Review: Wet
Door RadiusK op 16-09-2009 om 08:27
|
Bron: Gamed
|
Vele naamgrapjes hebben de actiegame Wet en haar hoofdpersoon Rubi moeten verduren, maar niet vandaag, want vandaag is de dag des oordeels. De game combineert vele potentieel interessante elementen in een enkele game, maar hebben de ontwikkelaars deze potentie kunnen waarmaken of kun je je handen er beter niet aan nat maken? Je leest het in deze review.
De opbouw van Wet is als volgt. In een filmische setting à la Quentin Tarantino kruip jij in de huid van Rubi Malone, een gevaarlijke dame die haar geld verdient als huurmoordenaar (ook wel wetworker genoemd) en ze is zeer goed in wat ze doet. Natuurlijk komt Rubi zelf ook in de problemen en zo moet mag jij gewelddadig afrekenen met heel wat gespuis. Het verhaal is niet bepaald origineel, maar vermakelijk is het wel. Een grote bijdrage hieraan is de erg goede voice-acting. De cutscenes zien er goed uit en de dialogen zijn ook goed, maar het zijn vooral de stemacteurs die deze cutscenes hebben doen opleven. Onder deze acteurs zitten namelijk een paar grote namen als Eliza Dushku, wat wel degelijk te merken is aan de kwaliteit van ervan. In tegenstelling tot dit gegeven valt het op hoe slap het gros van de standaard zinnetjes van de in-game vijanden eigenlijk zijn, al maakt een enkele lachwekkende uitspraak als “taste my special sauce” dit weer goed.

Qua gameplay is de game te vergelijken met John Woo's Stranglehold. Bij het maken van acrobatische bewegingen zoals duiksprongen, floorslides en wallruns, schakelt de game – mits je ook je wapens gebruikt op dat moment – namelijk automatisch over naar een slowmotion modus. Dit geeft je de mogelijkheid om heel gemakkelijk de vijanden in korte tijd neer te maaien, zonder dat je er zelf te veel schade bij oploopt. Een van Rubi’s twee handen bestuur je zelf, de andere richt door middel van een auto-aim functie automatisch op een vijand. Hier zit dan meteen een nadeel, aangezien deze auto-aim niet goed werkt. Zo zal deze de helft van de tijd richten op de vijand welke jij net zelf in je vizier hebt, terwijl je dit niet wilt. Bovendien is de accuraatheid van de automatische schuttersarm ook niet erg goed aangezien deze afhankelijk is van de moeilijkheidsgraad en dus niet overeenkomt met je eigen richtkunsten.
Naarmate je vordert in de game wordt Rubi’s wapenarsenaal groter. Naast de pistolen heeft ze vanaf het begin al een zwaard waarmee ze vijanden ook van dichtbij kan afslachten. Later heeft ze ook de beschikking over shotguns, submachinegeweren en kruisbogen met explosieve pijlen. Het leuke hieraan is dat je kunt variëren, maar aangezien de vijanden sterker worden, worden de wapens minder effectief. Hier is gelukkig een oplossing voor. Door middel van het maken van combo’s en killstreaks krijg je voor iedere vijand die je doodt een bepaalde hoeveelheid punten. Deze punten zijn niet alleen goed om te kunnen opscheppen tegen je vrienden, want je kunt ze namelijk gebruiken als betalingsmiddel om upgrades, vaardigheden en nieuwe moves te kopen voor Rubi. Zo kun je er voor zorgen dat acrobatische bewegingen beter in elkaar over gaan, je wapens sterker worden, of dat de slechte auto-aim functie resetbaar wordt.

In Wet krijg je enorme ladingen aan vijanden te verwerken. Op een lage moeilijkheidsgraad is dit geen enkel probleem, maar wanneer je speelt op Hard of hoger leer je al meteen dat je het zonder de acrobatische slow-motion bewegingen niet redt. Je bent dan in enkele secondes dood, terwijl ze je in slow-motion soms niet eens lijken te raken. Op deze manier word je gestimuleerd om gebruik te maken van de speciale moves. De game kent lineaire levels waarin naast ‘normale’ stukken ook speciale Arena sequenties, Rage modi en time events zullen passeren. De Arena sequenties zullen het vaakst voorkomen, hierin krijgt de speler af te rekenen met een enorme stroom aan ietwat sterkere vijanden. Om de aanvoer van vijanden te beëindigen zal Rubi de spawnlocaties moeten blokkeren en alle overgebleven vijanden moeten afmaken. Hierbij is het de bedoeling dat je let op je multiplier zodat je zo veel mogelijk punten binnensleept om deze vervolgens weer te besteden aan upgrades en dergelijken.
|
Pagina:
1
|
2
|
Beoordeling
Gameplay |
75 |
Sound |
78 |
Graphics |
73 |
Replay |
65 |
De verschillende actie- en stijlelementen maken Wet tot een vermakelijke actiegame.
|
73 |
|
|
|
09:00 Scan Final Fantasy XIII
08:27 The Beatles: Rock Band
|
Reacties (14) |
|
Pagina:
1
|
|
ApoC
op 16-09-2009 om 09:30
[Niv: 101 / Exp: 5061]
|
Viel te verwachten zon cijfer... bedankt voor de review!
|
|
Joris
op 16-09-2009 om 09:33
[Niv: 60 / Exp: 3009]
|
De demo vond ik erg tof, jammer dat het dan op platformgebied een beetje laat afweten. Maar wsl koop ik deze nog wel een keer.
|
|
Gast (62.132.82.xxx)
op 16-09-2009 om 09:35
|
Denk niet dat ik hem haal.
Leek me wel vet tot ik de demo deed die me nogal tegen viel
|
|
zie sang
op 16-09-2009 om 11:29
[Niv: 80 / Exp: 3986]
|
juiste score een game om je ff lekker te laten gaan .
|
|
broodje_bapao
op 16-09-2009 om 16:46
[Niv: 1 / Exp: 47]
|
Geen game om nat van te worden dus, maar misschien wel leuk voor tussendoor
|
|
Jildou
op 16-09-2009 om 17:17
[Niv: 2 / Exp: 81]
|
Ik had ook wel ongeveer zon cijfer verwacht..
|
|
wesmoen
op 16-09-2009 om 17:56
[Niv: 56 / Exp: 2798]
|
same here, door de demo liet ik het al afweten.
|
|
Gast (87.211.243.xxx)
op 16-09-2009 om 19:09
|
Ik zei ook al tegen een maat van me , niet deze halen maar Batman .....
En gelijk NEE MAN deze lijkt mij stukken beter ,zucht......
Sommigen willen gewoon niks van een ander aannemen, dus spendeer maar zestig euro aan een middelmatige game en laat Batman maar liggen
|
|
Until My End
op 17-09-2009 om 11:52
[Niv: 0 / Exp: 2]
|
Ik vond de demo toch wel erg lekker wegspelen en trek t sfeertje dat vooral door de combinatie graphics en muziek wordt gecreeerd erg dope. Ga m wel oppikken voor de verloren uurtjes.
|
|
AmazingShikoku
op 20-09-2009 om 14:34
[Niv: 129 / Exp: 6459]
|
De game is zo ubercheesy
|
|
Gast (85.147.17.xxx)
op 20-09-2009 om 16:19
|
Vind zo spel 20 euro waard.
anders niet
|
|
Gast (67.159.45.xxx)
op 23-09-2009 om 11:19
|
Moet eerlijk zeggen dat een game ,met een cijfer zoals een 73,mij soms beter vermaakt als een game die alleen maar toeters en bellen heeft en spektakel en 98 als cijfer krijgt ;)
|
|
Gast (84.86.25.xxx)
op 24-09-2009 om 06:17
|
ik zou al 20 euro halen voor die cover
die ziet er toch fucking strak uit
maar als ik dit zo lees had ik inderdaad wel meer van het spel verwacht
|
|
Gast (84.86.25.xxx)
op 24-09-2009 om 06:18
|
ik zou al 20 euro halen voor die cover
die ziet er toch fucking strak uit
maar als ik dit zo lees had ik inderdaad wel meer van het spel verwacht
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|