Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
20 September 2019 
(0) 
(0) 
19 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 September 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
17 September 2019 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
16 September 2019 
(0) 
(0) 
(13) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
15 September 2019 
(0) 
(0) 
14 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(4) 
13 September 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 September 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
11 September 2019 
(0) 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
09 September 2019 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
08 September 2019 
(0) 
07 September 2019 
(1) 
(0) 
(14) 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(2) 
06 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
[E3] De persconferentie van EA
Feature:

Wii U Virtual Console - Week 119


Door Joni Philips op 17-11-2015 om 07:20
Bron: Gamed

Ontwikkelhuis Nintendo verwent ons regelmatig met gloednieuwe games, maar het bedrijf zet eveneens op geregelde momenten een stap terug in de tijd met de Virtual Console, een platform waarop geëmuleerde versies van, oude titels gekocht kunnen worden.

Gamed bespreekt wekelijks de nieuwe releases zodat je weet welke games de aankoop waard zijn ondanks de grote stroom aan releases. Je vindt een volledig overzicht van de beschikbare titels in onze overzichtsfeature.


Animal Crossing: Wild World (Nintendo DS): Wild World is een typische Animal Crossing ervaring in draagbaar formaat. De speler belandt in een klein dorpje waar het de bedoeling is om alledaagse activiteiten te voltooien. Het gaat dan onder andere om het praten met de buren, het verzamelen van appels, het inrichten van het eigen huisje en dergelijke. De tijd verloopt hierbij natuurlijk, zodat je afhankelijk van het moment van de dag een ander effect krijgt. Ook de seizoenen en de feestdagen worden weerspiegeld, je beleeft bijvoorbeeld een winters kersttafereel op 25 december. De game beschikt spijtig genoeg niet over zijn online en multiplayerfeatures, een flink gemis want dit was juist één van de sterkste punten van de Nintendo DS variant. Wild World maakt evenmin sterk gebruik van het touchscreen, die hier eerder tot onnauwkeurige bewegingen leidt. Je kunt deze game dan ook beter overslaan, er is geen echte reden om deze game in huis te halen.


The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (Nintendo DS): Phantom Hourglass is een significante game in de Zelda franchise, het is namelijk de eerste draagbare Zelda game in drie dimensies. Het spel is qua uiterlijk geïnspireerd door The Wind Waker, het eerste Zelda avontuur op de GameCube waarop deze game ook een vervolg vormt. Het is qua gameplay echter een gedeeltelijk andere ervaring door de overzetting naar de Nintendo DS, want het spel maakt effectief gebruik van diens speciale mogelijkheden. Zo bestuur je Link via het touchscreen en kun je de route van de boomerang uitstippelen door een lijn te tekenen! Die nieuwe opties worden op efficiënte manier gecombineerd met de typische Action-Adventure Zelda gameplay waarbij je over open pleinen loopt, dungeons verkent en vijanden een kopje kleiner maakt met je zwaard. Die mix van nieuwigheden met oude vertrouwde elementen zorgde voor een Zelda die nog steeds de moeite waard is om te spelen. Zolang je niet bang bent de stylus boven te halen, is deze game goed voor vele uren spelplezier.


The Legend of Zelda: Spirit Tracks (Nintendo DS): Spirit Tracks is een Action-Adventure voor Nintendo DS waarin Link een trein gebruikt om over de wereld te reizen. Het gaat echter niet om een gewone trein, het is een magische trein waarvan de rails zijn aangelegd om een eens verslagen Demon King onder de grond te houden. Het is dan ook maar de vraag hoe lang hij opgesloten blijft wanneer de rails beginnen te verdwijnen. Het is aan Link, een nakomeling van de Link uit Phantom Hourglass om deze ramp af te wenden. Het feit dat Spirit Tracks een direct vervolg is van Phantom Hourglass – met weliswaar honderd jaar tussen beide verhaallijnen – vertaalt zich eveneens in de gameplay, die zeer vergelijkbaar is. Het is dus nog steeds de touchscreen die centraal staat, maar Nintendo heeft wel enkele wijzigingen aangebracht. Zo maken we nu een koprol door tweemaal op het scherm te tikken in plaats van een cirkel te tekenen. Spirit Tracks is net even anders, maar tegelijkertijd met dezelfde kwaliteit. Ook dit is dus een echte aanrader.


14:33  EA werkt aan actietitel in een open wereld
07:20  Sonia aan de slag in Blade Arcus
 Reacties (23)
 Pagina: 1
laraishond op 17-11-2015 om 09:27 [Niv: 149 / Exp: 7447]
Animal crossing wild world is echt compleet overbodig. De pre-E3 voorspelling van veel mensen klopt nu wel dat we een animal crossing op de wii u kunnen spelen in het najaar...

Gewijzigd door laraishond op 17-11-2015 om 09:27

Limmepie op 17-11-2015 om 12:41 [Niv: 21 / Exp: 1043]
@'Phantom Hourglass is een significante game in de Zelda franchise, het is namelijk de eerste draagbare Zelda game in drie dimensies. '

Wut? De twee ds zelda's spelen voornamelijk met een top-down view. Kan mij niet aan de indruk ontrekken dat dit echt 3d is. Met deze logica is Link's awakening een sidescroller omdat daar ook sidescrolling scenes in voor komen.

Verder heb je in het laatste stukje 'train' staan waar je waarschijnlijk 'trein' bedoelt, soit.

Vermakelijke Zelda spellen. Heb ze al. Zou ze niet nog eens willen spelen. Te simpel. Speelt daarbij wel ongemakkelijk (misschien dat het daarom zo simpel is), of ronduit kut zoals bijvoorbeeld bij die panfluit sessies. Poeh.

Redneckerz (Redacteur) op 17-11-2015 om 13:18 [Niv: 209 / Exp: 10444]
@ Limmepie:
Spelfaut is aangepast.

The Phantom Hourglass maakt gebruik van 3d gerenderde omgevingen met een top-down view. Het zeilen gebeurt ook in een 3D omgeving. Het is dus een 3D game. - https://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Zelda:_Phantom_Hourglass

Gewijzigd door Redneckerz op 17-11-2015 om 13:20

Joni Philips (Eindredacteur) op 17-11-2015 om 14:15 [Niv: 1164 / Exp: 58182]
Er is geen link tussen topdown-view en 2D/3D. Je ziet zelfs op die ene screenshot duidelijk dat het gaat om 3D graphics.

Limmepie op 19-11-2015 om 18:25 [Niv: 21 / Exp: 1043]
Jawel. Er is wel een link tussen topdown-view en 2d/3d. Het is namelijk geen echt 3d. De graphics ogen wellicht 3d, maar de gameplay is toch echt 2d. Je hebt op de grond 2 dimensies, en verder kun je niet echt de hoogte in. Vergelijk alle Zelda originele handheld spellen (dus met uitzondering van bijv OoT):

Link's awakening, Four Swords, Minish Cap, Die twee capcom titels, deze ds spellen en tenslotte A link between worlds.

In al deze spellen kun je in de overworld/levels slechts naar links of rechts. De "hoogte" in bereik je door een trappetje te beklimmen. Deze gameplay roept geen twijfel over zich heen in de oudere spellen of het 2d is. In PH en ST is het hetzelfde. De graphics zijn misschien 3D, maar de gameplay is echt 2D. Daarom wil ik je best tegemoet komen en deze spellen 2.5D noemen, maar 3D is het echt niet. De DS Zelda's zijn net zo min 3D als Super Smash Brothers of New Super Mario Brothers. 3D graphics, 2D gameplay.

Joni, verder ben je nogal vaag met je verwijzing naar "die ene screenshot". Er staan er meerdere.

Joni Philips (Eindredacteur) op 19-11-2015 om 18:52 [Niv: 1164 / Exp: 58182]
Er staat maar één screenshot bij de game waarnaar 3D wordt verwezen. Ik denk dat je slim genoeg bent om te beseffen dat het dan bijvoorbeeld niet gaat om de Animal Crossing screenshots.

Je verwijst voor de rest nergens naar een reden waarom een game met duidelijke 3D graphics dat niet mag genoemd worden. Je zou onder dezelfde termen Diablo 3 bijvoorbeeld als een 2D game benoemen. Je hebt daarnaast ook bewegingen in de hoogte, je hebt de Jump Attack bijvoorbeeld.

Limmepie op 19-11-2015 om 19:40 [Niv: 21 / Exp: 1043]
Lekker neerbuigende verwijzing met een insinuatie dat ik eigenlijk te dom ben om uit je vage verwijzing de juiste screenie te kiezen. Je verwijzing "die ene screenshot" is helemaal niet duidelijk, omdat deze wel degelijk op drie Zelda screenies kan slaan. Dat ik er maar lukraak van uit moet gaan dat je de screenie bedoelde bij het stuk "waarnaar 3D wordt verwezen" is vaag.

Er vanuit gaande dat je dus inderdaad die van PH bedoelt, vergelijk die screenie eens met:

http://www.zeldadungeon.net/wp-content/uploads/2015/04/Angry-Cuccos.jpg

Als ik die screenies vergelijk zie je dezelfde diepte in de boom en in de ingang. Doet denken aan 3D, maar het is verkapt 2D (of 2.5D). Of wil je mij met droge ogen gaan vertellen dat A Link to the Past dus ook 3D is?

Ironisch genoeg zijn dus de twee screenies van ST waar je dus niet naar verwijst meer in 3D. De roterende camera maakt mogelijk dat je vrijwel elke hoek kunt bekijken. Toch is ook hier je cameraview alsnog beperkt omdat de avatar niet vrij rond kan lopen, het 3D platform gedeelte ontbreekt, en het totaal representeert een railshooter. Echt 3D is dit dus ook niet. Bovendien, het vormt meer het hubgedeelte tussen de 2.5D levels, en is daarom niet het belangrijkste van het spel.

Je beticht mij dat ik geen argument geef. Dat gaf ik wel. In deze Zelda titels ontbreekt vrijwel altijd de dimensie hoogte, of deze is zeer beperkt. Je kan namelijk nooit naar het plafond kijken.

Diablo. Ken het spel verder niet. Een beetje googlen resulteert in screenies van dezelfde top-down view. Dit is ook een "3D wereld" waarin je je slechts in twee dimensies kan uitten. Zelfde reden. Je kunt waarschijnlijk niet naar boven kijken, nog bewegen. Een simpele sprong is slechts een beperkte beweging de hoogte in, maar nooit zal de dimensie hoogte echt te zien zijn. Daar bovenop zul je nooit de achterzijdes van de bomen e.d. te zien krijgen. Met andere woorden, 2.5D.

Voorbeelden van echte 3D spellen zijn Mario 64, Ocarina of Time, Counter-strike 1.6 en World of Warcraft. Je kan mij niet serieus vertellen dat je WoW en Diablo III beide als gelijke vorm 3D aanschouwd? Nee. Diablo III en de DS Zelda's zijn wat je noemt "isomatric 3D" ofwel, https://en.wikipedia.org/wiki/Isometric_graphics_in_video_games_and_pixel_art

2.5D dus en niet 3D.

Joni Philips (Eindredacteur) op 19-11-2015 om 20:09 [Niv: 1164 / Exp: 58182]
Je hebt nu eenmaal meer dan een manier om 3d te doen net zoals een 2d game even goed en sidescroller of topdown kan zijn. Dit is duidelijk een 3d game. Werd dan ook zo op de markt gebracht. Volgens je zelfde argument zijn bijvoorbeeld GTA3 en ff7 ook 2d

Limmepie op 20-11-2015 om 00:08 [Niv: 21 / Exp: 1043]
Geen idee of die spellen dat zijn. Ken ze niet. Zou zo maar kunnen.

Dat het via de marketing als 3D wordt verkocht is natuurlijk waar. Marketing heeft echter het doel zoveel mogelijk te verkopen van het product met de mooiste beloftes die niet altijd waar worden gemaakt. Kortom, marketing in deze als basis van feiten aandragen werkt natuurlijk niet.

Simpelweg zeggen dat dit 3D is zonder op mijn argumenten in te gaan is jou manier van discusseren in deze. Wel zwakjes. De consensus onder Zelda spelers is in ieder geval dat deze titels als 2D a 2.5D worden gezien.

Limmepie op 20-11-2015 om 00:13 [Niv: 21 / Exp: 1043]
Ik heb even GTA 3 bekeken. Tuurlijk is dat 3D. Dat spel heeft gewoon een third person camera. Mooi dat je deze titel aanhaalde. Nu weet ik tenminste dat je of niet leest wat ik typ, of dat je niet eens begrijpt wat ik zeg. Stelt mij gerust in ieder geval, omdat ik weet waar ons mening verschil uit voort komt.

Redneckerz (Redacteur) op 20-11-2015 om 01:31 [Niv: 209 / Exp: 10444]
Holy shit, dit is nog steeds gaande?

Overigens beticht Joni je nergens van en maakt hij zeker geen insinuaties.

De gameplay van The Phantom Hourglass speelt zich grotendeels af op een 2D grid. Echter is ook duidelijk in het zeilen te zien dat dit door een 3D omgeving wordt gedaan. Het is dus deels een 2D titel en deels 3D gezien er gebruik wordt gemaakt van een 3D gerenderede omgeving als je gaat zeilen.

De omgeving van Sprit Tracks is overigens duidelijk 3D, maar de gameplay is 2D on-rails. (Dat is echter geen 2.5D.)

2.5D zou in deze overigens onterecht zijn. 2.5D vandaag de dag is vooral voortbehouden aan isometrische games die niet bestaan uit sprites. In de jaren 90 werd het vooral gebruik door titel zoals Duke Nukem 3D en Doom, die 3D simuleerden op een 2D grid en gebruik maakten van raycasting en opgeschaalde sprites. Quake was dan weer populair daar het in 3D werd gerenderd met 3D geometrie.

Gewijzigd door Redneckerz op 20-11-2015 om 01:37

Limmepie op 20-11-2015 om 07:33 [Niv: 21 / Exp: 1043]
@Redneckerz

Ik bemerk verwondering over een discussie. Je hoeft niet te discusseren. Anderzijds, als het je stoort dat ik het doe moet je het vooral laten weten.

Ik parafraseer: "Dat je slim genoeg bent" maakt een aanname toch. Hoe is dat geen insinuatie. En hij zei toch dat ik geen argument aandroeg. Dat is ook betichten. Daarbij, hij verdedigd zichzelf daar niet eens in, al is hij vast oud en groot genoeg, waarom doe jij het voor hem?

De hubgedeeltes tussen de levels zijn inderdaad 3D. Dat had ik al uitgelegd. En PH vanwege de vrijheid van beweging en camera nog meer dan ST.

De levels zelf en dus het hart van het spel geef je zelf toe dat het op een 2D grid afspeelt. Dit is bij beide spellen zo. Omdat deze onderdelen toch het belangrijkst zijn in het spel kun je er bijna niet omheen dat het speelt, voelt als en dus eigenlijk een 2D spel is.

Redneckerz (Redacteur) op 20-11-2015 om 11:05 [Niv: 209 / Exp: 10444]
@ Limmepie:
Ik denk dat je alles over analyseert.

Dat het topdown is betekent niet meteen dat de karakters/omgevingen ook 2D zijn. Van Worms is gekend dat sommige delen het klassieke 2D aanzicht hadden, maar alle omgevingen/karakters in 3D waren.

Ergens vind ik het ook niet zo bijzonder wat de definitie ervan is. Waar maak je je druk om? Het gaat toch om ''Zelda, De Game'', niet om ''Zelda, Het Niet Definieerbare Visueel Entertainment Expositie''?

Limmepie op 20-11-2015 om 13:46 [Niv: 21 / Exp: 1043]
Het gaat erom dat de ds spellen niet 3D zijn en dus niet zo spelen als de bijvoorbeeld vele malen betere echte 3D spellen zoals Ocarina of Time.

Zeggen dat ze 3D zijn schept de verwachting wel van een vrije camera en dergelijke. Die bubbel probeer ik te verbreken.

Redneckerz (Redacteur) op 20-11-2015 om 14:01 [Niv: 209 / Exp: 10444]
@ Limmepie:
Ik zou zeggen, pas de Wikipedia link aan van The Phantom Hourglass, want dat is overduidelijk dus incorrect:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Zelda:_Phantom_Hourglass

''The game features 3D cel-shaded graphics with an overhead camera perspective''

''When sailing, the game shows a map of the area on the Nintendo DS's top screen, and a 3D top-down view of Link and his nearby surroundings on the lower touchscreen.''

''During certain events, including most boss battles, a 3D view is shown on both screens, allowing the player to have a wider view of their surroundings.''

Daarnaast kan de Zelda wiki dan ook wel een opfrisbeurt gebruiken als het om Spirit Tracks gaat:
http://zeldawiki.org/The_Legend_of_Zelda:_Spirit_Tracks

''Spirit Tracks makes use of cel-shading graphics, which is consistent with its predecessors. Being a 3D game, the game uses 2D-style perspective while Link is on foot in a town, temple, sanctuary, or any other regular destination. 3D is resumed during train travels, boss battles, certain minigames, and while Link plays the Spirit Flute.''

Titels kunnen prima in 3D worden gerendered en daarnaast een gefixeerd perspectief hebben: Spirit Tracks is daar een goed voorbeeld van.

Het schept sowieso geen verwachting van een vrije camera, die waardes ken jij zelf toe.

Limmepie op 20-11-2015 om 17:22 [Niv: 21 / Exp: 1043]
Precies, 2D perspectief. Daar ga je

Redneckerz (Redacteur) op 20-11-2015 om 20:12 [Niv: 209 / Exp: 10444]
@ Limmepie:
Er staat toch duidelijk ''being a 3D game'' en daarna ''2D-style perspective'' en ''3D graphics with overhead camera perspective''. (Of je bent een grapje aan het maken, in dat geval heb ik in het aas gebeten)

Oftewel, de opmerking ''Het gaat erom dat de ds spellen niet 3D zijn'' is dus verworpen. 3D spel, 2D perspectief.

MaartenL (Redacteur) op 20-11-2015 om 21:52 [Niv: 472 / Exp: 23593]
Niet eens 2D perspectief... even beter lezen:

"2D----->style<----- perspective"

Volgens jouw redenering zou zelfs Starcraft 2 een 2D game zijn Limmepie o.O

Limmepie op 20-11-2015 om 23:29 [Niv: 21 / Exp: 1043]
Pff. Echt geen zin voor elk spel te bekijken wat het is.

Vaste camera hoek met 3D models is Isometric 3D of 2.5D en niet echt 3D.

Noemen jullie maar verder hoe het wil, jullie zijn niet de enige die het zo noemen, en ik ook niet. To-mee-to To-ma-to zullen we maar zeggen.

Redneckerz (Redacteur) op 20-11-2015 om 23:38 [Niv: 209 / Exp: 10444]
@ Limmepie:
Je wilt toch altijd onderbouwing? Nu krijg je dat en is het ''Geen zin om te bekijken wat het is'' terwijl je wel die titels consequent betitelt als zijnde 2D games (En zo simpel ligt het nu niet)

Je wilt er gewoon niet aan dat je in deze fout zit. Prima, hou dan ook gewoon de eer aan jezelf en reageer dan niet

Gewijzigd door Redneckerz op 20-11-2015 om 23:38

Limmepie op 21-11-2015 om 10:51 [Niv: 21 / Exp: 1043]
Nee. Ik ben niet fout. Het is geen 3D in mijn ogen. Meningen kunnen nu eenmaal verschillen. Ik ben fout in jouw ogen en vica versa. Daar houdt t mee op, want we zullen nooit van inzicht veranderen. Daarom wordt de discussie oeverloos.

Waarom moet ik van elk spel gaan uitmaken of het 3D is? Topdown vaste camera is isometrisch 3D. Dus in mijn ogen 2.5D. Ik hoef dat niet voor spel uit te gaan maken, doe het lekker zelf.

Kusje.

Redneckerz (Redacteur) op 21-11-2015 om 11:52 [Niv: 209 / Exp: 10444]
@ Limmepie:
Precies, in JOUW ogen. De bronnen (waar je altijd zo prat op gaat) spreken je tegen. Dat is het verschil. Je maakte een claim, en deze is door de bronnen weerlegd. Wat mij betreft noem je het 4D. Dat is immers je mening. Alleen die mening staaft niet met de bronnen

Isometrisch 3D is nog steeds 3D. 2.5D is een heel ander concept wat vooral wordt toegepast op jaren 90 spellen. Klaarblijkelijk begrijp je dat niet. Maar goed, jouw keuze

Limmepie op 21-11-2015 om 15:44 [Niv: 21 / Exp: 1043]
Ja in mijn ogen inderdaad.

Ik maakte mijn claim ook op basis van bronnen. Soms kun je alsnog niet op hetzelfde uit komen.

Isometric 3D: https://en.wikipedia.org/wiki/Isometric_graphics_in_video_games_and_pixel_art

"Similar projections[edit]
The term is often applied to any game with an—usually fixed—overhead projection that appears at first to be "isometric". These include games that utilize trimetric projection, such as Fallout (1997)[16] and SimCity 4 (2003);[17] games that utilize oblique projection, such as The Legend of Zelda: A Link to the Past (1991)[18] and Ultima Online (1997);[19] and games that utilize a combination of perspective projection and a bird's eye view, such as Silent Storm (2003)[20] and Torchlight (2009).[21] There are also titles that utilize polygonal 3D graphics, but still render the graphics to the screen using parallel projection. These include Syndicate Wars (1996), Dungeon Keeper (1997) and Depths of Peril (2007)."

De concensus in de Zelda community:
http://zeldadungeon.net/forum/threads/phantom-hourglass-is-it-considered-3d-or-2d.28299/

http://zeldauniverse.net/forums/index.php/Thread/91191-Will-Phantom-Hourglass-be-the-last-2D-2-5D-Zelda-Game/

http://www.gamefaqs.com/boards/632936-the-legend-of-zelda-wii-u/69592210

Veel plezier met het 3D noemen, ik doe dat niet.


 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Virtual Console: Nintendo Wii U
Type:
Feature
Releasedatum:
TBA
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:
Geen media gevonden