 |
|
Nieuws: MS: 'Gamers willen geen Blu-Ray'
Door Rene Groen op 09-01-2009 om 15:20
|
Bron: Endsights
|
Het was een korte strijd, HD-DVD tegen Blu-Ray. Laatstgenoemde kwam als winnaar uit de bus, maar toch ziet Microsoft geen reden om alsnog over te stappen op Blu-Ray.
Terwijl je HD-DVD speler waardeloos in een hoekje staat hoef je niet te rekenen op een vervanging in de vorm van een externe Blu-Ray speler. Microsofts Robbie Bach geeft aan dat ze regelmatig aan gamers vragen welke functies ze graag bij de Xbox 360 zien toegevoegd, maar dat de mogelijkheid tot het afspelen van Blu-Ray zeer laag op deze lijst te vinden is. Naast deze minderen interesse zou de latere toevoeging ook technische problemen geven, en ze kunnen niet simpelweg 28 miljoen bestaande Xbox 360 bezitters negeren.
|
|
|
|
15:26 Virtual Console - Week 95
15:19 Online game-industrie groeit in China
|
Reacties (41) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (86.95.139.xxx)
op 09-01-2009 om 15:22
|
als ze aan mij zouden vragen wat ik anders zou willen aan de 360 zou ik blu-ray oook niet op nummer 1 zetten. er zijn gewoon heel veel dingen aan de 360 die je anders wil zien. ik heb trouwens ook al een blu-ray speler zoals zoveel mensen dus daarom zullen ook veel mensen dat wat minder laag stemmen.
|
|
GekooktEi
op 09-01-2009 om 15:23
[Niv: 483 / Exp: 24134]
|
Wat een zielige redenering, alleen maar omdat zij geen Blu-Ray hebben, maar zeggen dat niemand het wil.
|
|
SlakX
op 09-01-2009 om 15:24
[Niv: 7 / Exp: 337]
|
@ Gast (86.95.193)
Haha dat klinkt alsof je bedoelt
'er is zoveel mis met dat ding, het maken van een blu-ray speler is wel het laatste waar ze zich mee bezig moeten houden'
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 09-01-2009 om 15:27
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Vooral het laatste is volgens mij het probleem, namelijk dat het technisch onhaalbaar is. Als het wél haalbaar is middels een externe speler (zoals de HD-DVD speler) lijkt me dat er genoeg afname is voor de mensen die geen PlayStation 3 of stand-alone speler hebben, liever zie ik echter dat ze Blu-Ray voor games gaan gebruiken bij de Xbox 360 opvolger.
|
|
Taw0n
op 09-01-2009 om 15:29
[Niv: 83 / Exp: 4141]
|
Maar, eigenlijk is het voor ''gamers'' die dus geen films kijken, helemaal niet belangrijk.
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 09-01-2009 om 15:34
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Precies, dan hadden ze het moeten integreren en voor games gebruiken, als losstaande speler heb je er als gamer niets aan.
|
|
spitfiresoul
op 09-01-2009 om 15:40
[Niv: 57 / Exp: 2854]
|
moesten er meer games uikomen die de volle capaciteit van blue ray op ps3 benutten om een prachgame neer te zetten zoals ze bij mgs4 hadden gedaan. dan zou de 360 wel moeten aanpassen maar zoals het nu staat niet echt.
verder zou het een zeer bittere pil zijn voor microsoft als ze de blue ray( van sony en andere) in hun concurerende console moeten proppen.
dan krijgt sony royalties voor de 360 games. en volgens mij is dat nog een grotere reden voor microsoft om geen te willen dan "de 360 bezitters hoeven het niet"
|
|
darktossps3
op 09-01-2009 om 15:54
[Niv: 2 / Exp: 121]
|
Ik denk dat blu-ray sowieso de toekomt word voor videogames... er is nu al zoveel tijd ingestopt dat de volgende generatie consoles het wel gaan gebruiken.. alleen al om meer data op te kunnen slaan...
|
|
Gast (83.81.20.xxx)
op 09-01-2009 om 15:55
|
Klopt, ik game idd niet op mijn PS3
|
|
Cervantes
op 09-01-2009 om 16:04
[Niv: 117 / Exp: 5871]
|
En gelijk hebben ze
|
|
tuvok
op 09-01-2009 om 16:09
[Niv: 13 / Exp: 657]
|
blu ray is niet de tokomst, gewoon alles downloaden is de toekomst..
|
|
Gast (86.83.92.xxx)
op 09-01-2009 om 16:13
|
De toekomst van de BluRay wordt waarschijnlijk hetzelfde als de huidige DVD: Je kan illegaal en onbeperkt games erop branden en doorverkopen.
|
|
Gast (81.245.44.xxx)
op 09-01-2009 om 16:24
|
Idd tuvok, bluray is niet de tokomst maar de toekomst of je het nu wilt of niet met je "ik pis op Sony" avatar.
|
|
Token
op 09-01-2009 om 16:36
[Niv: 34 / Exp: 1692]
|
@gezer
die zin volgde ik niet helemaal [spijt me  ]
maargoed ik denk eerlijk gezegd dat de blue ray wel wat heeft, maar dat het gewoon in een nog wat kinderlijke fase verkeerd. Over een jaartje zal hij wel wat beter gebruikt worden, dan wordt het voor mij dus tijd om een nieuwe console aan te schaffen. want ik vind, pour example De call of duty serie op de ps3 en 360 niet veel verschillen..
|
|
RadiusK
op 09-01-2009 om 16:44
[Niv: 38 / Exp: 1906]
|
pff wat moet ik met een blu-ray?!?
Ik heb geen full hd tv, en op het moment past alles nog op 1 dvd'tje. Bovendien heb ik geen zin om ### euros uit te gaan geven aan zo'n prul  . DVD ftw!
|
|
Gast (213.10.214.xxx)
op 09-01-2009 om 16:44
|
Download is de toekomst vind het maar niks ik wil niet betalen voor een bestand ik wil het hoesje echt in me handen hebben en zelf bepalen wat ik er mee doe zoals 2dehands verkopen.
En niet iedereen heeft internet.
|
|
Gast (217.122.89.xxx)
op 09-01-2009 om 16:53
|
Blu ray is wel meer dan HD kwaliteit, het is gewoon veel meer ruimte dus ja eigenlijk beter. Maar de films inderdaad zijn nog niet echt nodig omdat niet iedereen een full HD tv heeft. Blu-ray word alleen wel de toekomst alleen duurt het nog een jaartje ofzo.
|
|
Gast (213.46.221.xxx)
op 09-01-2009 om 16:55
|
blue ray wordt niet de toekomst -.- het is nu . later is er weer iets , en ikzelf hoef ook geeb blue ray hoor :r
|
|
Gast (82.173.38.xxx)
op 09-01-2009 om 17:05
|
Alle games op PS3 die zogenaamd alleen maar konden bestaan doordat ze Bluray ruimte tot hun beschikking hadden, kunnen gewoon op een 360 draaien. Graphics worden niet mooier door meer gig op 1 schijfje tot je beschikking hebbend. MGS4 had vrij makkelijk op 360 kunnen draaien door die game op 3/4 dvd's uit te brengen, hoefde je tenminste ook niet continue te installeren, maar kon je in 5 sec. de disc wisselen.
Je hebt geen BR nodig voor games:
alleereerst is leessnelheid BR nog stuk trager dan huidige DVD snelheden, daarom moet er bij zoveel BR/PS3 games standaard verplicht een installatie bij van een paar gig(daarom heb je dus ook een HDD nodig op je PS3, terwijl niet nodig op je 360).
BR schijfjes en licenseren van de technologie (inclusief het persen van BR games etc) is stuk duurder en ingewikkelder dan DVD, waardoor minder winst voor developers/publishers.
Alleen Sony wordt er slapend rijk van, dat is de hele opzet ook geweest van hen. Als PS3 gamer heb je die hele BR niet nodig, meeste gamers zullen trouwens wel ff achter hun oren krabben als ze prijzen zien van de films op BR, voor hun zuurverdiende geld kunnen ze beter een leuk spelletje kopen.
MS zou heel goed een externe BR speler uit kunnen brengen, technisch helemaal geen opstakel (add-on betreft slecht blauwe lens in een casing, idem dito HD DVD verhaal, 360 doet alle processing, niet de addon). MS doet dit niet, omdat BR zich nog niet bewezen heeft (wie zegt dat over paar jaar het niet allang is ingehaald door populariteit legale HD downloads? Sony zelf biedt ook al filmdownloads aan op haar PSN). MS doet dit niet omdat ze het niet willen gebruiken om games op BR uit te brengen (want: tweedeling in user base 360, hoop onduidelijkheid, daarnaast zie mijn eerdere punt over dat BR niets heeft toegevoegd aan gaming).
Als je wel graag BR films wil zien en je hebt geen bezwaar hoge winkelprijzen te betalen voor films, koop dan een losse BR speler (betere kwaliteit), je kan ze al krijgen voor 200/250 euro (profiel 1.1/2.0).
|
|
Gast (80.60.2.xxx)
op 09-01-2009 om 17:42
|
Mijn HD-dvd speler staat alles behalve zielig in een hoekje, je kan nieuwe films als Transformers (2007/2008) voor slechts een euro of 7 in HD-kwaliteit bezitten, daar vind je zelfs de gewone DVD niet voor.
|
|
Gast (82.75.221.xxx)
op 09-01-2009 om 17:48
|
pff hoef ik ook niet
|
|
Gast (82.171.37.xxx)
op 09-01-2009 om 18:01
|
@gast met veel te lang commetaar,
GTA IV is kleiner gemaakt omdat het niet op een gewone DVD paste, als die 360 niet in beeld was geweest was het land nog groter geworden omdat dat makkelijk de een BR had gepast. ;)
|
|
lorenzogilds
op 09-01-2009 om 18:10
[Niv: 33 / Exp: 1638]
|
fanboys lol ik zie geen verschil tussen hd en blu-ray maar dat is mijn mening
|
|
Gast (82.173.38.xxx)
op 09-01-2009 om 18:15
|
@gast met onnozel, als feit gebrachte hersenspinsel,
GTA IV is niet kleiner gemaakt omdat het zogenaamd niet op een gewone DVD paste. Waar haal je die info vandaan? Post ff een linkje ofzo met een harde bevestiging van Rockstar zelf.
Enige wat Rockstar ooit heeft aangegeven is dat ze problemen ondervonden met het niet standaard aanwezig zijn van een HDD in/op een 360 in combinatie met dvd gebruik in vergelijking met PS3/BR/HDD.
Dit bericht van Rockstar kwam naar buiten misschien wel jaar voordat die hele game uitkwam (releasedatum: april 2008).
Nadat MS heeft geholpen met compressietechnieken heeft het spel gewoon op een DVD gezet kunnen worden en kan gespeeld worden zonder HDD (op 360).
Ik heb in geen enkele recentie ooit iets gelezen dat die game te klein zou zijn (en dat t door de 360 zou komen).
Rockstar zelf had vanaf het begin al aangegeven dat ze een kleinere spelwereld gingen maken tov GTA San Andreas, zodat ze zich beter konden concentreren op verhaallijn, animatie, details, sfeer etc. in een next gen uitvoering van GTA.
|
|
Gast (86.83.92.xxx)
op 09-01-2009 om 19:01
|
Hij heeft wel gelijk, het had makkelijker op een BluRay gepast en ook groter MAAR de PS3 had het NIET aangekund om het op de scherm te toveren
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|
|
|