Nieuws: Uitstel van demo's en arcadegames uitgelegd
Door Rene Groen op 29-06-2006 om 00:16
|
Bron: Major Nelson
|
We schelden graag wat af als gamers. Als kleine kinderen die geen snoep krijgen stampen we op de vloer omdat die ene demo of arcadegame nog steeds niet beschikbaar is, waarmee we ook Microsoft voor het gemak maar even vervloeken. De vraag is echter of dit wel terecht is.
Hoewel Major Nelson geen kijk heeft op het gehele proces weet hij wel licht te schijnen in de duisternis waar we als gamers in zitten.
Ontwikkelaars vergeten vaak de laatste stap bij het online zetten van hun content, en dat is een stap die bij Microsoft ligt. Als deze ontwikkelaar zegt dat een demo op 29 juni beschikbaar is en deze enkele dagen ervoor leveren moet Microsoft nog een serie tests ondergaan. Dit proces is complex, maar zorgt er wel voor dat de content probleemloos op Xbox Live verschijnt. Hij trekt hierin een vergelijking als je naar een gameshop loopt en je game is nog niet beschikbaar.
Specifieke informatie over content als de Prey demo en Street Fighter arcadegame kon hij echter niet geven, het blijft dus nog even afwachten alvorens deze online staan.
|
|
|
|
10:56 Chromehounds demo te downloaden
00:12 Dragon Ball Z: Shin Budokai
|
Reacties (14) |
|
Pagina:
1
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 29-06-2006 om 00:29
[Niv: 751 / Exp: 37552]
|
Als dit het verhaal is dan is het gewoon heel simpel: ontwikkelaars en uitgevers moeten géén releasedata meer geven voor Xbox Live content, dan hoeven we ook niet steeds te zeuren waar het blijft.
|
|
reaperke
op 29-06-2006 om 01:25
[Niv: 15 / Exp: 731]
|
idd, maar MS zou die tests eventueel kunnen toelaten aan de devs zelf waardoor het brengen naar live een stap ingekort wordt maar MS is nu niet direct happig om hun netwerk voor iedereen open te stellen, ik vindt dit op zich niet zo slecht aangezien ze in de plaats wel een enorm stabiel en degelijk netwerk afleveren niet zoals de concurrenten met hun open ended netwerken, het groot nadeel is wel dat je distributielijn verlengd wordt. waardoor allles iets omslachtiger wordt en langer duurt.
Gewijzigd door reaperke op 29-06-2006 om 01:27
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 29-06-2006 om 02:24
[Niv: 751 / Exp: 37552]
|
Op zich is het wel begrijpelijk, als ze het testen aan de developer over laten en daar blijkt nog een fout in te zitten heeft Microsoft deze op haar netwerk staan.
|
|
Gast (84.194.217.xxx)
op 29-06-2006 om 09:50
|
de chromehounds demo is online :)
|
|
Jord
op 29-06-2006 om 10:22
[Niv: 2 / Exp: 105]
|
Chromehounds? Gaaf! Ik ga meteen downl  oaden.
|
|
360spin!
op 29-06-2006 om 10:37
[Niv: 63 / Exp: 3149]
|
@gat(84.194.217.x) bedoel je dat ie er nu is op marketplace of dat ie online gespeeld wordt???
|
|
Paules
op 29-06-2006 om 10:55
[Niv: 11 / Exp: 564]
|
Pfff...wachten duurt lang,straks zal het wel anders worden als ook de PS3 content en demo's uitbrengt,dan krijg je de wedstrijd: Wie heeft als eerste de demo online
Gewijzigd door Paules op 29-06-2006 om 10:55
|
|
Tecnomic NL
op 29-06-2006 om 12:35
[Niv: 164 / Exp: 8218]
|
Het hele demo gebeuren werkt gewoon niet.Iedereen loopt constant maar telkens te mekkeren naar de demo's en MS zit ons constant lekker te maken door te zeggen: ''the demo is coming very soon''.......Oftewel noem in het vervolg ook geen datum, want we kunnen er gewoon vanuit gaan dat de demo toch weer een paar dagen later komt dan gepland.
|
|
gandalfnl2000
op 29-06-2006 om 13:22
[Niv: 9 / Exp: 432]
|
Aankondigen dat demo's komen gebeurt al jaren op de PC, het publiek van de console is gewoon meer ongeduldig en soms "zeikerig" pfff word er moe van... wacht lekker op de demo.. het is maar een krijgertje hoor. Er is zat te doen tot dat je fav demo uit komt lijkt me
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 29-06-2006 om 13:26
[Niv: 751 / Exp: 37552]
|
Ik geef je gelijk dat gamers vaak 'zeikerig' zijn, aan de andere kant komt dit ook door de developers zelf. Als die met veel bombarie roepen dat een demo morgen online staat en het is een week later nog niet zo, dan kan ik me voorstellen dat het gamers irriteert die de achtergrond niet kennen.
|
|
Roderick
op 29-06-2006 om 13:27
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Eerlijk gezegd vind ik dit hele gezeur om demo's een waar dieptepunt in het gedrag van de consument in de gamesindustrie. Goed, je mag klagen over de content die er op Xbox Live komt, je betaalt er immers voor. Maar het gaat hier om een DEMO, get a freakin' life! Ik durf te wedden dat minstens de helft van de mensen die zo keihard zit te zeiken op het content beleid van Microsoft niet eens van plan zijn de games te kopen van de demo's waar ze zo hard om zitten te zeiken.
En Microsoft is ons niet lekker aan het maken, dat zijn de developers, die maar achterlijk die demo's aankondigingen en totaal geen rekening houden met de regels en kwaliteitsstandaarden van Xbox Live. Want als een demo t niet doet, waar ligt t dan aan? De Xbox 360 natuurlijk.
Ernstig, echt ernstig, dat er tegenwoordig om het plaatsen van demo's al zo kinderachtig gedaan moet worden.
Gewijzigd door Roderick op 29-06-2006 om 13:27
|
|
Tecnomic NL
op 29-06-2006 om 13:33
[Niv: 164 / Exp: 8218]
|
Het klinkt wel allemaal leuk en aardig hoor, maar vertel mij eens waarom wij altijd zo lang moeten wachten op een demo ? Moeten ze de bugs fixen ? Nee! De demo's van Blazing Angels en King Kong zaten vol bugs dus ik heb meer het gevoel dat MS in die tijd uit hun neus zitten te peuteren.... En ja ik vind dat demo's altijd voor de release van het spel moet uit worden gebracht.
Gewijzigd door Tecnomic NL op 29-06-2006 om 13:34
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 29-06-2006 om 13:38
[Niv: 751 / Exp: 37552]
|
Waarom wij lang moeten wachten op een demo is simpel: omdat je een verwachting hebt die je eigenlijk niet zou moeten hebben. Toegegeven, een demo die ná de release komt is laat, maar als hij een week ervoor zit moet het bij ons altijd weer twee weken ervoor zijn. Als gewoon niemand van tevoren data bekend maakt kunnen we ook niet klagen dat het laat is, ervanuitgaande dat deze voor de release komt.
|
|
Tecnomic NL
op 29-06-2006 om 17:27
[Niv: 164 / Exp: 8218]
|
Wanneer de demo klaar is wordt de demo naar MS gestuurd en vervolgens voert MS de volgende stappen uit:
1. Demo wordt gemaakt en aangeleverd
2. Demo wordt gecertificeerd
3. Demo wordt getest
4. Bugs worden gefixed
5. Demo wordt getest (en dien nodig weer gefixed) etc.
6. Demo komt beschikbaar op Live
Daarom is het dus handig om in het vervolg geen data bekend te maken, want MS zit toch meestal een paar dagen te kloten als de demo af is.Overigens kun je stap 4 en 5 wel wegkrassen, want er zijn al een paar demo's uitgebracht vol bugs.....Dus welke stappen blijven er nog over? Niet bepaald veel en daarvoor hebben zij dus een week nodig.
Gewijzigd door Tecnomic NL op 29-06-2006 om 17:36
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|