Ontwikkelaars als Rockstar en Ubisoft staan bekend om hun titels die zich af spelen in een grote, open wereld, maar Electronic Arts zal minder snel in dit rijtje worden geplaatst. In de toekomst moet hier verandering in komen.
De studio werkt namelijk aan een actiegame die zich afspeelt in een open wereld, zo laat CFO Blake Jorgensen weten tijdens de UBS Global Technology Conference in San Francisco:
quote: "We've never really operated in the largest genre of gaming, and that's the action genre. That's the Assassin's Creed-style games; more open-world, more single-play versus multiplayer. It's not been an area that we've operated in."
Recentelijk werd Jade Raymond bij Electronic Arts binnen gehaald en zij heeft momenteel leiding over de Montreal studio die het project moet realiseren.
Geheel als een verrassing komt de 'aankondiging' overigens niet. Vorig jaar liet EA Studios baas Patrick Soderlund al weten dat ze weinig actief zijn in het actiegenre, terwijl dit het grootste segment binnen de game-industrie is. In gesprek met IGN liet hij destijds weten:
quote: “EA is not known to make gigantic action games like Assassin's Creed or Batman or GTA or those types of games that are really big. The strategic direction that we put in motion is to expand our portfolio more into that segment, to see what can we bring to gamers that maybe hasn't been done before."
Jade Raymond verliet Ubisoft vorig jaar, na als producer werkzaam geweest te zijn aan Assassin's Creed, Watch_Dogs en Splinter Cell. Met haar nieuwe studio, Motive genaamd, werkt ze onder andere samen met Visceral aan een Star Wars. Amy Hennig is eveneens bij deze game betrokken, zij was de voormalig schrijfster van de Uncharted reeks. Hiernaast werkt Motive aan een geheel nieuw IP, waar bovenstaande informatie mogelijk betrekking op heeft.
|