Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Review:

Red Steel 2


Door Gideon op 23-03-2010 om 17:24
Bron: Gamed

De verwachtingen rondom Red Steel 2 zijn hooggespannen. Gaat Ubisoft woord houden en leveren ze een topper af of gaat de game, net als zijn voorganger, ten onder aan de te hoge inzet in combinatie met een matig afgewerkt avontuur? Je leest het op Gamed!

Red Steel 2 heeft, op zijn naam na, geen enkele verbinding met het eerste deel. Hoewel dit vervolg al enkele weken na de release van het eerste avontuur werd aangekondigd, is het duidelijk dat het al vrij snel daarna in de ijskast is gezet. Nu, vier jaar na het origineel, ligt er toch een vervolg in de winkels. Ongetwijfeld is men in eerste instantie bezig gegaan met een vervolg op het verhaal uit het origineel, waar de Amerikaanse Nick zijn vriendin uit de handen van de Japanse Yakuza diende te redden, maar uiteindelijk is er iets volledig anders uit de hoge hoed van de Franse ontwikkelaar gekomen. Nintendo introduceerde ondertussen de Wii MotionPlus uitbreiding, wat wederom betekende dat Ubisoft iets aan het project moest veranderen. Uiteindelijk betekent dit wel dat Red Steel II de eerste niet-sport game is welke werkelijk iets unieks doet met de Wii MotionPlus.

Red Steel 2 gooit het volledige verhaal uit het eerste deel overboord en komt met een nieuwe op de proppen. Ditmaal spelen we de naamloze ‘held’ in het Wilde Westen van Amerika. Hoewel, of mijn kennis van het Wilde Westen is gebaseerd op fabeltjes, of Ubisoft heeft flink gebruik gemaakt van haar creatieve vrijheid. Naast de sheriff, woestijnstadjes en canyons zien we Ninja clans, Aziatisch ogende karakters, moderne technologie en straten vol neonlichten. De game start spectaculair; langzaam kom je (in First person) bij bewustzijn en terwijl de brandende zon je het zicht nog enigszins ontneemt, wordt het al vrij snel duidelijk dat het er niet goed met je voorstaat. Met je handen gebonden word je door Payne, leider van ‘The Jackals’, achter een motor aangesleurd. Door meer geluk dan wijsheid weet je te ontsnappen en kan de game beginnen.


Red Steel 2 heeft geen diep verhaal; jij bent de laatste van je clan en dient wraak te nemen, ondertussen de ‘legendarische katana’ terug te halen en het kwade genie te stoppen. Been there, done that, maar de manier waarop de cutscenes worden weergegeven is prijzenswaardig. Vooral op de Wii, een console waarvan toch vaak lacherig wordt gezegd dat er geen echt actiegames zijn met hoge productiewaarden, is het een verademing om te zien hoeveel tijd en moeite Ubisoft hierin heeft gestoken. Met name de actiescènes zijn een lust voor het oog; goed gechoreografeerd en prachtig ogend. Het is wat dat betreft jammer dat de kwaliteit van de voice-acting de beleving ietwat tempert. Niet alleen is de tekst niet al te best geschreven, de manier waarin het ingesproken is doet je ook niet stijl achterover slaan. Clichés worden te pas en te onpas over tafel geslingerd en de Aziatische en ‘cowboy’ accenten worden teveel aangedikt. Echter, Red Steel 2 heeft waarschijnlijk toch al niet je aandacht getrokken door het verhaaltechnische aspect. De grote vraag welke de meeste gamers hebben: hoe speelt het?

Daar kan ik kort over zijn; het speelt goed. Waar het origineel nog werd geplaagd door absurd veel bugs en een belabberde besturing, daar is Red steel 2 veel beter afgewerkt. Het schieten vanuit first person werkte op zich al prima op de Wii, iets wat games als The Conduit, Metroid Prime en Call of Duty eerder al bewezen. Wat dat betreft doet Red Steel 2 niet onder. De besturing kan naar eigen behoefte worden afgesteld, dus je hoeft je geen zorgen te maken over de draaisnelheid of richtgevoeligheid. Wapens kun je snel wisselen via de vierpuntsdruktoets, schieten doe je met de B-knop en met de A-knop onderneem je acties, zoals het springen tijdens het vechten, openen van deuren of in gang zetten van context sensitive bewegingen. Buiten de gevechten om kun je namelijk niet zelf springen, maar wanneer de game vindt dat jij dat ergens wel overheen moet kunnen dan doe je dit met de A-knop, a la Resident Evil 4.


Nog interessanter is voor velen natuurlijk het zwaardvechten, want dat is waar Red Steel 2 vooral om draait. Bestond het eerste deel nog vooral uit schieten, met enkele zwaardgevechten, daar is deel 2 vooral een zwaardvechtgame, waarbij een vuurwapen af en toe goed van pas komt. Ook dit werkt prima, zolang je maar bewust bezig bent en niet als een bezetene in de rondte hakt. Niet alleen kom je later in de game gruwelijk in de probleem wanneer vijanden normale aanvallen gewoon blokken, de WiiMote registreert de bewegingen dan ook niet goed meer. Wanneer je echter beheerst slaat, zul je zien dat de game vrijwel altijd jouw beweging goed overneemt. Het is niet 100% 1-op-1, maar dat is ook helemaal niet erg, aangezien de game je wel het gevoel geeft zelf bezig te zijn. Red Steel 2 registreert niet alleen hoe je slaat (bijv. van links naar rechts en onder welke hoek), maar ook hoe hard je dit doet. Dit vertaalt zich in een tweetal verschillende slagen; de harde of de zachte. Ook hierin geeft de game je de mogelijkheid om via aanpassingen de intensiteit aan te passen; wil je echt moeten slaan, dan kun je voor ‘atletisch’ kiezen, terwijl de rustig zittende gamer beter met ‘relaxt’ aan de slag kan gaan, waar een flinke polsbeweging genoeg is. De gevechten vereisen, vooral later in de game, best wat tactiek en het is mooi om te zien dat je hier ook echt het gevoel hebt een heus zwaardvechter te zijn. Nogmaals, als een bezetene rondzwaaien trekt de game niet, maar laten we wel zijn; als jij in een traditionele FPS de analoge stick keihard ronddraait kun je ook niet normaal spelen.
Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   86
Sound   79
Graphics   93
Replay   70

Een prachtig ogende game waarin zwaardvechten voorop staat
85


18:38  Clash of the Titans
15:19  'DLC voor Mafia II goed mogelijk'
 Reacties (22)
 Pagina: 1
Gast (81.207.19.xxx) op 23-03-2010 om 07:59
Eh Wii is niet eens vier jaar oud maar net ruim drie jaar, dus kan RS2 nooit 4 jaar in de ijskast gezet zijn na zijn eerste release he.

Gast (81.207.19.xxx) op 23-03-2010 om 08:03
Voor de rest tp review, ik overweeg toch het spel nu te gaan halen.

Uchiha_Shadow op 23-03-2010 om 08:50 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Nog steeds een goede review

Ik heb 'm inmiddels gepre-ordered, inclusief motion+, voor 33 Euro.

Gast (81.207.19.xxx) op 23-03-2010 om 08:54
Wow Uchiha, waar heb je m gepreordered? Is die zelfs nog iets goedkoper zonder M+?

Uchiha_Shadow op 23-03-2010 om 09:03 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Amazon UK heeft 'm liggen voor £30 inclusief verzendkosten en WM+. Ik zat er nog aan te denken om de SE te kopen, maar dan ben ik £15 extra kwijt. Overigens kost verzenden naar NL wel wat bij Amazon, weet niet precies hoeveel. En nee, gek genoeg is Amazon versie zonder WM+ 20 cent duurder

EDIT: Nog even een vraagje aan Gideon: Hoe zit het met callibration issues? De producer zei dat ze 't allemaal ingame hebben opgelost, klopt dat? Blijft het zwaard altijd (redelijk) goed gecallibreerd?

Gewijzigd door Uchiha_Shadow op 23-03-2010 om 09:13

Gast (81.207.19.xxx) op 23-03-2010 om 09:19
Oh wacht jij woont in de UK he? Ja verzendkosten zijn inderdaad wel prijzig via Amazon, maar via DVD.co.uk is die met M+ al 45pond.

Uchiha_Shadow op 23-03-2010 om 17:26 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Alle reviews die ik heb gezien, op ONM na, belandden uiteindelijk op een 85% of 86%. Erg goede game, dus, en eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Nu maar hopen dat mensen de game nog willen kopen na die - toch tegenvallende - eerste game.

Louis Tinner op 23-03-2010 om 17:34 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Zoals ik gister al zei een van de beste reviews die ik hier gelezen heb, heel helder.

Ga hem zeker ook halen, liever niet voor de volle mep natuurlijk

OptimusPrime NL op 23-03-2010 om 17:37 [Niv: 30 / Exp: 1487]
93 voor graphics pfff. Die graphics zuigen.

Gast (81.207.19.xxx) op 23-03-2010 om 17:51
Zegt iemand met enkel 360 achter z'n naam. Daar kun je dit soort reacties wel van verwachten.

Louis Tinner op 23-03-2010 om 17:53 [Niv: 201 / Exp: 10063]
De graphics hebben een geweldige stijl

de transformers zuigen

Gast (62.238.36.xxx) op 23-03-2010 om 18:03
Al gespeeld, graphics zijn ok, meer een 80/85

Robert op 23-03-2010 om 18:25 [Niv: 206 / Exp: 10294]
De graphics zijn wel goed. schijnbaar loopt het nog op 60fps ook!

Gast (84.105.128.xxx) op 23-03-2010 om 19:15
Wat is de reden van de re-issue van deze review? :?

Joni Philips (Eindredacteur) op 23-03-2010 om 19:25 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
Per ongeluk te vroeg online gezet.

Gideon op 23-03-2010 om 19:25 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Embargo bleek tot 17.00 uur te staan (ook de reden dat alle sites (wereldwijd) pas sinds enkele uurtje een review online hebben staan). Dit was niet duidelijk, waardoor de review te vroeg online kwam. De review op zich is 100% hetzelfde.

Uchiha_Shadow op 23-03-2010 om 19:30 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Gideon?


"EDIT: Nog even een vraagje aan Gideon: Hoe zit het met callibration issues? De producer zei dat ze 't allemaal ingame hebben opgelost, klopt dat? Blijft het zwaard altijd (redelijk) goed gecallibreerd? "

Gewijzigd door Uchiha_Shadow op 23-03-2010 om 19:35

TheBryman op 23-03-2010 om 20:51 [Niv: 2 / Exp: 80]
deze game ga ik egt wel halen

Stammetje91 op 23-03-2010 om 21:07 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Dan weet ik dat ook weer. Kon al weinig nieuw materiaal vinden in deze review. xD

Gideon op 23-03-2010 om 21:09 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Ik heb er geen problemen mee gehad in ieder @ Uchiha Shadowgeval. Je kunt het zwaard 'aanpassen' naar jouw smaak qua intensiteit. Relax als je met 'kleine' beweging werkt en atletisch als je echt wilt slaan. Daar tussenin zit ook nog een mode. Ik heb tijdens het spelen niet eenmaal de WiiMotion Plus opnieuw hoeven te kalibreren.

Jonezy op 31-03-2010 om 13:54 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Graphics heeft een goede score gekregen, en ik dacht, een Wii spel 93, doe normaal! Maar nu ik heb gespeeld heb snap ik het, het heeft een heel erg mooie stijl, grafisch is het mooier dan sommige Xbox 360 of Ps3 spellen.

Gast (84.25.198.xxx) op 12-11-2010 om 15:09
cool

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Red Steel 2
Type:
Game
Releasedatum:
26-03-2010
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media