Hoe regel je een exclusieve game? In deze generatie kost het je een flinke zak vol geld, maar vorige generatie was alles anders. Een flinke handdruk, enkele biertjes en je had Grand Theft Auto III...
Ex-Sony Computer Entertainment Europe baas David Reeves onthulde vandaag dat hij op die manier de exclusiviteit van Grand Theft Auto III heeft geregeld. Samen met Chris Deering sprak hij met Kelly Sumner, een voormalige Take Two baas op een private beurs in Los Angeles. In de eerste plaats regelden ze de exclusieve PS2 release van State of Emergency, wat volgens hem geen dure klus was. Reeves verwachtte toch geen Xbox release en vroeg daarna of Take Two nog iets anders in de aanbieding had. Take Two zei toen dat ze nog een Grand Theft Auto game hadden liggen waarvoor ze wel iets konden doen. Reeves had gehoord dat de game goed was, maar niet fantastisch van zijn technisch team, maar hij ging toch akkoord. Uiteindelijk kwamen de drie bazen ook snel tot een akkoord waarbij alles werd geregeld over een pint bier en bezegeld met een handdruk. Een formeel contract werd zelfs niet opgesteld. De tijden zijn duidelijk veranderd...
And they said, ‘Well, we’ve got this Grand Theft Auto game… I suppose we could do a deal on that.’
|