Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Red Faction zet Xbox 360 op scherp


Door Rene Groen op 03-01-2009 om 11:46
Bron: Gameplayer

Het is een uitspraak die iedere ontwikkelaar doet alvorens zijn game op de markt brengt, de uitspraak dat de console waarop de titel verschijnt tot het uiterste gedreven zal worden.

Ook Rick White, ontwikkelaar van Red Faction: Guerilla, wil ons doen geloven dat de Xbox 360 op ontploffen staat als ze ook maar iets toevoegen aan de game:

quote:
'We zitten nu op een punt waarbij we zelfs geen extra voertuig toe kunnen voegen in de wereld, anders blazen we het complete geheugen (van de Xbox 360 - Red.) op. Over iedere verandering die we doorvoeren moeten we zeer kritisch zijn, anders kan het hele systeem plat komen te liggen. We evalueren iedere kleine verandering in het spel, en dan laten we onze techniek er overheen gaan om er zeker van te zijn dat het spel niet breekt, en pas dan gaan we verder. We stuwen de engine tot het het uiterste en de hardware zo ver als dat we kunnen, en dan vragen we ons af wat we in de toekomst met de hardware kunnen. We dachten al na dat als we een XYZX jaar verder zijn, wat we dan met onze engine kunnen doen.'




11:47  Jaaroverzicht 2008
11:40  LEGO gaat rocken in 2009?
 Reacties (35)
 Pagina: 1 | 2
Token op 03-01-2009 om 11:54 [Niv: 34 / Exp: 1692]
cough yeah right, someone is trying to hype something

Robert op 03-01-2009 om 11:55 [Niv: 206 / Exp: 10294]
oke die onthouden we dus geen DLC!

Gast (81.92.182.xxx) op 03-01-2009 om 11:57
Dat zegt eigenlijk helemaal niks wat ze hier roepen. Als de engine die ze ontwikkeld hebben nou enorm brak is kan het best wel eens zo zijn dat hij de 360 tot het uiterste drukt maar dat hoeft niet te betekenen dat het ook mooi is. Dit is echt een uitspraak van niks, totaal geen inhoudt.

Gast (84.82.53.xxx) op 03-01-2009 om 12:00
waarom nou altijd XBOX 360 weer ik hoop dat er ook een vervolg naar de PS3 of PS4 komt maar wel beter word maar ook langer stormode + ofline en online Co Op mode Ofline Co-Op 4 players en online 2-10 players dat Red Faction: Guerilla 2 voor XBOX 360/XBOX 720 en PS3/PS4 uit komt en dat de game even goed op bijde Consoles.

Gast (86.196.70.xxx) op 03-01-2009 om 12:02
De beta was wel OK op de 360. Ik denk wel dat ik hem koop. De uitspraak is onzin idd.

The Big N op 03-01-2009 om 12:02 [Niv: 89 / Exp: 4462]
'One thing that you could see with a more powerful console with more dense environments'.

Vergelijk Saints grafisch eens met GTAIV en zeg dan nog een keer dat je een nieuwe console nodig hebt om mooiere graphics te genereren


Gast (82.168.137.xxx) op 03-01-2009 om 12:03
sja, de 360 staat wel bij meerdere games op ontploffen... kijk maar eens naar mass effect, pop-up en framerate problemen die toegekent zijn aan het beperkte geheugen.

Gast (86.196.70.xxx) op 03-01-2009 om 12:05
Dat is niet aan Mass Effect zelf te wijten, maar aan die build van de Unreal Engine 3. Die texture popup zie je ook in UT3 op de PS3, dus wat wil je?

Gast (82.168.137.xxx) op 03-01-2009 om 12:07
Dat is hem nou juist, grote omgevingen games draaien gewoon niet lekker op een 360. laat nou net deze game ook grote open omgevingen hebben.

Roderick op 03-01-2009 om 12:12 [Niv: 417 / Exp: 20866]
GTAIV draait anders prima op de 360 en zit veeeeeel voller dan deze game. Ik zeg, terug naar de tekentafel.

Gast (86.196.70.xxx) op 03-01-2009 om 12:12
Oh nee? Ik kan me herinneren dat de meeste multiplats toch echt slechter draaien op de PS3.

Gast (82.168.137.xxx) op 03-01-2009 om 12:15
Veel multiplats draaiden ! ook niet lekker op de PS3, maar de GTA4 draaide perfect op de Ps3. Niet minder dan de 360 versie.

Maar idd, die ontwikkelaar moet zich maar bewijzen met deze game, want saints2 was ook geen wondertje op grafisch gebied.

Gast (82.72.23.xxx) op 03-01-2009 om 12:23
"oke die onthouden we dus geen DLC!"

"Over iedere verandering die we doorvoeren moeten we zeer kritisch zijn, anders kan het hele systeem plat komen te liggen. We evalueren iedere kleine verandering in het spel, en dan laten we onze techniek er overheen gaan om er zeker van te zijn dat het spel niet breekt, en pas dan gaan we verder. "

Dus is niet gezegt :P

Verder lijkt me dit wel een leuke game, maar als ie me xbox kapot maakt klaag ik em aan :P

Gast (81.247.124.xxx) op 03-01-2009 om 12:23
Gast (86.196.70.xxx) op 03-01-2009 om 12:12


Ja terug in 2007 waren de PS3 games meestal de slechtere versie, nu dat de meeste ontwikkelaars hun 2de of 3de PS3 game hebben afgeleverd is die probleem allang verholpen, mij best als je nog steeds in 2007 wilt leven hoor.

Roderick op 03-01-2009 om 12:24 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Gezer: er zit nog steeds verschil in ten voordele van de 360. Maar ze zijn over het algemeen vaak erg klein. Soms zie je echter nog steeds, zoals bij Sonic Unleashed, dat de framerate van de 360 veel hoger is dan de PS3 versie. Het probleem van PS3 multiplatform games bestaat nog steeds.

Gast (82.168.137.xxx) op 03-01-2009 om 12:26
@ Roderick

Daar noem je ook een game. Een game die nooit zal kopen vanwege zijn afwerking. Dat is te verklaren. Alle sonic games missen afwerking, behalve de 2d versies.

Nibor op 03-01-2009 om 12:31 [Niv: 144 / Exp: 7223]
@ Roderick

Maar ben je het met me eens dat dat dan aan de ontwikkelaar ligt en niet aan de console? De hardware van de ps3 is superieur aan de 360 en dat kan je niet ontkennen, helaas zijn ontwikkelaar nog niet zo ver dat ze die nieuwe hardware ook beter kunnen gebruiken dan de 360, 360 is bekend terrein.

Gewijzigd door Nibor op 03-01-2009 om 12:31

FloriX op 03-01-2009 om 12:43 [Niv: 258 / Exp: 12906]
Nibor op 03-01-2009 om 12:31 [Niv: 131 / Exp: 6566]
@ Roderick

De hardware van de ps3 is superieur aan de 360 en dat kan je niet ontkennen,



De processor en de Blu-Ray-drive ja, niet qua geheugen en grafische kaart heb ik begrepen

Gast (86.196.70.xxx) op 03-01-2009 om 12:44
De cell is misschien superieur aan de CPU van de 360. De 360 heeft weer een betere GPU en geheugenindeling (tevens flinke buffer eDRAM). Maar overall zul je weinig verschillen zien tussen beide consoles. Wat wel bekend is, is dat programmeurs over het algemeen de 360 de voorkeur geven vanwege de ZEKER superieure ontwikkeltools voor de 360. Het totale plaatje hoeft dus zeker niet beter te zijn bij de PS3, zoals je terugziet in de games.

Gast (82.168.137.xxx) op 03-01-2009 om 12:50
@ Florix

De ps3 is superieur in zijn manier van verwerken van data t.o.v. de 360. Die datarate is vele hoger dan de 360. Nadeel is wel dat dit soort programmeren, Multi-threading nogal nieuw en moeilijk is met de ontwikkeltools van sony.

CELL is aardig nieuw, en de compilers voor het systeem worden al VEEL beter op dit moment. En daar hebben we nog EDGE, waar ook Killzone 2 in gemaakt wordt, die echt veel meer power kan benutten dan de 360.

Uranium op 03-01-2009 om 12:51 [Niv: 6 / Exp: 295]
Zo zie je maar, de PS3 is toch een stuk krachtiger dan de Xbox 360

Gast (86.208.163.xxx) op 03-01-2009 om 12:57
Eerder stukJE, Uranium. Eerst nog eens zien of dat stukje baat gaat geven aan SONY, want zoals ik het nu aan de verkoopcijfers is het een no go.

Divine Rage op 03-01-2009 om 12:57 [Niv: 97 / Exp: 4851]
Lol, de zoveelste hype uitspraak... Ik geloof het niet.

Rene Groen (Eindredacteur) op 03-01-2009 om 13:04 [Niv: 747 / Exp: 37341]
@ Uranium: Waar zien we dat dan? Vaak ligt het meer aan de ontwikkelaar dan aan de consoles zelf, en zolang niet iedere PlayStation 3 game boven die van de Xbox 360 uittorent is er voor de Xbox 360 niets aan de hand.

Gast (81.164.70.xxx) op 03-01-2009 om 13:05
Volgens mij is dit gewoon hypen. PS3 is trouwens niet een stuk sterker dan de Xbox 360. Het enige wat ps3 meer kan is het ontlasten van de grafishe kaart waardoor de ps3 iets beter grafisch kan hebben. Dan nog ik denk dat wij niet kunnen zeggen over de sterkte. het ligt aan de ontwikkelaars. Kijk naar de ps2 daar dachten ze ook alles uit gehaald te hebben. tot black er was. dat zag er gewoon bijna next gen uit...

maar ik blijf erbij ze willen de game hypen en zeggen dat ze alles uit de console halen = meer mensen die het kopen. omdat ze denken dat gewoon machtig gaat zijn.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Red Faction: Guerrilla
Type:
Game
Releasedatum:
05-06-2009
Ontwikkelaar:
Volition
Uitgever:
THQ Inc.
Media:








Meer media