Het is een uitspraak die iedere ontwikkelaar doet alvorens zijn game op de markt brengt, de uitspraak dat de console waarop de titel verschijnt tot het uiterste gedreven zal worden.
Ook Rick White, ontwikkelaar van Red Faction: Guerilla, wil ons doen geloven dat de Xbox 360 op ontploffen staat als ze ook maar iets toevoegen aan de game:
quote: 'We zitten nu op een punt waarbij we zelfs geen extra voertuig toe kunnen voegen in de wereld, anders blazen we het complete geheugen (van de Xbox 360 - Red.) op. Over iedere verandering die we doorvoeren moeten we zeer kritisch zijn, anders kan het hele systeem plat komen te liggen. We evalueren iedere kleine verandering in het spel, en dan laten we onze techniek er overheen gaan om er zeker van te zijn dat het spel niet breekt, en pas dan gaan we verder. We stuwen de engine tot het het uiterste en de hardware zo ver als dat we kunnen, en dan vragen we ons af wat we in de toekomst met de hardware kunnen. We dachten al na dat als we een XYZX jaar verder zijn, wat we dan met onze engine kunnen doen.'
|