Wanneer je jarenlang aan grootse projecten werkt bestaat de kans dat je iets geheel anders wil gaan doen, zo ook Anna Marsh en Sarah van Rompaey.
Eerstgenoemde laat weten dat er bij grote projecten en bedrijven vele mensen betrokken zijn, waarbij het tevens lang duurt voordat een game op de markt komt. Met de oprichting van ontwikkelstudio Lady Shotgun Games wil ze meer vrijheid, namelijk het ontwikkelen van iOS titels die simpelweg leuk zijn om te spelen, zonder voortdurend met de gedachte rond te lopen dat je een alle mensen moet plezieren.
March weet waar ze over praat, zo werkte ze al voor Sony, SEGA en Crystal Dynamics, waarbij ze werkte aan projecten als Tomb Raider en Hitman. De nieuwe studio richt ze samen op met Sarah van Rompaey die op haar beurt werkte bij Infogrames, Atari en Sony. Ze doen het echter niet alleen, ze werken samen met freelancers van wie een groot deel vrouwen is, hetgeen aansluit bij de bedrijfsnaam. Volgens het tweetal willen ze de mannelijke dominantie in de industrie doorbreken, waarbij te denken valt aan flexibele werkuren vanwege kinderen, terwijl lange werkdagen binnen de industrie heel normaal zijn.
De eerste titel van Lady Shotgun Games moet binnen enkele maanden bekend worden gemaakt, waarbij de titel zelf later dit jaar verschijnt. Hoewel het een iOS titel betreft bestaat de mogelijkheid dat deze later ook naar andere platforms komt.
|