Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Feature:

Halo: Reach: Singleplayer


Door Roderick op 11-09-2010 om 07:38
Bron: Gamed

14 september verschijnt (voorlopig?) de laatste Halo game van ontwikkelaar Bungie. Het team achter de Halo reeks wil er een spetterend slot aan geven en zegt met Halo: Reach alle registers los te hebben getrokken. Wij kijken alvast naar de veranderingen en mogelijke verbeteringen die Bungie in Reach heeft toegepast.

Halo staat bekend voor twee onderscheidende elementen: een epische singleplayer en een uitgebreide multiplayer modus. Al vanaf het eerste deel heeft Bungie er met een sterke singleplayer voor proberen te zorgen dat de speler werd meegesleept in het verhaal en het hele universum waarin Halo zich afspeelt. Vandaag nemen we de singleplayer dan ook onder de loep. Echter wel zonder te diep in het verhaal van Halo te duiken. Daarvoor heeft Joni een duidelijk overzicht gemaakt, die je hier kunt bekijken. In dit overzicht bespreekt Joni ook het boek: The Fall of Reach. Op dit boek is Halo: Reach gebaseerd en de game volgt de gebeurtenissen in dat boek dan ook grotendeels. The Fall of Reach speelt zich precies af voor de eerste Halo game en beschrijft het verhaal van de oorlog om de planeet Reach. Dit is een grote confrontatie tussen de Covenant en de mens, waarbij de planeet Reach uiteindelijk vernietigd zal worden.


Ondanks dat het verhaal bekend is meldt Bungie toch de nodige plottwists en interessante ontwikkelingen voor de speler te hebben. Of dit het geval is zullen we vanaf 14 september te weten komen. Zonder verder teveel over het verhaal door te gaan valt te melden dat Reach niet meer om één held draait. Net als in ODST gaat Reach verder dan Master Chief. In Reach ben je deel van het Noble Team, een team Spartans (een groep supersoldaten waartoe ook John 117, Master Chief, behoort). In ODST zagen we al dat het vechten in een team anders werkt dan in het pak van een supersoldaat, maar Bungie wil dat we in Reach nog meer het gevoel hebben te vechten in een team. Veel aandacht is er daarom in het verhaal voor de verschillende Spartans in Noble Team. In totaal bestaat het team uit zes Spartans: Carter (de all-round soldaat), Catherine (think-first-shoot-later), Jorge (voor het zware geschut), Jun (de sniper) en Emile (de shoot-first-think-later soldaat) . De speler is het zesde lid van Noble team, genaamd Noble-Six. Je vervangt Thom, die in een eerder gevecht is gesneuveld, als zesde lid.

Ondanks de grotere nadruk op het team in plaats van het individu is Halo: Reach geen team-based shooter geworden. Dit betekent dat je nog steeds alleen controle hebt over je eigen persoon en dat het team verder niet aan te sturen valt met commando’s. De verschillende leden van Noble-Team zullen je wel bijstaan in de strijd, maar zullen volledig op eigen kracht het gevecht ingaan. Dit wil niet zeggen dat het in de coöperatieve modus voor vier spelers geen toegevoegde waarde gaat hebben. Spelers krijgen de keuze of ze met hun eigen Spartan, of met een lid van het Noble Team willen spelen om bepaalde missies tot een einde te brengen. Nieuw aan de coöperatieve modus (die zowel online als offline te spelen zal zijn) is dat er op Xbox Live nu ook matchmaking mogelijk is. In Halo: Reach heb je dus niet meer de beperking dat je met je vrienden de game in coöp door moet spelen.

Om Reach interessant te maken als game is het introduceren van een team Spartans niet genoeg. Daarom heeft Bungie een paar nieuwe elementen toegevoegd om het interessant te maken. De belangrijkste toevoeging zijn de armour abilities. Deze geven je bijvoorbeeld de mogelijkheid tot het gebruiken van een jetpack, een tijdelijk schild, of de mogelijkheid om te sprinten. Vermoedelijk is de aanpak in de singleplayer wat betreft deze abilities een stuk meer geleid dan in de multiplayer, waarbij je zelf de keuze hebt welke armour abilities je kunt gebruiken. In de singleplayer zullen ze waarschijnlijk beschikbaar zijn wanneer je ze het hardst nodig hebt en wanneer je ze nodig hebt om verder te komen. De items uit Halo 3 (bijvoorbeeld het Bubble-Shield) komen niet terug in de singleplayer van Halo: Reach. Ook de multiplayer zal deze niet bevatten. Wel komt bijvoorbeeld het Bubble-Shield terug als Armour-Ability.


Het zal niemand verbazen dat er nieuwe wapens in Halo: Reach zitten. Voor velen is misschien het allerbelangrijkst dat de Assault Rifle een make-over heeft gehad. Het wapen ziet er een stuk meer gedetailleerd uit, maar kan nog steeds zijn ouwe kunstje. Verder zitten er zo’n tien nieuwe wapens in de game, zowel aan de kant van de UNSC als de Covenant. Nieuwe wapens zijn onder ander de Marksman Rifle, de Focus Rifle, een nieuwe shotgun, een nieuwe sniper, een target locator (voor bombardementen) en een grenadelauncher. Ook zijn er nieuwe voertuigen in de game aanwezig, waaronder de Sabre. De Sabre is een ruimtevoertuig van de UNSC waarmee de Covenant in de ruimte wordt bestreden. Reach is dus niet alleen een First Person Shooter, maar zal ook een stuk space-combat bevatten. Ook zien we de Covenant Revenant (een grote, tweepersoons Ghost) in Reach en zal de Warthog een nieuwe variant krijgen.

Het moge duidelijk zijn dat Bungie ambitieus is geweest wat betreft haar laatste game. Of de toevoegingen voor een hoogstaande Halo-ervaring gaan zorgen leren we als de game op 14 september in de winkels ligt. Ook leren we dan of de space-combat Halo: Reach naar een hoger niveau tilt. Tot slot komen we dan eindelijk te weten of Bungie haar grootste belofte na kan komen: wordt Reach beter dan de allereerste Halo? We komen het snel te weten. Tot die tijd kun je je vermaken met ons artikel over de Reach multiplayer. Deze zal morgen op Gamed staan en jullie alle ins en outs geven over de Reach multiplayer (en Firefight!).


08:01  Kinect Adventures met 32 achievements
07:36  Raving Rabbids: Travel in Roman Time
 Reacties (33)
 Pagina: 1 | 2
Gast (82.72.87.xxx) op 11-09-2010 om 09:03
zit keiharde framerate lag op sommige stukken (en cut-scenes) in de single player modus!

Icecubez op 11-09-2010 om 09:36 [Niv: 45 / Exp: 2261]
Hoe weet jij dat ?
Heb je de game zo vroeg of ...... ?

Gast (62.238.36.xxx) op 11-09-2010 om 09:59
@ Gast, als je hem al gespeeld hebt zal het NOOIT een originele versie zijn. Gek zeg! dat hij het dan niet goed doet, je zou ze moeten aanklagen!!

Heb echt veel zin in de game, en nog wel het meeste in Forge World _O_

xwempin op 11-09-2010 om 10:14 [Niv: 17 / Exp: 868]
dit spel is nou echt waar voor je geld!!!

Gast (77.249.165.xxx) op 11-09-2010 om 10:44
halo is de shooter voor 18 <

00fabian7 op 11-09-2010 om 11:14 [Niv: 38 / Exp: 1914]
hmm, zal er ook een multiplayer-modus zijn met dat space-vliegtuig?

Gast (87.212.160.xxx) op 11-09-2010 om 11:27
hoe duur is het spel *D

dannyveno op 11-09-2010 om 11:46 [Niv: 59 / Exp: 2953]
Er zit een verschil tussen Spartan-II en Spartan-III lieve Roderick

Roderick op 11-09-2010 om 11:52 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Een Spartan is een Spartan, ondanks de verschillende 'versies'.

kwingkwait op 11-09-2010 om 12:23 [Niv: 13 / Exp: 639]
@Gast (82.72.87.xxx) tsja dat heb je met illegaal gedownloade goedkopere spelletjes nu eenmaal

Gast (82.173.56.xxx) op 11-09-2010 om 12:30
:D

Gast (84.27.118.xxx) op 11-09-2010 om 12:40
natuurlijk is armour ook correcte spelling, maar ik heb altijd het idee gehad dat 'armour' refereert naar middeleeuwse bescherming, terwijl 'armor' refereert naar hedendaagse bescherming. ookal is het alleen een verschil in respectievelijk engelse en amerikaanse spelling. ik vraag me af wat de schrijver heeft laten kiezen voor het woord 'armour'. zeker omdat bungie hardstikke amerikaans is, leek het mij veel logischer dat het armor abilities zijn. ook is er met een snelle google op 'armour abilities' geen enkel bericht over Reach te vinden.

Gast (86.83.92.xxx) op 11-09-2010 om 12:44
Armor? Nog nooit van gehoord.

Roderick op 11-09-2010 om 12:46 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Armor is de Amerikaanse spelling, Armour is de 'Britse' spelling. Dat is meteen de reden dat ik daarvoor heb gekozen.

Gast (82.168.11.xxx) op 11-09-2010 om 13:13
FUCK HALO,DUKE NUKEM GONNA KICKS HALO'S ASS THE DUKE IS BACK

konnichiwa op 11-09-2010 om 13:22 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Vandaag verloopt de halo review embargo voor alle grote sites...Binnen een paar uur hebben wrs vele sites een review van Halo reach. Ik gok dat de GT review vanavond komt want daar kijk ik wel naar uit .

Gast (77.248.230.xxx) op 11-09-2010 om 14:17
Dit is een gare powerranger spel met waterpistolen

Gast (85.147.17.xxx) op 11-09-2010 om 14:37
ik heb 't spel in 6 uur uitgespeeld en de cut-scenes zijn geweldig soms problemen met frame-rate maar dat dat komt heel weinig voor. hoop mensen halen hem voor de multiplayer

tesla246 op 11-09-2010 om 14:57 [Niv: 18 / Exp: 875]
''Dit is een gare powerranger spel met waterpistolen''

lol...damn, je hebt nog gelijk ook

MrDeveloper op 11-09-2010 om 15:06 [Niv: 6 / Exp: 312]
@ Gast (77.248.230.xxx)

LOL!

En toch blijft de game vermakelijk

Gast (85.147.17.xxx) op 11-09-2010 om 15:55
@ 77 dit zeg je al de hele tijd
en 't is niet grappig.

Gast (62.238.36.xxx) op 11-09-2010 om 17:40
_O_ _O_ _O_

Velqor op 11-09-2010 om 19:06 [Niv: 191 / Exp: 9548]
Enorm goede game

Gast (82.168.11.xxx) op 11-09-2010 om 19:48
KUT GAME GEEF MIJ MAAR PERFECT-DARK ARCADE,EN DUKE-NUKEM FOREVER

gastrion op 11-09-2010 om 19:53 [Niv: 67 / Exp: 3362]
@gast 82

y=3x+9(5-7x)

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Halo: Reach
Type:
Game
Releasedatum:
14-09-2010
Ontwikkelaar:
Bungie Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media