Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Review:

Red Steel 2


Door Gideon op 23-03-2010 om 17:24
Bron: Gamed

De verwachtingen rondom Red Steel 2 zijn hooggespannen. Gaat Ubisoft woord houden en leveren ze een topper af of gaat de game, net als zijn voorganger, ten onder aan de te hoge inzet in combinatie met een matig afgewerkt avontuur? Je leest het op Gamed!

Naast het gewone vechten kent de game de nodige finishing moves. Wanneer je een tegenstander genoeg hebt verwond, dan kun je hem met een stijlvolle aanval afmaken. Deze aanvallen staan vast, jij hoeft alleen maar een bepaalde beweging na te bootsen. Hoewel dit misschien wat suf klinkt is het leuk uitgewerkt en wederom geeft het ook hier voldoening om tegenstanders zo mooi mogelijk af te maken. Naast deze finishers krijg je gaandeweg het spelen ook speciale aanvallen, waarmee je bijv. vijanden de lucht in kunt slaan of als een ware Jedi ze naar achter kunt drukken. De MotionPlus registreert ook deze aanvallen goed. Wel wil het eens gebeuren dat je een finisher te snel wilt inzetten (je weet dat je een vijand genoeg hebt verwond, alleen de game eist dat je een seconde later pas de aanval inzet). Een kleine kanttekening kan worden gezet bij de stekende beweging; deze vereist af en toe een extra beweging, maar in de vaart van de game is dit niet frustrerend.


Waar vechten en schieten in het eerste deel nog strikt gescheiden waren, daar kun je nu met een simpele klik op de knop van wapen wisselen. Het zwakkere volk kun je hierdoor eerst door de knieën laten gaan met een welgemikt schot, om ze daarna omver te beuken met je zwaard. Sterkere vijanden vereisen meer tactiek en zijn dan ook vrijwel nooit met vuurwapens te raken. Je zult al snel merken dat het schieten meer naar de achtergrond is gedreven; vrijwel alle gevechten kun je beter met je zwaard aangaan. Het mooie is namelijk dat wanneer je blokt (de A-knop inhouden) je ook niet door kogels geraakt kan worden. Als een ware ninja ketsen de kogels van je af en wanneer je dichtbij genoeg bent zijn enkele flinke slagen vaak genoeg om de schietende vijanden af te maken. Meer moeite komt kijken bij de stevigere tegenstanders waarbij je bijv. eerst een aanval moet blokken, voordat ze kwetsbaar worden. Ook hier dien je weer de A-knop ingedrukt te houden; valt de tegenstander horizontaal aan, dan dien je verticaal te blokken en vice versa. Enige minpuntje aan het geheel is verrassend genoeg het lock-on systeem; deze reageert niet altijd even goed waardoor je soms het overzicht kwijt raakt.

Naast het vechten worden de motion controls nog enkele malen gebruikt. Zo moet je af en toe een quicktime event uitvoeren tijdens een cutscene (niet te vaak overigens!) en zitten er enkele simpele puzzeltjes in de game verstopt. Draai de WiiMote om een kluis te kraken of een slot te openen, niets nieuws onder de zon, maar wel leuk uitgewerkt. Tijdens het spelen van het spel verzamel je op deze manier geld, wat je later weer kunt uitgeven in winkeltjes om wapens te kopen of verbeteren, nieuwe aanvallen te leren of je outfit te versterken. Naast het verzamelen van geld zijn in de game ook de nodige tokens verstopt. Vind ze en ze leveren je weer een leuk zakcentje op! Ook voor het verslaan van vijanden krijg je dollars, waarbij geldt: hoe stijlvoller de finisher, hoe hoger het bedrag. Naast het verslaan van vijanden, vinden van tokens of kapot slaan van alles wat los en vast zit krijg je ook geld voor het voltooien van missies. De hoofdmissies zorgen er tegelijk voor dat het verhaal verder gaat en dat je naar nieuwe gebieden kan reizen. Deze zijn helaas niet erg afwisselend en komen vrijwel altijd neer op het van punt A naar punt B komen en hierbij alle vijanden verslaan. De tweede variant is vaak een ‘zij-missie’ welke je niet verplicht hoeft te halen (maar je wel meer geld oplevert). Deze komen altijd neer op het verslaan van een bepaald aantal vijanden of het vinden van een bepaald aantal voorwerpen. Niet erg origineel en het is maar goed dat het vechten zelf tof is, de zij-missies op zich zijn dit namelijk niet.


Zoals eerder in deze review al is gezegd is de wereld in Red Steel een mengelmoes tussen oost en west. Dit ziet er, helemaal voor de Wii, ontzettend mooi uit! Jazeker, waar deel 1 grafisch niet best was, daar mag Red Steel 2 zich met recht tot de mooiste games op de Wii rekenen. Prachtige cellshaded omgevingen wisselen elkaar af; van ondergrondse riolen en stoffige straten tot nachtelijke neonverlichting op de daken en prachtige Aziatische tempels. Red Steel 2 kun je gerust naast een Xbox 360 of PlayStation 3 game laten draaien zonder dat jij je hoeft te schamen voor de grafische kwaliteit. En niet alleen de omgevingen zien er prachtig uit, ook de animaties van de karakters zijn prima in orde. Objecten in de omgeving kunnen vrijwel allemaal kapot en overal zie je dingen bewegen; van klapperende raamluikjes tot voorbij waaiende struikjes. Een van de hoogtepuntjes is een level waarbij je in de schemering over de daken moet springen; werkelijk prachtig! Of een missie op een rijdende trein waar de game niet eenmaal schokt, terwijl de wereld aan je voorbij raast. De game camoufleert de laadtijden op zijn ‘Metroids’; wanneer je een deur opent laadt de Wii de volgende locatie in. Het voordeel hiervan is dat de game niet zichtbaar wordt onderbroken, het nadeel is dat het soms wel erg lang duurt voordat die verrekte deur opengaat. Hoewel de voice-acting niet hoogstaand is, is de muziek tijdens het spelen dat wel. Van rustige deuntjes zoals we die uit de Western films kennen, tot de opzwepende muziek tijdens de gevechten is alles prima voor elkaar.

De geruchten gaan op internet dat Red Steel 2 maar vier uur lang zou zijn. Onzin. De singleplayer houdt je, er vaanuitgaand dat je ook enkele sidequests doet, zo’n 10 uur bezig. De game kent drie moeilijkheidsgraden en naast de singleplayer campaign ook een challenge mode. Hier kun je proberen je score te verbeteren door vrijgespeelde stukken van de game opnieuw te spelen voor een hogere score. Het spel bevat, in tegenstelling tot het eerste deel, helaas geen multiplayer; niet online en niet offline. Daarentegen is het geen straf om het hoofdavontuur nog een keer te moeten doorspelen op een hoger niveau, waar je vaardigheden echt op de proef worden gesteld.


Red Steel 2 is een grafisch prachtige game met solide gameplay. De besturing werkt prima, maar helaas is men er niet helemaal in geslaagd de missiestructuur interessant te houden. Qua verhaal stelt het allemaal niet veel voor en ook de voice-acting laat te wensen over. Ubisoft heeft hoge verwachtingen geschapen en hoewel ze alle schijn tegen hadden (het gros van de Ubisoft titels op de Wii is het spelen niet waard) is Red Steel 2 gewoon een goede game geworden. Het mist de afwisseling en afwerking van een klassieker, maar stijgt wel degelijk met kop en schouders boven de middenmoot uit. Hopelijk zet men in Frankrijk de ingezette lijn voort, dan hebben we met Red Steel een serie welke met de nieuwe motion controls prachtige avonturen kan opleveren!
Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   86
Sound   79
Graphics   93
Replay   70

Een prachtig ogende game waarin zwaardvechten voorop staat
85


18:38  Clash of the Titans
15:19  'DLC voor Mafia II goed mogelijk'
 Reacties (22)
 Pagina: 1
Gast (81.207.19.xxx) op 23-03-2010 om 07:59
Eh Wii is niet eens vier jaar oud maar net ruim drie jaar, dus kan RS2 nooit 4 jaar in de ijskast gezet zijn na zijn eerste release he.

Gast (81.207.19.xxx) op 23-03-2010 om 08:03
Voor de rest tp review, ik overweeg toch het spel nu te gaan halen.

Uchiha_Shadow op 23-03-2010 om 08:50 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Nog steeds een goede review

Ik heb 'm inmiddels gepre-ordered, inclusief motion+, voor 33 Euro.

Gast (81.207.19.xxx) op 23-03-2010 om 08:54
Wow Uchiha, waar heb je m gepreordered? Is die zelfs nog iets goedkoper zonder M+?

Uchiha_Shadow op 23-03-2010 om 09:03 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Amazon UK heeft 'm liggen voor £30 inclusief verzendkosten en WM+. Ik zat er nog aan te denken om de SE te kopen, maar dan ben ik £15 extra kwijt. Overigens kost verzenden naar NL wel wat bij Amazon, weet niet precies hoeveel. En nee, gek genoeg is Amazon versie zonder WM+ 20 cent duurder

EDIT: Nog even een vraagje aan Gideon: Hoe zit het met callibration issues? De producer zei dat ze 't allemaal ingame hebben opgelost, klopt dat? Blijft het zwaard altijd (redelijk) goed gecallibreerd?

Gewijzigd door Uchiha_Shadow op 23-03-2010 om 09:13

Gast (81.207.19.xxx) op 23-03-2010 om 09:19
Oh wacht jij woont in de UK he? Ja verzendkosten zijn inderdaad wel prijzig via Amazon, maar via DVD.co.uk is die met M+ al 45pond.

Uchiha_Shadow op 23-03-2010 om 17:26 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Alle reviews die ik heb gezien, op ONM na, belandden uiteindelijk op een 85% of 86%. Erg goede game, dus, en eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Nu maar hopen dat mensen de game nog willen kopen na die - toch tegenvallende - eerste game.

Louis Tinner op 23-03-2010 om 17:34 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Zoals ik gister al zei een van de beste reviews die ik hier gelezen heb, heel helder.

Ga hem zeker ook halen, liever niet voor de volle mep natuurlijk

OptimusPrime NL op 23-03-2010 om 17:37 [Niv: 30 / Exp: 1487]
93 voor graphics pfff. Die graphics zuigen.

Gast (81.207.19.xxx) op 23-03-2010 om 17:51
Zegt iemand met enkel 360 achter z'n naam. Daar kun je dit soort reacties wel van verwachten.

Louis Tinner op 23-03-2010 om 17:53 [Niv: 201 / Exp: 10063]
De graphics hebben een geweldige stijl

de transformers zuigen

Gast (62.238.36.xxx) op 23-03-2010 om 18:03
Al gespeeld, graphics zijn ok, meer een 80/85

Robert op 23-03-2010 om 18:25 [Niv: 206 / Exp: 10294]
De graphics zijn wel goed. schijnbaar loopt het nog op 60fps ook!

Gast (84.105.128.xxx) op 23-03-2010 om 19:15
Wat is de reden van de re-issue van deze review? :?

Joni Philips (Eindredacteur) op 23-03-2010 om 19:25 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Per ongeluk te vroeg online gezet.

Gideon op 23-03-2010 om 19:25 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Embargo bleek tot 17.00 uur te staan (ook de reden dat alle sites (wereldwijd) pas sinds enkele uurtje een review online hebben staan). Dit was niet duidelijk, waardoor de review te vroeg online kwam. De review op zich is 100% hetzelfde.

Uchiha_Shadow op 23-03-2010 om 19:30 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Gideon?


"EDIT: Nog even een vraagje aan Gideon: Hoe zit het met callibration issues? De producer zei dat ze 't allemaal ingame hebben opgelost, klopt dat? Blijft het zwaard altijd (redelijk) goed gecallibreerd? "

Gewijzigd door Uchiha_Shadow op 23-03-2010 om 19:35

TheBryman op 23-03-2010 om 20:51 [Niv: 2 / Exp: 80]
deze game ga ik egt wel halen

Stammetje91 op 23-03-2010 om 21:07 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Dan weet ik dat ook weer. Kon al weinig nieuw materiaal vinden in deze review. xD

Gideon op 23-03-2010 om 21:09 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Ik heb er geen problemen mee gehad in ieder @ Uchiha Shadowgeval. Je kunt het zwaard 'aanpassen' naar jouw smaak qua intensiteit. Relax als je met 'kleine' beweging werkt en atletisch als je echt wilt slaan. Daar tussenin zit ook nog een mode. Ik heb tijdens het spelen niet eenmaal de WiiMotion Plus opnieuw hoeven te kalibreren.

Jonezy op 31-03-2010 om 13:54 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Graphics heeft een goede score gekregen, en ik dacht, een Wii spel 93, doe normaal! Maar nu ik heb gespeeld heb snap ik het, het heeft een heel erg mooie stijl, grafisch is het mooier dan sommige Xbox 360 of Ps3 spellen.

Gast (84.25.198.xxx) op 12-11-2010 om 15:09
cool

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Red Steel 2
Type:
Game
Releasedatum:
26-03-2010
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media