Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Crash Team Rumble
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Kawata praat over PS2 versie van Resident Evil 4


Door Rene Groen op 19-09-2005 om 12:55
Bron: Game Informer

De website Game Informer had een gesprek met producer Masachika Kawata, waarin hij praat over de komst van Resident Evil 4 naar de PlayStation 2, nieuwe toevoegingen en andere zaken.

En wat doen wij dan bij Gamed? Precies, wij vertalen het voor je en zetten de belangrijkste zaken op een rijtje. Leest u even mee?

Masachika Kawata
Masachika Kawata


- Voordat Kawata verbonden werd aan Resident Evil 4 had hij onder Capcom al eerder gewerkt aan Dino Crisis en de remake van Resident Evil.

- Het was erg moeilijk om de Gamecube versie te poorten naar die van de PlayStation 2. Het moeilijkste aspect was die van de ruimte en het hercreëren hiervan. Het was lastig om de uitgestrekte omgevingen met vele vijanden op de Gamecube over te brengen naar de PS2. In eerste instantie werd er aan gedacht om de gebieden op te delen, of een techniek toe te passen om het gevoel te behouden. Uiteindelijk is er voor een compressie technologie gekozen waardoor het toch hetzelfde gehouden kon worden als op de Gamecube.

- Eén bepaald punt in de game was erg lastig om over te brengen naar de PS2. Het is echter lastig voor een gamer om dit punt te ontdekken, dus misschien merken ze dit wel helemaal niet. Hij spoort iedereen aan om de PlayStation 2 versie te proberen en te kijken of ze het verschil met de Gamecube versie kunnen waarnemen. Veel verschil zal er namelijk niet tussen de twee versies zitten.

- Kawata denkt dat gamers die de Gamecube versie al gespeeld hebben toch de PlayStation 2 versie moeten checken. De extra content in deze hernieuwde versie is dat zeker waard. Vijf grote extra's zijn toegevoegd; een nieuwe missie voor Ada Wong, nieuwe kostuums, een nieuw laser wapen (de PRL412), een widescreen versie en een movie browser waarin je alle filmpjes nog eens terug kunt zien.
De Ada Wong missie kan je spelen wanneer je het hoofdscenario helemaal hebt doorgespeeld. Deze verschilt vervolgens van het scenario van Leon.

- Voor de nieuwe wapens is een extra game in het leven geroepen. Hierin kan je de extra wapens verkrijgen. Je koopt ze dus niet van de merchant.
Om het laser wapen te verkrijgen moet je wel de hele game doorgespeeld hebben.

- In het begin is nagedacht om de kettingzaag als wapen in het spel door te voeren. Hier zijn ze echter in een later stadium op teruggekomen. Het zou de atmosfeer van het spel, en het type karakters welke er rondlopen, teveel aantasten. Voor een held als Leon zou het raar zijn als hij een kettingzaag zou pakken en door vijanden heen zou snijden. De kettingzaag is dus niet in het spel aanwezig.

- De kettingzaag controller is Kawata zeer enthousiast over. Wanneer je bijvoorbeeld op de start knop drukt voel je hem daadwerkelijk starten, inclusief bijhorend geluid.

- Doordat de game erg lang in ontwikkeling zou zijn wilde ze iets toevoegen aan de game, en niet zomaar met een ppoort komen. Zo kwamen ze op het idee van 'Seperate Ways', waarin Ada Wong meer uitgediept wordt. Om dit te doen is er gekozen voor een tweede verhaal waarin zij naar voren komt.
Dit idee was compleet nieuw toen er aan de PlayStation 2 versie gewerkt werd, en dat is dan ook de reden dat Gamecube bezitters het zonder haar moesten doen. Het idee werd vervolgens uitgewerkt door Kawata en zijn team en daarna voorgelegd aan original director Mikami. Ook deze was enthousiast en zo gingen ze ermee aan de gang.
Voor het verhaal van Ada Wong zijn zo'n vijftien tot twintig minuten aan nieuwe footage in het spel gebracht. De extra speeltijd die het oplevert ligt op minimaal 5 uur.

- Aangezien de Gamecube joystick iets stijver is dan die van de PlayStation 2 zijn hier testen op gedaan. Deze testen zijn uitgevoerd met mensen die de Gamecube versie niet gespeeld hadden en deze hadden geen klachten over de controles.

- De PlayStation 2 game zal op 1 disc uit gaan komen.


13:04  Jim Merrick praat na over de Revolution
12:36  Virtua Fighter en Tekken naar de PSP?
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Resident Evil 4
Type:
Game
Releasedatum:
18-03-2005
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media