Onder de naam Milo & Kate leerden we een ambitieus project kennen. Het ging om een computergestuurd personage dat reageerde op onze handeling en de voor hem bekenden zelfs zou herkennen.
Korte tijd later ontstond echter onduidelijkheid: was Milo & Kate een project om te laten zien waartoe Kinect in staat is of betrof het daadwerkelijk een game? Meerdere partijen gaven meerdere visies op dit verhaal en nu is het de beurt aan Microsoft’s Alex Kipman, de bedenker van Kinect.
Volgens Kipman is Milo & Kate nooit aangekondigd als een game, sterker nog, het was nooit een product. In plaats daarvan was het een sandbox, een wereld die ze in staat stelde om bepaalde dingen te creëren en te laten zien.
“Milo was a sandbox. In this world of creating experiences I used voice, gestures, identity together.
Milo was the sandbox which allowed us to define how to do these experiences, and what you saw was a transformational experience where you got a level of emotional connection unlike anything you had seen before.”
De technologie achter Milo & Kate is overigens wel voor een andere game gebruikt, namelijk Kinectimals.
“Kinectimals is about creating an emotional, deep relationship between you and this tiger cub. It uses identity, knows who you are. It actually reacts differently when you walk in front of it, because it’s your tiger, than when I walk in front of it, because it doesn’t know me."
|