nieuwe batterijen vinden op bepaalde plekken in het winkelcentrum, ook kun je nieuwe camera's pakken wanneer de mogelijkheid zich voordoet.

Wanneer je een foto neemt wordt de 'waarde' hiervan bepaald door een aantal factoren, denk hierbij aan het aantal zombies in het midden of een goede actie shot. Deze foto's worden automatisch gerangschikt naar factoren als horror, brutality of drama. Een voorbeeld van deze laatste vonden ze vrij in het begin. Een man staat op een auto, omringd door zombies. Meteen een foto maken kan, maar als je wacht tot hij met z'n armen naar je zwaait levert het meer punten op als drama foto.

Iedere keer als je genoeg punten hebt kom je een niveau hoger waarbij je nieuwe mogelijkheden krijgt. Deze worden overigens random toegewezen. Denk hierbij aan een langere levensmeter, meer slots voor wapens of items of nieuwe combat mogelijkheden zoals kunnen schoppen terwijl je springt. Andere upgrades die in de game zullen zitten zijn meer aanvalskracht, sneller kunnen rennen of verder kunnen gooien.
Hoewel de makkelijkste manier van dit upgraden het maken van foto's in kun je ook sidequests voltooien. Dit gaat vooral om het redden van mensen, waarbij je hun locaties verkrijgt via andere overlevenden of een walkie-talkie die je in het begin van de game krijgt. De keuze is vervolgens aan jou of je naar hun locatie gaat of niet, let er wel op dat ze vaak binnen een bepaalde tijd voltooid moeten worden. De demo was voor 72 in-game uren te spelen, maar je unlockt in die tijd nog meer gameplay modes om je langer in Willamette Parkview Mall bezig te houden. Waarom je dat zou willen doen? Wat te denken van het zinloos vermoorden van zombies, al dan niet gepaard met het vele speelgoed en wapens die je op je weg tegen zult komen. Tevens kun je altijd nog een boek lezen waarmee je meteen de skills van Frank verbeterd.

Over alle wapens hoeven we geen zorgen te maken. Er zijn vele wapens en ieder van deze zijn gevarieerd. Het is dan ook niet voor te stellen dat je slechts één favoriet wapen hebt en daarmee heel de game zult doorlopen.
Eén van de eerste wapens die ze tegen kwamen was een simpele voetbal, weliswaar niet meteen dodelijk maar als je er een flinke schop tegen geeft gooit het zombies wel omver. Daarnaast konden ze emmers over zombies heen gooien, cd hoesjes naar zombies smijten, kleerhangers in de monden van zombies stoppen of een gitaar pakken en daarmee een beuk uit delen. Met veel van deze wapens kun je ook nog eens twee verschillende aanvallen uit voeren, afhankelijk van hoe lang je de knop in drukt. Zo kun je snel slaan met een knuppel, maar ook de knop langer ingedrukt houden voor een homerun swing. Hetzelfde voor een heggeschaar: je kunt kiezen voor het bovenlichaam, maar ook om een been af te knippen.

Sommige delen van het winkelcentrum zijn pas later in de game beschikbaar, wanneer je verder bent in het hoofdverhaal. In deze ruimtes kom je weer nieuwe, sterkere wapens tegen en leer je tevens meer over hoe de zombies uitgebroken zijn en de stad hebben overspoeld. Om een voorbeeld te noemen: op een gegeven moment vecht je samen met één van de karakters in het spel en hierna opent hij een beveiligingspoort voor je, waardoor je bij een nieuw gebied komt.

Eén van de redenen waarvoor je veel in Willamette Parkview Mall rond zou willen lopen zijn de achievement punten. Hoewel het nog niet zeker was of de achievements van de gespeelde demo gelijk zullen zijn aan de uiteindelijke game wist Gamespot er toch al wat over vertellen. In totaal zijn er 50 achievements, ieder goed voor 20 punten. Sommige unlock je door simpelweg de game door te spelen, anderen moet je veel meer moeite voor doen. Vermoord bijvoorbeeld 1000 zombies met je blote handen voor de Karate Champ achievement.

Naast al deze bevindingen had Gamespot ook nog flink wat screenshots om mee te geven:































Nog niet genoeg Dead Rising? Bekijk de overige 55 plaatjes dan hier.


13:26  Sega praat ons bij over Virtua Fighter 5
12:35  Veel details van Nintendo gerelateerde zaken
 Reacties (9)
 Pagina: 1
ApoC op 30-06-2006 om 13:13 [Niv: 101 / Exp: 5061]
LoL met de fiets Toch likt me deze game een beetje te veel van alleen maar hakken....
Maar miss wordt het wel aardig

project H.A.M.M.E.R op 30-06-2006 om 13:14 [Niv: 16 / Exp: 790]
dit is dus egt geen xbox360 kwaliteit..., dit is een klein beetje opgevoerde xbox..., xbox 360 kan veeeeel beter dan dit!

Roderick op 30-06-2006 om 13:23 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Schaal en interactiviteit zijn hier de pro's. Daardoor wordt er op grafisch vlak ingeleverd. Mooie graphics of niet, dit lijkt me een euke game.

Gast (81.11.175.xxx) op 30-06-2006 om 14:42
telkens een xbox360 de launch nadert worden de kwaliteit van de graphics telkens minder en minder
dit ziet er echt niet uit voor een titel die als "next-gen" bestempeld werd :(

Rene Groen (Eindredacteur) op 30-06-2006 om 14:49 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Nogmaals, zoals Roderick ook al aan gaf: next-gen draait niet alleen om graphics. De grootse schaal, overal zombies, de vele wapens en interactiviteit met de omgeving, daar is ook flink wat rekenkracht voor nodig. Liever dat dat allemaal goed geregeld is en dan iets mindere graphics.

GOTY kandidaat voor mij (in ieder geval top 5)

Tecnomic NL op 30-06-2006 om 17:39 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Tsja maar naast next gen graphics, mag je toch ook wel next gen gameplay verwachten ? Ik bedoel dit is alleen maar hakken, hakken en nog eens hakken.Maar goed het kan wel een leuk spel worden, maar voor hoelang....

Rene Groen (Eindredacteur) op 30-06-2006 om 18:30 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Zo kun je een voetbalspel omschrijven als schoppen, schoppen en nog eens schoppen en een First Person Shooter als schieten, schieten en nog eens schieten. Er is veel variatie in deze game aan wapens en je moet tussendoor ook subquests doen, wat het geheel juist gevarieerd moet maken. Ik kijk er wel naar uit.

Tecnomic NL op 30-06-2006 om 21:39 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Maar ja als jij zegt dat next gen niet alleen betere graphics hoeft te betekenen dan mag je ook wel iets nieuws verwachten van de gameplay in de aankomende games.En ja veel variatie in wapens vind ik nogal een loze opmerking, want in een voetbalgame heb je de keuze uit veel clubs.Waaraan ik dus telkens zit te twijfelen aan deze game is de variatie, maar goed we zullen zien!

Rene Groen (Eindredacteur) op 30-06-2006 om 22:28 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Ik doel er meer op dat Gamespot al aangeeft dat vrijwel alles wat je tegen komt in het spel als wapen te gebruiken is, vele een secundaire optie hebben en ze bijna niet met elkaar te vergelijken zijn. Tel hierbij de grootse omgeving op en de vele zombies die je tegen zult komen en het lijkt me een interessante game worden. Uiteraard is dat echter mijn mening en kun je er idd grafisch meer van verwachten dan dat de screenshots laten zien.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dead Rising
Type:
Game
Releasedatum:
08-09-2006
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media