Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Preview:

Darksiders 2


Door Joni Philips op 04-08-2012 om 10:30
Bron: Gamed

Begin 2010 verrasten Vigil Games en THQ met Darksiders, een actiegame die elementen van The Legend of Zelda en God of War combineerde tot een fantastisch én origineel geheel. Een sequel was dan ook niet onverwacht, desondanks weet Darksiders II ons absoluut te verrassen.

Het verhaal gaat namelijk niet verder op het einde van het origineel, welke zeker een vervolg toeliet, maar begint opnieuw bij het begin: Eén van de vier ruiters van de Apocalyps – War – wordt naar de Aarde gelokt door een onbekend figuur en trapt zo in zijn val om ongewild de Apocalyps te veroorzaken. War wordt hiervoor ter dood veroordeeld, maar vraagt een kans om op zoek te gaan naar de persoon die hem bedrogen heeft. Het betekende de start van zijn avontuur in Darksiders en het is ook de start van het verhaal van Darksiders II. In de hoofdrol echter geen War, maar zijn broer Death die furieus is als hij hoort wat er met zijn broer gebeurd is. Aangezien War de meest eervolle van de Ruiters is, gelooft hij zijn broer meteen en trekt hij naar de Nether Realms en de Aarde om zijn broer te verdedigen en de bedrieger te vinden.


Met Darksiders II wordt dus een vergelijkbaar verhaal verteld, maar het hoofdpersonage Death wordt geen simpele kopie van War. In het verhaal krijgen we een betere visie op hem dan we kregen op War, Vigil Games vond Death namelijk een gemakkelijkere Ruiter qua karakter-definitie dan zijn broer. Die persoonlijkheid vertaalt zich zelfs naar de gameplay, zo opende War deuren door ze open te slaan, maar heeft Death extra armen die de deur voor hem opendoen. Ook de wapens die hij mee draagt zijn een pak spectaculairder, hij gebruikt namelijk een dubbele zeis waarmee hij uitgebreide combo’s kan opbouwen terwijl hij vijandelijke aanvallen ontwijkt want blokkeren is geen optie. Tijdens het vorderen van de game krijg je uitgebreide opties om Death’s uiterlijk aan te passen via nieuwe wapens en uitrustingen. Via deze wapens en uitrustingen maak je Death ook sterker, terwijl je via meerdere skill-trees op basis van je armor meer variatie in zijn aanvallen en verdediging brengt.

Het zoeken van de bedrieger wordt echter een moeilijke klus ondanks die krachtige wapens, de game is namelijk niet kort te noemen. Death belandt in een avontuur dat viermaal zo groot is als dat van zijn broer. Zoals in Darksiders moet de speler verschillende dungeons verkennen die gelinkt worden via een viertal steden, waarbij één stad nu meer dungeons telt dan de eerste Darksiders in totaal. De grotere oppervlakte zorgt ervoor dat Despair, het paard van Death, snel wordt geïntroduceerd en dat Death meer atletische vaardigheden krijgt. Zo zal hij regelmatig moeten klimmen om zijn doelen te vinden. Dit kan hij onder meer met zijn Ghost Hand, een spectrale hand waarmee hij niet alleen deuren opent, maar een hand die ook als haak gebruikt kan worden om omhoog te klimmen. Langs één kant is het vergelijkbaar met de Abyssal Chain uit het origineel, maar langs de andere kant krijgt het meer toepassingen.


De grotere omgeving en de hogere focus op verkenning leiden ook tot meer RPG-elementen, vooral het ontdekken van loot zal een grote rol spelen en ook de eerder genoemde Skill Trees zullen veel bekijks trekken. Beide systemen zullen een verregaande customisatie van je personage toelaten zodat niet alle Death’s gelijk zijn. Om te demonstreren dat je Death echt krachtiger wordt, zul je ook bij elke aanval kunnen zien hoeveel schade hij doet.

Toen de ontwikkeling van Darksiders startte, was Vigil Games eigenlijk nog maar een nieuwbakken studio die werkte aan zijn debuutgame. De ontwikkelaar heeft echter de nodige ervaring opgedaan en dat zie je aan Darksiders II, dat met zijn vele veranderingen nog een duidelijke stap vooruit moet zetten. Of de veranderingen nog altijd voor een prachtig geheel zorgen, zullen we op 21 augustus ontdekken op de PC, de PS3 en de Xbox 360. Later komt de game ook naar de Wii U.


10:33  PS All-Stars lek klopt, is niet volledig
10:25  Trophies Metal Gear Solid 4
 Reacties (2)
 Pagina: 1
jerfo op 04-08-2012 om 13:20 [Niv: 93 / Exp: 4627]
kan niet w88 tot hij uitkomt ben wel weer toe aan een nieuwe game zoals deze

SgtJager96 op 09-08-2012 om 17:15 [Niv: 39 / Exp: 1964]
oooh chil ik weet zeker dat dit spel beter word dan zijn voorganger.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Darksiders 2
Type:
Game
Releasedatum:
21-08-2012
Ontwikkelaar:
Vigil Games
Uitgever:
THQ Inc.
Media:








Meer media