Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Feature:

Halo: Reach: Singleplayer


Door Roderick op 11-09-2010 om 07:38
Bron: Gamed

14 september verschijnt (voorlopig?) de laatste Halo game van ontwikkelaar Bungie. Het team achter de Halo reeks wil er een spetterend slot aan geven en zegt met Halo: Reach alle registers los te hebben getrokken. Wij kijken alvast naar de veranderingen en mogelijke verbeteringen die Bungie in Reach heeft toegepast.

Halo staat bekend voor twee onderscheidende elementen: een epische singleplayer en een uitgebreide multiplayer modus. Al vanaf het eerste deel heeft Bungie er met een sterke singleplayer voor proberen te zorgen dat de speler werd meegesleept in het verhaal en het hele universum waarin Halo zich afspeelt. Vandaag nemen we de singleplayer dan ook onder de loep. Echter wel zonder te diep in het verhaal van Halo te duiken. Daarvoor heeft Joni een duidelijk overzicht gemaakt, die je hier kunt bekijken. In dit overzicht bespreekt Joni ook het boek: The Fall of Reach. Op dit boek is Halo: Reach gebaseerd en de game volgt de gebeurtenissen in dat boek dan ook grotendeels. The Fall of Reach speelt zich precies af voor de eerste Halo game en beschrijft het verhaal van de oorlog om de planeet Reach. Dit is een grote confrontatie tussen de Covenant en de mens, waarbij de planeet Reach uiteindelijk vernietigd zal worden.


Ondanks dat het verhaal bekend is meldt Bungie toch de nodige plottwists en interessante ontwikkelingen voor de speler te hebben. Of dit het geval is zullen we vanaf 14 september te weten komen. Zonder verder teveel over het verhaal door te gaan valt te melden dat Reach niet meer om één held draait. Net als in ODST gaat Reach verder dan Master Chief. In Reach ben je deel van het Noble Team, een team Spartans (een groep supersoldaten waartoe ook John 117, Master Chief, behoort). In ODST zagen we al dat het vechten in een team anders werkt dan in het pak van een supersoldaat, maar Bungie wil dat we in Reach nog meer het gevoel hebben te vechten in een team. Veel aandacht is er daarom in het verhaal voor de verschillende Spartans in Noble Team. In totaal bestaat het team uit zes Spartans: Carter (de all-round soldaat), Catherine (think-first-shoot-later), Jorge (voor het zware geschut), Jun (de sniper) en Emile (de shoot-first-think-later soldaat) . De speler is het zesde lid van Noble team, genaamd Noble-Six. Je vervangt Thom, die in een eerder gevecht is gesneuveld, als zesde lid.

Ondanks de grotere nadruk op het team in plaats van het individu is Halo: Reach geen team-based shooter geworden. Dit betekent dat je nog steeds alleen controle hebt over je eigen persoon en dat het team verder niet aan te sturen valt met commando’s. De verschillende leden van Noble-Team zullen je wel bijstaan in de strijd, maar zullen volledig op eigen kracht het gevecht ingaan. Dit wil niet zeggen dat het in de coöperatieve modus voor vier spelers geen toegevoegde waarde gaat hebben. Spelers krijgen de keuze of ze met hun eigen Spartan, of met een lid van het Noble Team willen spelen om bepaalde missies tot een einde te brengen. Nieuw aan de coöperatieve modus (die zowel online als offline te spelen zal zijn) is dat er op Xbox Live nu ook matchmaking mogelijk is. In Halo: Reach heb je dus niet meer de beperking dat je met je vrienden de game in coöp door moet spelen.

Om Reach interessant te maken als game is het introduceren van een team Spartans niet genoeg. Daarom heeft Bungie een paar nieuwe elementen toegevoegd om het interessant te maken. De belangrijkste toevoeging zijn de armour abilities. Deze geven je bijvoorbeeld de mogelijkheid tot het gebruiken van een jetpack, een tijdelijk schild, of de mogelijkheid om te sprinten. Vermoedelijk is de aanpak in de singleplayer wat betreft deze abilities een stuk meer geleid dan in de multiplayer, waarbij je zelf de keuze hebt welke armour abilities je kunt gebruiken. In de singleplayer zullen ze waarschijnlijk beschikbaar zijn wanneer je ze het hardst nodig hebt en wanneer je ze nodig hebt om verder te komen. De items uit Halo 3 (bijvoorbeeld het Bubble-Shield) komen niet terug in de singleplayer van Halo: Reach. Ook de multiplayer zal deze niet bevatten. Wel komt bijvoorbeeld het Bubble-Shield terug als Armour-Ability.


Het zal niemand verbazen dat er nieuwe wapens in Halo: Reach zitten. Voor velen is misschien het allerbelangrijkst dat de Assault Rifle een make-over heeft gehad. Het wapen ziet er een stuk meer gedetailleerd uit, maar kan nog steeds zijn ouwe kunstje. Verder zitten er zo’n tien nieuwe wapens in de game, zowel aan de kant van de UNSC als de Covenant. Nieuwe wapens zijn onder ander de Marksman Rifle, de Focus Rifle, een nieuwe shotgun, een nieuwe sniper, een target locator (voor bombardementen) en een grenadelauncher. Ook zijn er nieuwe voertuigen in de game aanwezig, waaronder de Sabre. De Sabre is een ruimtevoertuig van de UNSC waarmee de Covenant in de ruimte wordt bestreden. Reach is dus niet alleen een First Person Shooter, maar zal ook een stuk space-combat bevatten. Ook zien we de Covenant Revenant (een grote, tweepersoons Ghost) in Reach en zal de Warthog een nieuwe variant krijgen.

Het moge duidelijk zijn dat Bungie ambitieus is geweest wat betreft haar laatste game. Of de toevoegingen voor een hoogstaande Halo-ervaring gaan zorgen leren we als de game op 14 september in de winkels ligt. Ook leren we dan of de space-combat Halo: Reach naar een hoger niveau tilt. Tot slot komen we dan eindelijk te weten of Bungie haar grootste belofte na kan komen: wordt Reach beter dan de allereerste Halo? We komen het snel te weten. Tot die tijd kun je je vermaken met ons artikel over de Reach multiplayer. Deze zal morgen op Gamed staan en jullie alle ins en outs geven over de Reach multiplayer (en Firefight!).


08:01  Kinect Adventures met 32 achievements
07:36  Raving Rabbids: Travel in Roman Time
 Reacties (33)
 Pagina: 1 | 2
Gast (81.240.143.xxx) op 11-09-2010 om 21:45
gastrion, :?

Gast (95.98.225.xxx) op 11-09-2010 om 22:22
95/100 in game informer!!!!!

AceD op 12-09-2010 om 00:06 [Niv: 22 / Exp: 1081]
wie had er ook zojuist een HaloReach-gasm?

Gast (94.208.198.xxx) op 12-09-2010 om 09:30
heerlijk ,dinsdag is het al zover

Gast (87.208.255.xxx) op 13-09-2010 om 00:57
morgen ;O

Gast (145.93.222.xxx) op 13-09-2010 om 10:02
Haters gonna hate, Halo Reach lijkt mij kei vet.

Gast (188.201.164.xxx) op 13-09-2010 om 12:15
Het ligt allang in de winkels hoor.

Gast (84.25.4.xxx) op 16-09-2010 om 20:24
ik ben een grote halo fan en ik spring helemaal in het verhaal het was een triest einde ik heb dagen zitten pikkeren over het einde.
jammer dat iedereen dood ging.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Halo: Reach
Type:
Game
Releasedatum:
14-09-2010
Ontwikkelaar:
Bungie Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media