Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
04 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Bizerta: Silent Evil
Nieuws:

'Wii U Pro Controller voor hardcore gamer'


Door Rene Groen op 31-07-2012 om 14:39
Bron: Gameplanet

Veel gamers zagen het gezwaai met de Nintendo Wii controller lachend aan en gingen snel verder met hun klassieke controller, met de komst van de Nintendo Wii U wil het bedrijf deze fout niet nogmaals maken.

In een interview legt de hardware producer van de Nintendo Wii U, Katsuya Eguchi, uit dat de Pro Controller gemaakt is om multi-format ondersteuning aan third-party ontwikkelaars te geven. Het maakt het de bedrijven volgens hem makkelijker om multi-platform titels te ontwikkelen, juist omdat de Wii Remote geen analoge sticks bevat.

Eguchi vervolgt zijn verhaal door de interesse van (hardcore) gamers te prijzen en te benadrukken dat ze deze groep niet achterwege willen laten. Nintendo wil dan ook stappen maken en veranderingen doorvoeren om ook deze gamers te binden bij de Wii U.


14:47  'Beyond is een emotioneel verhaal, geen fun'
14:34  God of War met nieuwe collectie?
 Reacties (6)
 Pagina: 1
thenativedude op 31-07-2012 om 15:06 [Niv: 137 / Exp: 6865]
Weet niet hoe de pro dudes er over zullen denken.

AltairJack op 31-07-2012 om 15:11 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Ze moesten de tablet en WII mote ook maar optioneel maken net zoals de Move en Kinect ook exclusief zijn voor een enkeling casual games.

Rene Groen (Eindredacteur) op 31-07-2012 om 15:11 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Voorlopig moeten we het vooral doen met titels die reeds verschenen zijn op de Xbox 360 en PlayStation 3. Dit is niet vreemd, alleen zullen ze in de toekomst wel gelijktijdig games uit moeten gaan brengen op de Wii U en de andere consoles, anders trek je geen gamers weg van de 360 en PS3.

Sympharion op 31-07-2012 om 20:39 [Niv: 43 / Exp: 2139]
@AltairJack
Juist niet, je ziet nu hoe het met Move is afgelopen. Doordat het geen primaire controller is zijn er bijna geen games voor uitgekomen die het waard zijn. En de spellen die uit zijn gekomen daarvoor zijn vooral party-games. Als dat een primaire controller zou worden zouden er veel meer spellen voor ontwikkeld worden en zou er veel innovatiever gebruik van worden gemaakt. Dit is precies hetzelfde geval als Kinect en de Wii U GamePad. Je ziet dat Microsoft Kinect nou heel erg aan het pushen is. Als ze dat niet zo hadden gedaan zou Kinect nu alleen maar bruikbaar zijn in enkele sport- en party-games. Doordat Microsoft zo hoog in wil zetten in Kinect komen er ook games die nuttig gebruik kunnen maken van Kinect. Alle Microsoft spellen gaan nu ook gebruik maken van Kinect op Xbox. Omdat de Wii Remote de primaire controller was op de Wii zijn er heel veel spellen uitgekomen die echt nuttig gebruik maakt van de Wii Remote. Kijk maar naar Zelda en Red Steel 2. Als de Wii U GamePad een secundaire controller zou worden en de Pro controller de primaire controller zou worden zou het unieke weg zijn van de Wii U en dan zou de Wii U net zo'n einde kennen als de Move nu is geëindigd. Daarom denk ik dat ook de PS3 + PSVita remote-play niet heel ver gaat komen. Omdat de Vita niet de primaire controller is en dus ook niet met elk spel beschikbaar wordt.
Dus gelukkig is de Wii U GamePad de primaire controller!

Iets om over na te denken.

Gewijzigd door Sympharion op 31-07-2012 om 20:43

AltairJack op 31-07-2012 om 21:45 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Er komen niet zo veel move/kinect games uit, omdat de normale controller gewoon beter werkt voor de meeste games.

De paar games waar het wel beter werkt maken gebruik van move en kinect, en soms is het een alternatieve besturing zoals in RE 5 en Killzone. Door WII mote te forceren krijg je juist dat mensen motion controls gaan shoehornen in games terwijl een normale controller misschien beter werkt.

De WII U tablet heeft gelukkig alleen een extra (overbodige?) scherm, dus die kunnen ontwikkelaars ook grotendeels negeren als ze willen.


Jrlopes op 01-08-2012 om 09:51 [Niv: 0 / Exp: 11]
@AltairJack

Je bekijkt het allemaal een beetje andersom heb ik het idee. Waar is de logica voor Nintendo om de genoemde USP optioneel te maken? En al helemaal na het zien floppen van de Kinect en Move.

En heb je het over het verwaarlozing van games/en of development om een said motioncontroller te gebruiken? Wat dacht je van Rare, gedegradeerd naar het maken van Kinect Sports 1 & 2. Bij Nintendo werd hun inzicht en creativiteit tenminste nog gewaardeerd.

En dat scherm overbodig? Gebruik je fantasie! Ik kan wel tientallen praktische en leuke toepassingen bedenken.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Nintendo Wii U
Type:
Hardware
Releasedatum:
30-11-2012
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:






Meer media