Met Heavy Rain ontwikkelt Quantic Dream een totaal andere game dat we gewend zijn. De game probeert ons een filmisch verhaal te vertellen waarin niks vaststaat. Zelfs de dood van een speelbaar personage betekent nog geen game-over.
In een interview met CVG verklaarde Sony product manager Lucy Duncan dat Heavy Rain een uniek concept is, omdat het ver afwijkt van de norm. De acties die de speler uitvoert zijn dan ook erg divers en dan ook een nieuwe vorm van gameplay. Deze vorm van gameplay zorgt voor de meerdere plotlijnen die de uiteindelijke ontknoping van het verhaal kunnen veranderen. Ze geeft aan dat we gewend zijn om levels telkens te restarten om in leven te blijven, maar Quantic Dream wil juist dat we doorgaan, om hele nieuwe kanten van het verhaal te ontdekken. Volgens haar zal het dan ook een grote discussie worden tussen mensen als deze beiden de game hebben uitgespeeld, ze zullen namelijk niet hetzelfde verhaal hebben gespeeld.
quote: Heavy Rain is a pretty unique concept in so far as it is a large departure from the norm. The range of actions that the player controls is extremely diverse.
It throws down new gameplay challenges in that there are mutliple plot paths to achieve the final outcome. In some situations you may actually lose one of the key characters.
Now, we're all used to just keeping on replaying that level so that character survives, but Quantic Dreams actually want you to move on.. and in so doing the story may unfold in a different, and perhaps more advantageous direction.
It's going to be a real topic of conversation when two people complete the game but have had completely different experiences getting there.
Heavy Rain staat gepland voor een release op 24 februari volgende maand, exclusief voor de PlayStation 3.
|